شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۵
کد خبر: ۵۸۰۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۹
مدير ارشاد استان کهکيلويه و بويراحمد از افتتاح مجموعه تئاترشهر از 9 دي ماه با حضور معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومي مرکز هنرهاي نمايشي، امين کمالوند، مدير ارشاد استان کهکيلويه و بويراحمد، گفت: همزمان با افتتاح مجموعه تئاترشهر اين استان، نمايش «بادلو» کاري از امير نوروزي در سالن استاد پناهي به صحنه خواهد رفت.

 

کمالوند با اشاره به اينکه قرار است در مدت شش ماه 150 نمايش در اين مجموعه اجرا شود، اظهار کرد: اين مجموعه شامل چندين سالن است که از جمله آن ها مي توان به يک مجموعه فرهنگي با ظرفيت 120 نفر در هنرستان هنرهاي زيباي شهر ياسوج، اشاره کرد. 

 

وي افزود: اين سالن با تجهيزات استاندارد مجهز و مدرن شده است. همچنين در راه اندازي و اجرايي شدن اين طرح از مجتمع فرهنگي هنري ياسوج، نيز بهره گرفته ايم و با بازسازي آن سالني با ظرفيت 60 نفر را براي اجراي آثار نمايشي آماده کرده ايم.

وي در ادامه بيان کرد: همچنين تخريب و بازسازي سالن آمفي تئاتر شهر ياسوج، که با کاهش 100 صندلي ظرفيت 213 نفري پيدا کرده و طراحي صحنه اي در ابعاد 10×10 که به سيستم نور مجهز شده و صدايي مناسب دارد، از ديگر فعاليت ها در جهت آماده سازي سالن هاي اين مجموعه محسوب مي شود.

 

مدير ارشاد استان کهکيلويه و بويراحمد تاکيد کرد: صحنه سالني که تخريب و ساخته شده است، داراي سه پرده جداگانه براي دکور دو اثر نمايشي است تا در طول روز در اين مکان آثار بيشتري به صحنه برود.

 

کمالوند حضور چهار گروه نمايشي از استان کهکيلويه و بويراحمد در بخش هاي مسابقه، چشم انداز و ويژه جشنواره بين المللي تئاتر فجر را يکي از موفقيت هاي امسال استان معرفي کرد و افزود: با توجه به دستور حميد شاه آبادي، معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، براي اجرايي شدن اين طرح عزم خود را جزم کرده ايم و در نهايت توانستيم دو سالن در يک مجموعه و يک سالن در مجموعه اي ديگر ويژه اجراي آثار نمايشي ايجاد کنيم.

 

وي در پايان در مورد اطلاع رساني از راه اندازي اين مجموعه در استان گفت: از امروز بحث اطلاع رساني را به عموم مردم استان و گروه هاي نمايشي با نصب بيل بردها و آگهي هاي تبليغاتي آغاز مي کنيم.

نظر شما