پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۳۱
کد خبر: ۵۷۱۶۸
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۶
معاون شهردار تهران تاکيد کرد:
«پنجمين جشنواره ترافيک و رسانه» طي مراسم ويژه اي ساعت 10 صبح يک شنبه 14 آبان و هم زمان با روز فرهنگ عمومي برگزار مي شود.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، در اين مراسم ضمن معرفي صاحبان آثار برگزيده از ميان 1275 اثري که به دبيرخانه جشنواره ارسال شده، نسبت به اهداي لوح تقدير و تنديس جشنواره به برگزيدگان اقدام خواهد شد.

بر اساس اين گزارش معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در اين ارتباط گفت: به جرات مي توان گفت رسانه ها رکن اصلي اشاعه فرهنگ ترافيک در ميان شهروندان هستند و بدون کمک آن ها نمي توان رفتارهاي صحيح ترافيکي را نهادينه کرد.

سيد جعفر تشکري هاشمي با اشاره به اين که رسانه ها با تلاش خود در اشاعه فرهنگ ترافيک تاثير به سزايي داشته اند، افزود: رسانه ها با رسالتي که بر دوش دارند، توانسته اند مديريت شهري را در اشاعه فرهنگ صحيح ترافيک ياري دهند و در اين ميان برگزاري جشنواره ترافيک و رسانه توانسته انگيزه اي براي ارتقاي کيفي و کمي اين فرهنگ سازي باشد.

وي با بيان اين که شرکت کنندگان حقيقي در جشنواره ترافيک سهم بيشتري از شرکت کنندگان حقوقي دارند، اظهار کرد: اين مهم نشان دهنده مسئوليت پذيري بالاتر و علاقه مندي بيشتر اين گروه به حل مشکل ترافيک دارد، ضمن آن که سهم رسانه هاي مکتوب نسبت به رسانه هاي ديداري و شنيداري و نيز رسانه هاي مجازي در تمام ادوار اين جشنواره بيشتر بوده است.

معاون شهردار تهران با بيان اين که دستگاه هاي مسئول در مورد نهادينه کردن فرهنگ ترافيک و بهبود رفتارهاي ترافيکي سهم چنداني نداشته اند، تصريح کرد: دستگاه هايي که در فرهنگ سازي ترافيک مسئوليت دارند نقش خود را به درستي ايفاء نمي کنند.

 

وي با اعلام اين که جشنواره ترافيک و رسانه امکاني است تا مردم را به مشارکت بطلبيم و از صاحب نظران بخواهيم ديدگاههاي فرهنگي خويش را در اين حوزه مطرح کنند، اضافه کرد: اين جشنواره فرصتي براي اشاعه فرهنگ ترافيک است که ماحصل آن در بهبود رفتارهاي ترافيکي مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تشکري هاشمي با اشاره به اين که رسانه ها در سالهاي اخير توانسته اند تا حدود زيادي روند فرهنگ سازي را در حوزه ترافيک تسريع و تسهيل نمايند، اعلام کرد: انتقال آموزه هاي ترافيک و بهبود رفتارهاي ترافيکي با برقراري ارتباط صحيح با شهروندان هنگام ديدن تلويزيون، شنيدن راديو و مطالعه روزنامه امکان پذير است.

 

رييس پنجمين جشنواره ترافيک و رسانه گفت: يکي از مطالبات خبرنگاران در اين جشنواره طرح محورهاي مورد نظر براي جشنواره بعدي بود که نسبت به تعيين اين محورها اقدام شده که در مراسم اختتاميه جشنواره اعلام خواهد شد. 

بنابراين گزارش مراسم اختتاميه «پنجمين جشنواره ترافيک و رسانه» توسط معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران طي مراسم ويژه اي  ساعت 10 صبح يک شنبه چهاردهم آبان هم زمان با روز فرهنگ عمومي در محل ايوان شمس برگزار مي شود.                                                              

نظر شما