شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۹
کد خبر: ۵۶۴۷۳
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۳
شهرام كرمي دبير نوزدهمين جشنواره تئاتر كودك و نوجوان با حضور خود هدايت تماشاگران را بر عهده گرفت.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي نوزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر کودک و نوجوان از همدان، تمامي سالن هاي نمايش جشنواره روز سوم را در حالي آغاز کردند که بيش از ظرفيت پيش بيني شده پذيراي تماشاگران مشتاق تئاتر بودند. ازدحام مردم در پشت درهاي تالار هاي نمايشي در آخرين اجراي برخي از گروه ها تا ساعتي بعد از شروع نمايش ادامه داشت.

 

افزايش اجرا به احترام تماشاگران

 

تجمع تماشاگراني که براي تماشاي نمايش «آدم بلا ديو ناقلا» بليت خريده و به دليل استقبال بي نظير مردم پشت در مانده بودند به حدي بود که با تمهيد مسئولان جشنواره و تالار شهيد آويني همچنين با همکاري مريم کاظمي کارگردان اين نمايش، بر تعداد اجراهاي اين گروه افزوده شد. گروه اجرايي به احترام تماشاگراني که از ساعت 17 به انتظار مانده بودند، براي چهارمين بار و بدون استراحت در ساعت 19.30 روي صحنه رفت. تالار اصلي مجتمع شهيد آويني که 250 صندلي دارد در اجراي چهارم نيز کاملا پر شد. 

 

«قهر و مهر» چهار اجرايي شد

 

نمايش قهر و مهر نيز که علي رقم ظرفيت محدود پلاتو مجتمع بوعلي سينا شاهد حضور تماشاگران پشت در بود، يک اجراي ويژه انجام داد تا در جمع چهاراجرايي هاي اين روز قرار بگيرد. اين نمايش عروسکي که با بازي هنرمندان نوجوان ناشنوا توليد شده در هر اجرا ، بيش از ظرفيت سالن تماشاگر داشت که روي زمين نشسته و با اشتياق کار را ديدند.

 

تالار فجر و سالن اصلي مجتمع بوعلي سينا نيز که به اجراي نمايش هاي «اخمالوخان» و«آليس» از ايتاليا اختصاص داشتند نيز در اين روز بيش از ظرفيت تعريف شده ، پذيراي تماشاگران شدند.

    

نمايش «آليس» كار كشور ايتاليا كه اولين نمايش بخش بين الملل جشنواره بود در دومين اجراي خود با تعداد بسياري از مخاطبان روبرو بود كه در اطراف سالن ، پله ها و حتي پشت صندلي هاي رديف آخر ايستاده بودند. بيش از صد نفر از مخاطبان جشنواره نيز در حالي پشت درهاي سالن تجمع كرده بودند كه امكان ورود حتي يك نفر ديگر به اين سالن وجود نداشت.

  

نمايش اخمالوخان آخرين اجراي خود را در حالي پشت سر گذاشت که دو برابر ظرفيت خود پذيراي تماشاگراني شد که ايستاده کار را ديدند. در حالي که حدود صد نفر از مخاطبان نيز پشت در مانده بودند.

 

بخش خياباني پرشور و پرمخاطب

 

نمايش هاي بخش خياباني نوزدهمين جشنواره تئاتر کودک و نوجوان که از اولين روز جشنواره با استقبال عموم شهروندان همداني روبرو بوده نيز در اين روز پر شور تر از هر روز اجرا شده و بسياري از مخاطبان جشنواره را به سوي خود کشاند.

هنرمندان تئاتر خياباني در اين روز با افزايش تعداد اجراهاي خود مجموعه اي از نشاط و شادابي را در بين خانواده ها به ارمغان آورده بودند.

 

برپايي غرفه هاي گريم ماسک و فروش کتاب هاي کودکان و نوجوانان در حاشيه محوطه هاي اجراي تئاتر خياباني ، گروه زيادي از کودکان را گردهم آورده بود که همراه با موسيقي و اشعار کودکانه در اجراي جنگ شادي عمو حميد به تماشاي نمايش نشستند.

 

ميزباني دبير جشنواره از تماشاگران نوجوان

 

نمايش خياباني يك دنياي كودكانه كار امير حسين شفيعي در اين روز سه اجراي ويژه در پلاتو مجتمع بوعلي انجام داد كه بسياري از نوجوانان از اين نمايش ديدن كردند. اين در حالي بود كه شهرام كرمي دبير نوزدهمين جشنواره تئاتر كودك و نوجوان با حضور خود هدايت تماشاگران را بر عهده داشت.

  

بر اساس اين گزارش، در اين روز نمايش خياباني «اون پايين آنتن نميده» نيز علاوه بر مخاطبان خردسال با استقبال مخاطبان جوان و بزرگسال همراه بود.

نظر شما