شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۳
کد خبر: ۵۸۱۴۸
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۹
نشست مقدماتي اتحاديه فيلمسازان كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد همزمان با سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر در تهران برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومي سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر؛ محمدرضا عباسيان دبير اين رويداد سينمايي افزود: در نظر داريم با هماهنگي وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و با توجه به اينكه كشورمان رياست جنبش عدم تعهد را عهده دار است زمينه‌هاي برگزاري اجلاس فيلمسازان كشورهاي عضو اين جنبش را همزمان با جشنواره فجر در تهران فراهم كنيم.

  

وي ادامه داد: كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد با توجه به ديدگاه هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي مشتركي كه دارند قطعا، مي توانند بسترهاي خوبي را براي فعاليت هاي مشترك در زمينه تبادل اطلاعات و تجارب سينمايي، توليدات مشترك، همكاري هاي آموزشي و فرهنگي، هفته هاي فيلم و عكس و غيره را با يكديگر فراهم نمايند.

   

به گفته وي؛ ايجاد اتحاديه فيلمسازان كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد اين پتانسيل را دارد تا ظرفيت هاي تازه ايي را در حوزه هاي مشترك به كار گيرند و به توسعه مناسبات و مراودات سينمايي و كشف و شناسايي زمينه هاي جديد كمك نمايد.

 

عباسيان با بيان اينكه، اين موضوع در نشست مشترك با آقاي رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امور خارجه مطرح شد خاطر نشان ساخت: جشنواره بين المللي فيلم فجر فرصت بي بديل و استثنايي است براي تقويت اين گونه همكاري ها و با توجه به تمركز نگاه رسانه ها در اين مقطع به اين رويداد مهم ملي و منطقه اي و آسيايي، شكل گيري اتحاديه و برنامه ريزي براي نشست مقدماتي آن انرژي و افق تاز ه اي را پيش روي جوامع سينمايي اين كشورها مي گشايد و بازتاب هاي جهاني را در پي خواهد داشت.

 

بر اساس اين گزارش، سازمان سينمايي کشور، مقارن با سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي، سي و يکمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم فجر را در قالب مسابقه سينماي ايران و جهان از تاريخ 12 لغايت 22 بهمن ماه 1391 برگزار مي‏‌كند.

نظر شما