سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۵۱
کد خبر: ۵۷۶۹۹
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
گزارش شهر از نمايش سالن‌هاي تهران/
نمايش «درخشش در ساعت مقرر ...!» در حال آماده سازي براي اجرا در مجموعه تئاترشهر است.

به گزارش خبرنگار فرهنگي شهر، «درخشش در ساعت مقرر ...!»، نوشته و کارگرداني حميدرضا نعيمي و جديدترين اثر گروه «شايا» در حال آماده سازي است و در صورت تاييد شوراي نظارت و ارزشيابي در تالار قشقايي مجموعه تئاترشهر آذرماه روي صحنه خواهد رفت.

 

اين اثر به موضوع جنگ و نسل‌کشي مردم بوسني و هرزگوين در سال 1994 به دست ارتش و نيروهاي صرب مي‌پردازد و در راستاي نگاه هميشگي آثار حميدرضا نعيمي به بحث انسان و حقوق پايمال شده اوست. جنايات مرگبار صرب‌ها در محاصره 43 ماهه شهر سارايه وو، يکي از فجايع بزرگ انساني پس از دو جنگ جهاني در اروپاست.

 

بر اساس اين گزارش، در اين نمايش بازيگراني چون رويا افشار، بهناز نازي، يعقوب صباحي، سياوش چراغي پور، پريسا مقتدي، کتانه افشاري نژاد و بهار نوحيان به ايفاي نقش مي پردازند.

 

همچنين رضا مهدي زاده به عنوان طراح صحنه، پريدخت عابدين نژاد طراح لباس، سياوش لطفي آهنگساز، رضا حيدري طراح نور، سعيد زائکاني طراح پوستر و بروشور و علي زارعي به عنوان مدير توليد و دستيار کارگردان اين نمايش هستند.

 

تا يك بشمار در در كارگاه نمايش

  

نمايش «تا يك بشمار» به نويسندگي و كارگرداني زهرا صبري با الهام از انديش‌هاي خيام تا 30 آذر هر شب ساهت 18:00 در كارگاه نمايش مجموعه تئاتر شهر به اجرا مي‌آيد.

 

از بازيگران اين نمايش مي‌توان به مهدي شاه‌پيري، حسين ديوان و رضا بهرامي اشاره كرد. همچنين بهرنگ عباسي به عنوان آهنگساز، فاطمه عباسي دستيار و مدير صحنه، داريوش محمدجاني و ماني لطفي‌زاده، محسن وليجي طراح پوستر و بروشور و مونا سربندي به عنوان روابط عمومي و امور بين‌الملل در اين نمايش همكاري دارند.

    

نمايش «تا يك بشمار» به مدت 60 دقيقه درباره سه سربازي است كه درست زماني كه قرار است، شهري را بمباران كنند از اني كار صرف نظر مي‌كنند.

 

براي دريافت بليت اين نمايش با بهاي 6 هزار تومان مي‌توان با شماره‌ 66460595 تماس حاصل كرد.

نظر شما