شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۱۰
کد خبر: ۵۶۵۸۰
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۶
گزارش شهر از برنامه‌هاي تئاتر آبان ماه/
«سه مرثيه هذيان» روزهاي نخستين آبان‌ماه در کارگاه نمايش تئاتر شهر اجرا مي‌رود.

به گزارش خبرنگار فرهنگي «شهر»، نمايش «پسرک نون زنجبيلي» نوشته و کار فاطمه ابرار پايدار و با بازي رامين خزايي، مهرداد زماني، فاطمه ابرار پايدار، نرگس نافذ، نگار نافذ، ندا ابرار پايدار، سعيد قره‌داغي و مصطفي کاظمي از امروز همه روزه به جز شنبه ها ساعت 18 در تالار هنر به روي صحنه خواهد رفت.

 

همچنين اين تالار از امروز پذيراي نمايش «تصميم تصميم» نوشته و کار مهدي فرشيد سپهر است. در اين نمايش مهدي فرشيد سپهر، آنالي شکوري، مريم اکبري، پارميدا عزيزي‌نژاد، سعيد طبش، اميد سليمي و نازنين وحيد به اين ايفاي نقش مي‌پردازند. اين نمايش همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت 19:30 اجرا خواهدشد. 

   

رويا نونهالي در «سه مرثيه هذيان»

 

رويا نونهالي، ماه‌گُل مهر و پژند سليماني بازيگران نمايش «سه مرثيه هذيان» هستند که اين روزها در کارگاه نمايش مراحل تمرين خود را سپري مي‌کند.

 

اين سه بازيگر، در نقش سه پروانه در سه موقعيت متفاوت از هم ظاهر مي‌شوند و در غياب اجباري مردانِ خود، پايداري‌هاي مداومشان را به نمايش مي‌گذارند. ماه گلِ مهر، در نقشِ پروانه‌اي ست که هر پنج‌شنبه به ملاقات همسر زيرِ تيغش مي‌رود و پژند سليماني پروانه‌اي را نمايش مي‌دهد که 9 سال است، بازگشت همسرش از جنگ را انتظار مي‌کشد.

 

رويا نونهالي که سال گذشته نيز در نمايش «مشروطه‌بانو» و «بانوي آب و آيينه» ايفاي نقش کرد و مورد استقبال بسياري از تماشاگران و منتقدين قرار گرفت و همواره در پي تجربيات متفاوت در عرصه بازيگري ا­ست، اين بار با کارگرداني از نسل سوم که آثار او به تئاتر تجربي شناخته شده، در شکلي تازه بازي در کلوز‌آپ‌هاي استليزه را به اجرا مي­گذارد. شيوه‌ بازي در اين نمايش، به روش‌هاي ميني‌ماليستي در تئاتر نزديک مي‌شود.

 

طراحي لباس اين نمايش را ندا نصر به عهده دارد و پژمان عبدي دستيار و برنامه‌ريز اين نمايش است. همچنين حميد پورآذري به عنوان مشاور در کارگرداني و طراحي همراه اين نمايش خواهد بود.

 

اين نمايش کاري از گروه «فيلم و تئاتر و ناگهان» است و در روزهاي نخستين آبان‌ماه در کارگاه نمايش تئاتر شهر به صحنه خواهد رفت.

 

با جاني دپ در فتوشاپ

 

«با جاني دپ در فتوشاپ» به نويسندگي هاله مشتاقي‌نيا و كارگرداني سيدعلي هاشمي در كافه ترياي سالت اصلي تئاتر شهر از ديروز اجراي خود را آغاز كرده و تا 24 آبان ماه ساعت 20:00 ادامه خواهد داشت.

 

اين نمايش تفاوت‌هاي جايگاه، موقعيت‌ها و مشكلات سه بازيگر را در جامعه و محيط تئاتر، تلويزيون و سينما بررسي مي‌كند، دختري كه عاشق بازيگري است، يك بازيگر تئاتر و يك بازيگر سينما... .

 

از جمله بازيگران اين نمايش مي‌توان به ترانه كوهستاني، حديث ميراميني، شكوفه هاشميان، زهرا تحقيقي، مريم ابراهيمي، سعيد سيادت و كاظم سياحي اشاره كرد.

  

شكوفه هاشميان به عنوان طراح لباس، ميرم ابراهيمي دستيار كارگردان و برنامه‌ريز، آمنه شيخ‌الاسلام دستيار كارگردان و مدير اجرا، مهسا قرايي طراح پوستر، بروشور و گرافيك، طراح گريم ماريا حاجيها، رضا موسوي عكاس، كامه وزيري مدير روابط عمومي، مهران اخلاقي طراحي و اجراي نور، حميد آرمين و آرمين گلشني موسيقي، رضا موسوي نوازنده و خواننده، بهنام بريجاني شاعر ترانه ابتدايي و بيژن ترقي شاعر ترانه انتهايي از عوامل ديگر «با جاني دپ در فتوشاپ» هستند.

  

بر اساس اين گزارش، مخاطبان براي دريافت بليت اين نمايش با بهاي 5 هزار تومان، مي‌توانند با شماره تلفن 66460595 و 09127170290 تماس حاصل كنند. نمايش مذكور به مدت 60 دقيقه اجرا خواهد داشت.

 

دلقك دو مليتي

 

اين نمايش در كافه ترياي تالار اصلي به نويسندگي و حسين جمالي و طراحي و كارگرداني مجيد رحمتي از ديروز به روي صحنه رفته و تا 24 آبان ساعت 17:45 روي صحنه خواهد بود.

   

تنها بازيگر «دلقك دومليتي» همان نويسنده اثر است. از عوامل اين نمايش مي‌توان به پگاه تركي طراحي لباس، عليرضا درويش موسيقي و حسين ايرجي دستياري كارگردان را بر عهده دارد.

   

بهاي بليت اين نمايش 5 هزار تومان و براي دريافت و هماهنگي مي‌توان با شماره تلفن 66460595 تماس گرفت و همچنين مدت اجراي نمايش «دلقك دو مليتي» به مدت 45 دفيفه به طول خواهد انجاميد.




نظر شما