چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۳
کد خبر: ۵۶۸۴۳
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶
در منطقه 20 تهران صورت مي‌گيرد:
معاون فني و عمران شهرداري منطقه 20 با اشاره به طرح توسعه آستان حرم حضرت عبدالعظيم(ع) از روند ساخت صحن آيت اله كاشاني و توسعه صحن غربي آن حرم شريف خبر داد.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 20 تهران، ابراهيم بابازاده با اشاره به اين خبرگفت: احداث سازه ساختماني صحن آيت اله كاشاني به مساحت 3500 مترمربع آغاز شده است كه به اين ترتيب ضلع غربي حرم حضرت عبدالعظيم(ع) توسعه مي يابد.

 

بابازاده به لزوم حفظ قبور و عدم امكان تردد ماشين آلات سنگين اشاره كرد و اظهار داشت: فونداسيون صحن آيت اله كاشاني با نصب 400 ميكروپايل(ريزشمع) با رعايت جزئيات اجرايي خاص به منظور جلوگيري از تخريب قبور در دست اجراست.

 

وي با اشاره به اينكه حسب دستور شهردار تهران اجراي اين پروژه تا مرحله سفتكاري بر عهده شهرداري است تصريح كرد: ديوارهاي بتني به ارتفاع 5 تا 7 متر، رواق هاي پيراموني و سقف بتني با الگوي معماري خاص در بخش مياني صحن آيت اله كاشاني در نظر گرفته شده است كه محل اجراي آن داراي قبور به هم فشرده و چند طبقه است.

 

معاون فني و عمران شهرداري منطقه 20 در پايان يادآور شد: توسعه صحن مصلي، مسقف کردن ضلع شرقي با سازه هاي ثابت و تملك املاك معارض ضلع شمال حرم  از جمله اقدامات شهرداري در راستاي پيشرفت روند اجرايي طرح توسعه آستان حرم حضرت عبدالعظيم(ع) است كه در دستور كار قرار دارد.

نظر شما