شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۵
کد خبر: ۵۶۸۸۲
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۴
گزارش شهر از برنامه‌هاي تئاتر در تهران/
نمايش«يال بال زال» به کارگرداني روح‌الهي ايرجي از امروز- دوم آبان- روي صحنه مي‌رود.

به گزارش «شهر»، نمايش «يال بال زال» نوشته مشترک اميرحسين نجفي و روح‌الهت ايرجي و به کارگرداني روح‌اله ايرجي از 2 آبان‌ماه در خانه نمايش دو روي صحنه مي‌رود.

 

«يال بال زال» روايتي نو از قصه زال و سيمرغ است. قصه، اين‌بار از نگاه سه نفر خدمه‌ عمارت سام پهلوان يعني پدر زال و براساس ديده‌ها، شنيده‌ها، ياد و خاطره‌ي اين سه بازي‌ساز، روايت و تصوير مي‌شود.

 

ايرجي کارگردان نمايش درباره شيوه‌ اجراي نمايش اظهار داشت: برگرفته از نگاه نمايش‌نامه در به‌کارگيري ادبيات کهن و اداي دين به شيوه‌هاي گوناگون نمايش‌ايراني است با نگاهي نو به آيين و تئاتر سعي در استفاده از فرم، تصاوير متنوع و چشم‌نواز، کلاژکاري هنرهاي تجسمي و به ويژه نقاشي است؛ به گونه‌اي که در طي اجرا، نقاشي‌هايي با توجه به فضاي نمايش و داستان توسط بازيگران آفريده مي‌شود. اين اجرا، يک نقاشي – تئاتر است.

 

در اين نمايش سعيد ابک، شقايق‌عرفي‌نژاد و ‌فرشته شيرآقايي به عنوان بازيگر حضور دارند.

 

از جمله ساير عوامل مي‌توان به اجراي زنده موسيقي توسط نغمه مرادآبادي(سه‌تار)،حميدرضا صافي(کمانچه) و حسين کمال(سازهاي کوبه‌اي)، علي خونساري به عنوان دستيار کارگردان،‌روح‌الهگ ايرجي و فاطمه دهقان‌نسب به عنوان طراح صحنه،‌ شبنم روزبهانه به عنوان طراح لباس و ماسک، تارا شوقي به عنوان طراح و سازنده‌ عروسک و بابک شاه‌عليزادگان به عنوان طراح نور اشاره کرد.

 

اين نمايش ساعت 18:30 به مدت زمان 65 دقيقه در خانه نمايش دو به نشاني ابتداي خيابان مطهري، خيابان لارستان، خيابان جهانسوز، شماره 6 و شماره تلفن 88891460 اجرا مي‌شود. 

 

پيرمردي با بال‌هاي بزرگ

 

نمايش «پيرمردي با بال‌هاي بزرگ» در تالار استاد انتظامي خانه هنرمندان بر اساس داستاني از گابريل گارسيا ماركز به كارگرداني پرستو گلستاني به اجرا در مي‌آيد.

 

از جمله بازيگران اين نمايش مي‌توان به عزت‌الله مهرآوران، رضا مدني، سويل مهرانديش، فاطمه پورهاشمي، عليرضا ناصحي، هومن خدادوست، پرستو گلستاني، بهرام افشاري، سعيد تهراني، تارا حيدري، فراز معماريان، حنان خضرايي حاذق‌فكر، محمد پير هوشياريان و زهرا كامروا اشاره كرد.

 

بر اساس اين گزارش، طراحي اين نمايش را رضا مهدي‌زاده، طراحي گريم را سارا اسكندري، طراحي ريتم و حركت را سعيد تهراني، طراحي پوستر و بروشور را مهدي رايگاني و طراحي ويدئو آرت را شهرزاد عراقي‌نژاد و ميلاد ثابت‌كار برعهده دارند.

 

از جمله عوامل ديگر نمايش «پيرمردي با بال‌هاي بزرگ» آهنگساز محمد بخشي، نوارنده كوپا و كاخن فراز معماريان، گوينده صدا بهرام افشاري، دستيار ال كارگردان پژمان عبدي، دستيار دوم كارگردان محمدرضا انتظامي، منشي صحنه آيدا امداديان، عكاس مانا استاد محمد، مجري گريم كامبيز معماري و لعيا خرامان، بافت كلاه گيس و مو كامبيز معماري، مديريت روابط عمومي و تبليغات گروه تبليغات پاركينگ، دستياران ايمان قطبي، رضا محمودي و پيام نيك‌فرد، مدير صحنه حامد شايسته، دستيار صحنه سجاد دليري، دستياران صحنه سعيد معروف‌پور، حميد قادري‌مهر و حسن موحدي‌زاد، ساخت دكور محمد ديني و سيد محسن رفعتي و دستيار طراح لباس و دوخت لادن نصراللهي هستند.

 

بهاي بليت اين نمايش 10هزار تومان است و به مدت 60 دقيقه به اجرا در مي‌آيد. براي ديدن اين تئاتر مي‌توان با شماره‌هاي 88310457 و 09302506585 تماس گرفت.



نظر شما