شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۲
کد خبر: ۵۷۳۰۱
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۵
بر اساس توافقنامه امضا شده ميان سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران ، اولياي دانش‌آموزان از طريق مدرسان آموزش خانواده با مفاهيم مديريت بحران و آمادگي در برابر زلزله آشنا مي‌شوند.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران ، درقالب اين تفاهم‌نامه که به امضاي عزيزالله‌رجب‌زاده رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران و سيدعلي‌ يزدي‌خواه مديرکل آموزش و پرورش شهر تهران رسيده است دوره‌هاي آموزش مديريت بحران براي400 نفر از مدرسان آموزش خانواده برگزار مي شود و به اين ترتيب اين مدرسان در دوره‌هاي آموزش خانواده که براي والدين دانش‌آموزان برگزار مي‌شود مخاطبان خود را با مفاهيم مديريت بحران و آمادگي در برابر زلزله آشنا مي‌سازند.

 

مدرسان آموزش خانواده جمعي از دبيران مدارس هستندکه آموزش‌هاي خانواده را به والدين دانش‌آموزان ارائه مي‌دهند. کيفيت اين آموزش‌ها مورد ارزيابي قرار خواهد گرفت و گواهي‌نامه آموزشي آنها از سوي سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران صادر خواهد شد.

 

آماده‌سازي بستر آموزش الکترونيک و ارزيابي اولياي دانش‌آموزان جهت سنجش اثربخشي طرح، تهيه بروشور و جزوات آموزشي براي مدرسان و ارائه راهکارهاي تشويقي براي جذب اوليا در گروه‌هاي داوطلب واکنش اضطراري محله(دوام) و گروه‌هاي مديريت بحران ‌اماکن ‌مسکوني، بخش ديگري از اقداماتي است که از سوي سازمان در قالب اين توافقنامه اجرا خواهد شد.

 

بنا بر مفاد اين توافقنامه ، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران نيز علاوه بر اطلاع‌رساني طرح به مناطق20گانه آموزش و پرورش در انتخاب و معرفي مدرسان آموزش خانواده براي شرکت در دوره آموزشي سازمان همکاري خواهد کرد.

 

ارائه 2 الي 4 ساعت آموزش مدون مديريت بحران در سرفصل‌هاي آموزشي اولياي دانش‌آموزان، ارزيابي تدريس آموزش خانواده و ارائه گزارش از روند آموزش، انتخاب مدارس نمونه در الگوسازي تثبيت وسايل و عناصر غيرسازه‌اي و توزيع محتواي آموزشي بين اولياي دانش آموزان بخش ديگري از اقداماتي است که در قالب اين توافقنامه انجام شود.

نظر شما