شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۰
کد خبر: ۵۸۳۲۵
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵
معاون شهري و فضاي سبز منطقه 19 گفت: به منظور استفاده بهينه از منابع انرژي راهکارهاي آموزشي و زيست محيطي در ساختمانهاي ستادي شهرداري و بوستانهاي منطقه اجرا شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 19، موسي عليپور زنوزي با اعلام اين مطلب افزود: از ابتداي سال جاري تاکنون 100 نفر از پرسنل شهرداري منطقه درخصوص نحوه استفاده بهينه از انرژي ها و حذف وسايل پرمصرف به شکل چهره به چهره آموزش ديده اند و جهت تداوم آموزه ها 500 برگ بروشور مرتبط تهيه و بين کارکنان شهرداري توزيع شده است.

 

وي با بيان اينکه يکي از اقدامات مؤثر، معاينه فني موتورخانه هاي تأسيسات ساختمانها بوده است تصريح کرد: به همين منظور علاوه بر رفع نواقص و کنترل مستمر موتورخانه ها، لوله هاي تأسيساتي کليه ساختمانهاي ستادي شهرداري در سطح منطقه عايق بندي شدند تا بدين شکل از هدر رفتن انرژي جلوگيري شود.

  

به گفته زنوزي در اين مدت علاوه بر تبديل روشنايي هاي پرمصرف به کم مصرف، سيستم اتوماتيک روشن و خاموش کننده لامپها در ساختمانهاي شهرداري و تمام بوستانهاي سطح منطقه نصب شد.

 

معاون شهردار ادامه داد: نتايج حاصله از اقدامات انجام شده طي 8 ماه گذشته به منظور مشاهده پيامدها و بررسي ميزان موفقيت در استفاده بهينه از منابع انرژي بصورت عملي ارزيابي مي شود تا علاوه بر تقويت نقاط قوت بتوان اين منابع حياتي را به شکل مناسب مصرف و از هدر رفتن آنها پيشگيري کرد.

 

در همين راستا علاوه بر ساختمان ستادي شهرداري منطقه 19، اقدامات انجام شده در ساختمان هاي معاونت شهري و فضاي سبز(ساختمان خليج فارس)، معاونت اجتماعي و فرهنگي، حمل و نقل و ترافيک، ساختمانهاي نواحي پنجگانه، دفاتر و ساختمانهاي فضاي سبز و بوستانها و قطعات فضاي سبز منطقه بررسي و ارزيابي مي شود.

نظر شما