شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۴
کد خبر: ۵۷۱۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۰
قائم مقام معاونت مالي و اداري شهرداري تهران از گسترش روابط علمي تهران و مسکو در ديدار هيئت اعزامي شهرداري تهران به موزه جنگ مسکو خبر و داد و گفت:بر اساس تفاهم نامه منعقده في مابين مقرر شد تا طرفين نسبت به گسترش روابط علمي و آموزش کارکنان خود اقدام نمايند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت مالي و اداري شهرداري تهران ناصر اماني قائم مقام معاونت مالي و اداري شهرداري تهران ضمن اعلام اين خبر خاطر نشان کرد که: در اين سفر زمينه هاي همکاري و تبادل تجربيات موزه جنگ روسيه و نهادهاي مرتبط ايراني مورد بررسي و مذاکره قرار گرفت و تفاهم نامه همکاري دوجانبه موزه جنگ روسيه و کميسيون فرهنگي شوراي شهر تهران بامضا رسيد .

وي گفت :بر اساس اين تفاهم نامه ، سازماندهي نمايشگاه هاي مشترک و تعامل طرفين ، اعزام کارکنان به منظور شرکت در دوره هاي کارآموزي در جهت تبادل تجربيات و يا اعزام کارشناسان براي آموزش کارکنان هر دو طرف ، گسترش روابط علمي ، هدايت متقابل کارکنان به منظور شرکت در نشست ها و سمينارها (دعوت هريک از طرفين از کارکنان و افراد کارآزموده موزه ها به منظور شرکت در سالگرد وقايع ، اعزام کارشناسان و انديشمندان براي شرکت در همايش ها) و کمک و همکاري متقابل در جهت جمع آوري محصولات چاپي و تبادل آن (تبادل محصولات چاپي و آثار اسلوبي موزه و محقق ساختن پروژه هاي چاپ و نشر توسط طرفين ، قراردادن اطلاعت مرتبط با موسسات و فرمهاي همکاري در وب سايت ها اينترنتي براي طرفين مقابل ) مورد توافق طرفين قرار گرفت .

گفتني است مرتضي طلايي رئيس کمسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران، ناصر اماني قائم مقام معاون مالي و اداري شهرداري تهران و منصور احمدلو مدير کل امورايثارگران شهرداري تهران چندي پيش در راس هيئتي ضمن سفر به به مسکو با ولاديمير زاباروفسکي رئيس موزه جنگ مسکو در محل اين موزه ديدار و گفتگو نمودند.

در اين جلسه که ابوذر ابراهيمي رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در روسيه نيز حضور داشت، زمينه هاي همکاري و تبادل تجربيات موزه جنگ روسيه و نهادهاي مرتبط ايراني مورد بررسي و مذاکره قرار گرفت و تفاهم نامه همکاري دوجانبه موزه جنگ روسيه و کميسيون فرهنگي شوراي شهر تهران امضا شد .

اين گزارش مي افزايد هيت اعزامي شهرداري تهران در ادامه بازديد خود و در نشست جداگانه اي ، با حضور در محل شوراي بازماندگان جنگ جهاني دوم مسکو ، با رئيس و اعضاي اين شورا ديدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومي معاونت مالي و اداري شهرداري تهران ، ولاديمير ايوانوويچ دولگيخ رئيس شورا ي بازماندگان جنگ جهاني دوم مسکو ، ضمن خوشامدگويي به هيئت ايراني اظهار داشت : شوروي ديروز و روسيه امروز روابط حسنه اي با کشور شما داشته اند و اين روابط همواره رو به گسترش بوده است. وي اعضاي شوراي بازماندگان جنگ جهاني دوم را 2.5 ميليون نفر ذکر کرد که 1.7 ميليون نفر آنها کماکان با شورا مرتبط هستند.

رئيس شوراي بازماندگان جنگ جهاني دوم ، شوراي تحت مديريت خود را سازماني مستقل و در ارتباط تنگاتنگ با شهرداري مسکو معرفي کرد و از تلاش هاي سازمان متبوع خود براي تامين امکانات رفاهي ، آموزشي و درماني براي بازماندگان جنگ جهاني دوم ، از جمله اين تسهيلات مي توان به بالا بردن حق بازنشستگي خبر داد و گفت در نتيجه اين تمهيد حق بازنشستگي رزمندگان دو برابر شد . از ديگر امکاناتي که به بازماندگان داده مي شود به چهار بيمارستان اختصاصي ، استراحتگاه هاي اختصاصي و نيز برخورداري بازماندگان بسيار پير از امکانات و برستار نام برد.

انتشار روزنامه اختصاصي براي رزمندگان و بازماندگان جنگ جهاني دوم از ديگر اقدامات جالب توجهي است که توسط اين سازمان انجام مي پذيرد.

بر اساس گزارش روابط عمومي معاونت مالي و اداري شهرداري تهران، مرتضي طلايي نيز ضمن تشکر از امکان برگزاري اين جلسه و مفيد و جالب ارزيابي کردن اقدامات اين سازمان در گراميداشت ياد قهرمانان جنگ جهاني دوم و نيز حمايت و پشتيباني از بازماندگان اين جنگ ، بر عزم شهرداري تهران براي رسيدگي شايسته و پشتيباني در خور از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس مردم مظلوم ايران در برابر حمله ناجوانمردانه رژيم بعثي صدام تاکيد کرده و با ذکر اين مهم که شهردار تهران خود از سرداران و فرماندهان جنگ تحميلي بوده است ، وجود تشکيلاتي با عنوان اداره کل امورايثارگران در شهرداري تهران را يکي از مصاديق توجه جدي به اين مقوله در شهرداري پايتخت جمهوري اسلامي ايران دانست .

طلايي استفاده از تجربيات روسيه در گراميداشت نمادهاي ايثار ، دلاوري و جنگ هاي بزرگ ميهني خود را يکي از اهداف سفر خود و هيئت همراهش دانست و اظهار اميدواري کرد که اين تبادل تجربيات متقابل در راستاي حفظ ميراث معنوي ملتهاي ايران و روسيه ثمربخش باشد.


نظر شما