شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۴
کد خبر: ۵۷۳۱۲
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۳
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران از تشکيل 374 شوراي راهبردي سلامت در محلات پايتخت خبر داد و گفت: در دوره اخير مديريت شهري تهران به واسطه اتخاذ رويکرد ارتقا به يک نهاد اجتماعي فعاليت‌هاي سلامت محور توسعه چشمگيري يافته‌است.

به گزارش "شهر" به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، " سيد محمدهادي ايازي " معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در نشست تور مطالعاتي فعاليت‌هاي شهرداري تهران براي مديران شهري کشور ضمن بيان اين مطلب افزود: ساختار اداره‌کل سلامت شهرداري تهران از سال 85 شکل گرفت و از آن زمان تا کنون به واسطه اتخاذ رويکرد ارتقا به يک نهاد اجتماعي در مجموعه مديريت شهري اقدامات مثبتي در حوزه فعاليت‌هاي اجتماعي سلامت محور انجام شده‌است.

وي گفت: راه اندازي 400 خانه سلامت، 374 شوراي راهبردي سلامت در محلات، 22مرکز فراموز، 85 خانه اسباب‌بازي، 3 هزار و 740 کانون سلامت در محلات و اجراي دو دوره سنجش عدالت شهر همچنين برنامه‌هاي مناسبتي از مهمترين فعاليت‌هايي است که حوزه توسعه سلامت شهري انجام شده و به اذعان هيات‌هاي بازديد کننده بين‌المللي اين اقدامات ستودني است.

ايازي با اشاره به ضرورت بهره‌گيري از توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي مديريت شهري در عرصه ارتقا شاخص‌هاي سلامت ادامه داد: تجارب و موفقيت‌هاي شهرداري تهران در حوزه سلامت نشانگر آن است که ورود شهرداري‌ها و بهره‌گيري از توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي آن در اين عرصه مي‌تواند منشا انجام اقدامات مثبتي براي بهبود کيفيت زندگي شهروندان باشد.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران تصريح کرد: شهرداري تهران با عنايت به لزوم انجام فعاليت‌هاي پيشگيرانه در حوزه سلامت، فرهنگ‌سازي و نهادينه کردن فرهنگ زندگي سالم را با محوريت مشارکت در فعاليت‌هاي اجتماعي و ارايه آموزش‌هاي لازم را در راس امور دنبال مي‌‌کند.

وي ادامه داد: حضور شهروندان در تمام فعاليت‌هاي مناسبتي، ارايه خدمات سلامت و آموزش اقشار آسيب پذير جامعه نظير بانوان و کودکان برنامه‌هاي راهبردي شهرداري تهران در حوزه سلامت شهري را تشکيل مي‌دهند.

ايازي گفت: اقداماتي که در حوزه فرهنگي و اجتماعي در دوره اخير مديريت شهري در پايتخت انجام شده منطبق با منويات و فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص سبک زندگي اسلامي است و درآينده‌اي نزديک بر پايه مطالعات و دستاوردهاي انجام شده فعاليت‌هاي اين حوزه گسترش مي‌يابد.

تور مطالعاتي فعاليت‌هاي سلامت محور شهرداري تهران به همت اداره‌کل سلامت براي مديران شهري کشور برگزار مي‌شود.

نظر شما