يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۵
کد خبر: ۵۷۱۶۲
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۸
مديرعامل سازمان مديريت پسماند :
ظرفيت خطوط پردازش پسماندهاي تهران با بهره برداري از دو خط جديد به 7هزار و 800تن رسيد.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري «شهر» سيد محمد فياض مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهر تهران _8 آبان_ در مراسم بهره‌برداري از پروژه هاي پسماند در مجمتمع آرادکوه کهريزک اظهار داشت: اين خطوط هرکدام 500 تن و در مجموع يک هزار تن به ظرفيت پردازش زباله در شهر تهران اضافه مي‌کند.

فياض با اشاره به اينکه نخستين گام در مديريت پسماند در مقصد، پردازش زباله است، گفت: در خطوط پردازش طي فرآيندي زباله‌هاي خشک و تر از يکديگر جدا مي‌شود و در مراحل بعدي زباله‌هاي خشک بازيافت خواهد شد و زباله تر نيز تبديل به فرآورده کمپوست مي‌شود.

وي يادآورشد: با ظرفيت ايجاد شده، ديگر دفن مستقيم زباله‌هاي پايتخت در کهريزک انجام نخواهد شد و حتي زباله‌هاي شهرهاي اطراف تهران هم پردازش مي‌شود، به اين ترتيب دفن غيربهداشتي زباله ديگر در کهريزک انجام نمي‌شود.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهر تهران در ادامه دومين حلقه مديريت پسماند در مقصد را، هوادهي زباله‌هاي تر براي توليد کمپوست عنوان کرد و گفت: به طور کلي خشک شدن زباله تر حدود هشت ماه زمان مي‌برد که در سايت‌هاي هوادهي اين کار با استفاده از دستگاه‌هاي تاپ‌ترن سرعت گرفته و ظرف 2 ماه به سرانجام مي‌رسد.

فياض با اشاره به راه اندازي سايت شماره دو هوادهي مجتمع کهريزک تصريح کرد: براي ايجاد اين سايت 20 هکتاري، 55 هزار تن آسفالت استفاده شده است و به اين ترتيب با احتساب فضاي سايت شماره يک، هم‌اکنون مجموع مساحت اختصاص يافته به هوادهي زباله‌هاي تر براي توليد کمپوست، به 40 هکتار رسيده است.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهر تهران از ويژگي‌هاي ممتاز خطوط پردازش جديد کهريزک ياد کرد و گفت: در خطوط جديد، فضاي قرار گرفتن کارگران بر سر سرندها کاملا از محيط زباله‌هاي اطراف مجزا و سرپوشيده است، در حالي که در خطوط قبلي، اين ويژگي وجود نداشت.

وي افزود: ظرفيت پردازش زباله در مجتمع پردازش و دفع کهريزک، از ميزان زباله توليدي در شهر تهران پيشي گرفته و به 7هزار و 800تن رسيده است. در سال 89، ظرفيت اين خطوط تنها 3هزار تن بود.

بنابراين گزارش، دو خط پردازش پسماند و سايت شماره دو هوادهي کمپوست به مساحت 18 هکتار امروز _8آبان_ با حضور حسن بيادي نايب رييس شوراي اسلامي شهر تهران و عبداللهي معاون خدمات شهري شهرداري تهران در مجمتمع آرادکوه کهريزک به بهره برداري رسيد.

نظر شما