دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۴۳
کد خبر: ۵۷۵۰۱
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۹
در حاشيه رونمايي آلبوم عاشورايي «ساقي سرمست» اعلام شد/
رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران از برگزاري بيش از 100 ويژه برنامه فرهنگي هنري با عنوان «زندگي در جغرافياي حسين عليه‌السلام» خبر دارد.

به گزارش شهر، امير خوراکيان اظهار داشت: همزمان با اين ايام، سه عنوان برنامه تعزيه‌خواني تدارک ديده شده که يکي از آنها به‌ صورت صوتي و به‌ شکل ويژه‌اي با هدف اقدام پژوهشي و آموزشي در حوزه تعزيه‌خواني ضبط مي‌شود.

وي به برگزاري هشت مراسم شب شعر، 6 سوگواره و نشست ادبي، 33 محفل سوگواري، 9 مسابقه و 12 عنوان برنامه نمايشگاهي و ايستگاه فرهنگي اشاره کرد و گفت: همزمان با اين ايام، هفت عنوان کارگاه آموزشي با هدف تمرکز و توجه بيشتر به آموزه‌هاي واقعه عاشورا، پيام‌ها، درس‌ها و عبرت‌هاي اين واقعه برگزار مي‌شود.
خوراکيان به توليد 10 محصول فرهنگي مرتبط با اين ايام اشاره کرد و افزود: آلبوم عاشورايي «ساقي سرمست» با آهنگسازي آريا عظيمي‌نژاد و صداي محمدعلي کريمخاني، از جمله آثار توليد شده در حوزه موسيقي است. در گام‌هاي بعدي تصويرسازي و تصويرگذاري بر قطعات موسيقي اين آلبوم انجام خواهد شد. در کنار توليد محصولات فرهنگي، پنج عنوان اثر نيز بازتوليد و عرضه مي‌شوند.

رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران تصريح کرد: سعي کرده‌ايم براي توليدات فاخر، به‌ويژه در حوزه آواهاي عاشورايي و عرصه موسيقي، سرمايه‌گذاري کنيم. امتياز برنامه‌هاي ماه‌هاي محرم و صفر سال جاري نسبت به سال گذشته، جهت‌گيري محتوايي اين برنامه‌هاست.

وي به توليد راهنماي مفهومي برنامه‌هاي مختلف سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در مناسبت‌هاي گوناگون اشاره کرد و گفت: اين راهنما سبب ارتقاي کيفيت محتواي برنامه‌ها به تناسب نيازهاي اجتماعي مخاطبان که ما با آن مواجهيم، شده است.

خوراکيان افزود: انتشار کتاب اشعار محتشم کاشاني به خط مجتبي ملک‌زاده از گنجينه موزه هنر امام علي(ع)، نمايشگاه تصويرسازي‌هاي عاشورايي، مشارکت در جريان برگزاري سوگواره «سرو» با سازمان زيباسازي شهر تهران، اکران شهري کتيبه‌هاي عاشورايي علي شيرازي و انتشار کتاب کتيبه‌ها، نمايشگاه عکس‌هاي عاشورايي در موزه عکسخانه و کارگاه نقاشي کودکان عاشورايي در موزه هنر امام علي(ع)، از جمله برنامه‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به مناسبت ماه‌هاي محرم و صفر است.

رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در تشريح برنامه‌هاي فرهنگي اين سازمان همزمان با ايام سوگواري سيد‌الشهدا(ع) گفت: ششمين مراسم «تجليل از نوگلان حسيني» به‌منظور تقدير از کودکان و نوجوانان مداح اهل بيت(ع) نيز در ماه صفر برگزار مي‌شود.

نظر شما