شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۳
کد خبر: ۵۷۵۷۰
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
در منطقه 10 برگزار مي شود/
در ايام محرم برنامه هايي چون مسابقه کتاب خواني درسطح مدارس و مساجد، تجليل و نشست با پيرغلامان و هيئات حسيني و ... از مهم ترين برنامه هاي در نظر گرفته شده براي منطقه 10 است .

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 10 ، فرامرز عظيمي شهردار منطقه گفت: واقعه انسان ساز قيام عاشورا يک حرکت بي نظير در تاريخ است که الهام بخش بسياري از انقلاب ها و تحولات ظلم ستيزي در جوامع اسلامي شده است .

وي مقاومت ملت ايران در جنگ تحميلي را يکي از دستاوردهاي اين قيام دانست و تصريح کرد : رشادت هاي و دلاوري هاي مردم سرافراز کشورمان در خط مقدم جبهه هاي جنگ با تاسي از قيام عاشورا بوده و امروزه نهادينه شدن اين فرهنگ که امر به معروف و نهي از منکر مهمترين پيام آن محسوب مي شود نقش غير قابل انکاري در پيشرفت و تعالي زندگي شهروندي دارد .

وي با بيان مهم ترين برنامه هاي تدارک ديده شده براي دهه نخست محرم تصريح کرد : اجراي مسابقه فرهنگي عطر سيب با موضوع هاي مرتبط با قيام عاشورايي در مدارس ، مسابقه فرهنگي امر به معروف و نهي از منکر براي آشنايي بيشتر شهروندان با اصلي ترين هدف قيام حسيني در مساجد ، برپايي خيمه معرفت ، مراسم عزاداري در مساجد و نواحي ، اجراي تعزيه ، برپايي نماز ظهر عاشورا ، مسابقه کتاب خواني درسطح مدارس و مساجد ، تجليل و نشست با پيرغلامان و هيئات و تکاياي حسيني و گردهمايي پيرغلامان در سراهاي محله از مهم ترين برنامه هاي در نظر گرفته شده براي شهروندان است .

به گفته شهردار منطقه ، برپايي ايستگاه صلواتي ، کارگاه هاي آموزشي شامل کلاس هاي مذهبي در سراهاي محله ها ، اجراي شب شعر عاشورايي ، نشست هاي معرفتي در مراکز فرهنگي با مشارکت خانه شهريارن جوان ، برگزاري مراسم زيارت عاشورا در سراهاي محله ها از ديگر برنامه هايي است که در دهه نخست ماه محرم برگزار مي شود .


نظر شما