جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۴
کد خبر: ۵۷۲۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۹
رئيس مرکز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشکي کشور گفت: ميانگين زمان رسيدن آمبولانس 115 بالاي سر بيمار در تهران، بين 12.5 تا 13 دقيقه است.

به گزارش شهر به نقل از مهر، دکتر غلامرضا معصومي در پاسخ به سوالي، مبني بر زمان استاندارد براي حضور آمبولانس 115 بالاي سر بيمار، اظهارداشت: مشکلات ترافيکي و کمبود پايگاهها در شهر تهران، باعث شده که نتوانيم به طور کامل از توان اورژانس در پايتخت استفاده کنيم.



وي با اعلام اينکه زمان رسيدن اورژانس بالاي سر بيمار در شهر تهران بايد به زير 11 دقيقه برسد، افزود: عدم راه اندازي 40 پايگاه اورژانس در تهران با توجه به مشکلات اعتباري که وجود دارد، باعث شده نتوانيم به اين زمان برسيم.



معصومي با اعلام اينکه گزارشهاي ما نشان مي دهد که زمان رسيدن اورژانس بالاي سر مصدوم در جاده هاي کشور در سال 1384 بين 25 تا 30 دقيقه بود، گفت: اين آمار در حال حاضر به زير 14 دقيقه رسيده است.



وي با عنوان اين مطلب که در سالهاي گذشته هيچ عددي از زمان رسيدن اورژانس بالاي سر بيمار در شهرهاي کشور نداشتيم، افزود: هم اکنون اين زمان در کلانشهرها زير 10 دقيقه و در ساير شهرهاي کشور کمتر از 8 دقيقه است.



رئيس مرکز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشکي کشور افزود: سال گذشته اورژانس کشور بيش از 2.2 ميليون ماموريت انجام داد.



به گفته معصومي، کمترين شکايت مربوط به اورژانس 115 است. به طوريکه ميزان شکايتها به صدم درصد هم نمي رسد.



وي با اشاره به وجود 2100 پايگاه اورژانس در سراسر کشور، افزود: حداقل نيروي مورد نياز براي اين تعداد پايگاه، 22 هزار نفر است که در حال حاضر تنها 14 هزار نيرو در اين پايگاهها مشغول خدمت به مردم هستند.

نظر شما