پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۷
کد خبر: ۵۶۹۳۳
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۴
با هدف ارتقاي نشاط اجتماعي صورت مي گيرد:
مدير کل فرهنگي شهرداري تهران گفت: به مناسبت عيد قربان جشن هاي بزرگ با حضور عموم شهروندان در 22 مسجد محوري و 10 بوستان منتخب پايتخت برگزار مي شود.

به گزارش"شهر" و به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران عباد الله رمضاني مدير کل فرهنگي شهرداري در مورد برنامه هاي اين سازمان به مناسبت فرا رسيدن عيد قربان گفت: برنامه هاي عيد قربان تا عيد غدير با عنوان دهه ولايت با هدف تعظيم شعائر اسلامي با محوريت اين اعياد، اشاعه و ترويج فرهنگ علوي در زندگي شهري، تقويت وحدت ملي و انسجام اسلامي و ارتقاي نشاط اجتماعي عموم شهروندان با پاسداشت اعياد بزرگ اسلامي برگزار مي شود.

وي در ادامه ديگر اهداف برگزاري ويژه برنامه هاي عيد قربان را ، گسترش و تعميق فعاليت هاي فرهنگي مرتبط با سيره و سنت ائمه معصومين، تاکيد بر وجه نشاط و شادي ديني در اجراي برنامه ها، تاکيد بر جنبه هاي مردمي جشن هاي دهه ولايت با مشارکت مديريت شهري، استفاده از اصول هنري در اجراي برنامه ها، رعايت حدود قانوني و شرعي در برنامه ها و تعامل و مشارکت جدي با مساجد، گروههاي مردمي شوراياري ها و هيئت مذهبي عنوان کرد.

مدير کل فرهنگي شهرداري تهران خاطرنشان کرد: به مناسبت عيد قربان جشن هاي بزرگ با حضور عموم مردم در 22 مسجد محوري و 10 بوستان منتخب شهر تهران در 10 روز دهه ولايت باهدف ارتقاي سطح نشاط معنوي شهروندان برگزار مي شود.

وي با بيان اينکه همزمان در هرشب از دهه ولايت برنامه جشن و سرور همراه با سخنراني مذهبي و اجراي برنامه هاي فرهنگي در يکي از بوستان هاي منتخب تهران برگزار خواهد شد،گفت: برنامه هاي شاد و مفرحي از قبيل حضور چهره هاي برجسته فرهنگي ، هنري و ورزشي ، سرود و تواشيح و مسابقه و سرگرمي و . . در 10 بوستان منتخب پايتخت اجرا مي شود.

رمضاني ديگر اقدامات شهرداري تهران را به مناسبت عيد قربان، ارائه سرويس ها براي عبور و مرور نمازگزاران با همکاري سازمان تاکسيراني،اهداي شاخه گل و شيريني به نمازگزاران ، برگزاري ايستگاه هاي فرهنگي در اماکن عرضه بهداشتي دام زنده و نور افشاني برج ميلاد بر شمرد.

مدير کل فرهنگي شهرداري تهران در نهايت تصريح کرد: ديگر برنامه هاي مديريت شهري به مناسبت عيد قربان، پاکيزگي و بازپيرايي معابر شهر،انجام عمليات زراعي و گلکاري وسيع دربوستانها و قطعات فضاي سبز مناطق 22 گانه، نصب بنرهاي تبريک و شادباش به مناسبت اعياد دهه امامت و ولايت در سطح بوستانها، پخش دعاي عرفه ، مولودي خواني و تواشيح از سيستم هاي صوتي وتصويري بوستانها و باز پيرايي فضاي مساجد و نمازخانه هاي واقع دربوستانهاي شهر تهران است.

نظر شما