جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۴
کد خبر: ۵۷۹۳۰
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷
برنامه گالري‌ها در آستانه نيمه آذر/
گالري‌هاي تهران در برگ‌ريز آذرماه نمايشگاه‌هاي متنوعي از اثار هنرمندان تجسمي را ميزباني ‌مي‌کنند.

به گزارش خبرنگار شهر، گالري‌هاي آران، هما، اثر، سين، گلستان، الهه و اعتماد از روز جمعه 10 آذرماه نمايشگاه‌ةاي تازه‌اي را ميزباني‌ مي‌کنند و گالري آن نيز از هفته گذشته ميزبان يک نمايشگاه نقاشي است که در هفته آينده نيز ادامه خواهد داشت.

هندسه ادراکي در آران

نمايشگاه آثار ميکس مدياي نگار وارسته با عنوان «هندسه ادراکي» از روز جمعه 10 آذر در گالري آىان برپا خواهد بود. وارسته درباره اين نمايشگاه نوشته است: «بخشي از آئينه‌ها در سده ده هجري جزو اقلام وارداتي از ونيز به ايران آورده مي‌شد. هنرمندان مبتکر ايراني از قطعاتي که در جابجائي مي‌شکستند، براي تزئين ديوارها استفاده کردند و نقش‌هاي بديعي در ابنيه فاخر آن روزگاران به جا گذاشتند. سنتي که به امروز برقرار است. آئينه سالم نمادي از روشنائي و شفافيت است. برش هندسي با الماس، که خود از خالص ترين سنگهاست، از يکدستي آئينه ميکاهد ولي صد چندان به تلالو آن مي‌افزايد. هنگامي که در اين درخشندگي و زلاليت غوطه ور ميشوي، گوئي به آنسو رسيده اي، که براي درکش بايد روشنائي را باور داشت.»

اين نمايشگاه تا چهارم دي‌ماه برپا خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز جمعه‌ها از ساعت 11 تا 20 از اين آثار در گالري آران واقع در خيابان کريمخان، خيابان خردمند شمالي، کوچه دي، پلاک 12 ديدن کنند.



قورباغه‌ها و معما در گالري هما

گالري هما از روز جمعه 10 آذرماه ميزبان نمايشگاهي از آثار لادن بروجردي با عنوان «قورباغه‌ها و معما» خواهد بود. مدير گالري ها درباره اين نمايشگاه نوشته است: «نمايش اخير لادن بروجردي به نام "قورباغه‌ها و معما" ترکيبي‌ست از سه دوره‌ي کاري او، در واقع اشاره‌ي ضمنيِ عناوينِ اين آثار به گزين‌گويه‌اي‌ست چيني، درباره‌ي تشتت و انحطاط. نقاشي‌هاي بروجردي طي اين سال‌ها به دليل رويکرد هيبريدي‌شان با مواجهه‌هاي متناقضي همراه بوده‌اند؛ بريکولاژي که او بر نسبتشان با شرايط امروزين ايران تاکيد دارد و آن را ويژگي امروزينِ هنرِخاورميانه‌اي مي‌شناسد. در کنار اين خاصيتِ محتوايي، نمي‌شود شيوه‌ي اغراق‌آميز سنت‌گرايانه‌ي اين هنرمند را ناديده گرفت. بهنام کامراني در بخشي از مقدمه اين نمايش بر اين ويژگي آثار بروجردي اشاره دارد که خاصيت منحصربه‌فردي که اين نقاش آن را بر کاغذ مي‌آزمايد آداب معاصر و ترکيبي آن را تشديد کرده است. سونيا زيبرمان هم در بخشي از اين مقدمات بر رويکرد ميانه روي فمينيستي اين نقاشي اشاره دارد و آن را نوعي واکاوي هويتي هنرمند درباره‌ي زيست متناقضش در شرق و غرب مي‌بيند.»

در اين مجموعه قطعاتي از دروازه‌هاي بهشت، متفرقه‌ها و زنان ضروري به نمايش گذاشته مي‌شود و علاقمندان مي‌توانند تا 21 آذرماه همه‌روزه از ساعت 10 تا 13 و 15 تا 19 از اين آثار در گالري هما ديدن کنند.


شمايل‌هاي آدم‌بکان در گالري اثر

نمايشگاهي از آثار نقاشي عليرضا آدم‌بکان با عنوان «شمايل‌هاي من شماره 3» از روز جمعه 10 آذرماه در گالري اثر برپا خواهد بود. اين نمايشگاه تا چهارم دي‌ماه ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند يکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 11 تا 20 و جمعه‌هاي غير افتتاحيه از ساعت 16 تا 20 از اين آثار ديدن کنند. گالري اثر واقع در خيابان ايرانشهر، خيابان برفروشان، روبروي خانه هنرمندان، شماره 16، شنبه‌ها تعطيل است.


هزار افسان در گالري سين

گالري سين از روز جمعه 10 آذرماه ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌‌هاي مهدي احمدي باعنوان «هزار افسان» خواهد بود. اين نمايشگاه تا 19 آذرماه ادامه دارد و علاقمندان مي‌‌توانند همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 15 تا 19 از اين آثار ديدن کنند. گالري سين در شهرک غرب، خيابان هرمزان، خيابان پيروزان جنوبي، خيابان دوازدهم، پلاک 16 واقع است.

نقاشي در گلستان

نمايشگاهي از نقاشي‌هاي آرمان يعقوب‌پور روز جمعه 10 آذرماه در گالري گلستان افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا 15 آذر ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 از اين آثار ديدن کنند. گالري گلستان در دروس، خيابان شهيد کماسايي، پلاک 34 واقع است.

نمايشگاه دونفره در گالري الهه

گالري الهه از روز جمعه 10 آذرماه نمايشگاهي از آثار نقاشي محبوبه نوروزي و حميد هادي‌نژاد را ميزباني مي‌کند. اين نمايشگاه تا 20 آذر ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌‌توانند براي بازديد از اين آثار همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 به گالري الهه واقع در بلوار آفريقا، بالاتر از تقاطع اسفنديار، کوچه گلفام، انتهاي کوچه سمت راست، بن‌بست اميني، پلاک 3 مراجعه کنند.

يک روز با اعتماد

گالري اعتماد امروز چهارشنبه هشتم آذرماه از ساعت 15 تا 20 ميزبان نمايشگاهي از آثار نقاشي حميد نورکيهاني خواهد بود. گالري اعتماد در خيابان با هنر(نياوران)، سه راه ياسر، خيابان صادقي قمي، خيابان بوکان، دو راهي سمت راست، پلاک 4 واقع است.

انحنا در گالري آن

گالري آن از روز جمعه سوم آذر نمايشگاهي از آثار نقاشي اکبر ميخک با عنوان «انحناها» را ميزباني مي‌کند. اين نمايشگاه تا 15 آذر ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت 11 تا 20 از اين آثار بازديد کنند. گالري آن در ونک، خيابان سئول، شماره 40 واقع است.

نظر شما