جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۰۱
کد خبر: ۵۸۴۲۶
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۲
با بارش اولين برف پاييزي در پايتخت اعلام شد؛
بارش اولين برف پاييزي در پايتخت، ستاد برف روبي منطقه 22 را غافلگير نکرد و ماشين آلات و تجهيزات مستقر در سايتهاي برف روبي که از مدتي پيش در حالت آماده باش بودند، همزمان با شروع بارش برف در محدوده شمال غربي پايتخت، فعاليت خود را آغاز کردند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 22، ستاد برف روبي منطقه با شروع فصل بارندگي برف و باران، تجهيزات و امكانات و برنامه هاي قابل توجهي را براي باز نگه داشتن مسيرهاي تردد شهروندان و جلوگيري از آبگرفتگي در محدوده شمال غربي پايتخت تدارك ديده است. امسال 8 سايت برف روبي در نواحي 4 گانه منطقه برپا شده كه از اين ميان، 4 سايت بعنوان ستادهاي مركزي برف روبي در منطقه 22 فعاليت خواهند كرد. 17 دستگاه گريدر، 12 دستگاه كاميون تيغه دار، 16 دستگاه خاور، 10 دستگاه كاميون 10چرخ، 8 دستگاه باب كت و لودر، جرثقيل، بيل مكانيكي، بالا بر، نمك پاش و ... همچنين 145 نفر نيروي كارگري، امکانات و تجهيزات ستاد برفي روبي منطقه 22 را تشکيل مي دهند و تمام سعي خود را مبني بر باز نگه داشتن مسير تردد شهروندان طي روزهاي باراني و برفي به كار خواهد بست . »

حسين مرادي شهردار منطقه با اعلام اين خبر با اشاره به اينکه ستاد برف روبي منطقه اکنون در حالت آماده باش براي مواجهه در زمان بارش سنگين برف است، گفت: « با توجه به حساسيت کنترل مسير عبور و مرور بويژه معابر شرياني و بزرگراهي ، حدود 300 مخزن شن و نمك مخصوص از مدتي پيش با كيسه هاي حاوي شن مخصوص شارژ شده است. تعدادي از اين مخازن نيز در مساجد و مدارس منطقه تعبيه شده اند تا با توجه به آموزشهاي ارائه شده قبلي در زمينه نحوه استفاده از آنها، به راحتي در موارد مورد نياز به كار گرفته شوند. در خصوص ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و واكنش به موقع درمواقع ضروري، در زمان بارش برف در معابر بزرگراهي نظير آزادراه تهران كرج و ... هماهنگي هاي لازم بامسئولان راهنمايي و رانندگي، اورژانس، هلال احمر و راه و ترابري همچنين بخشداري كن به منظور ارائه خدمات در جاده روستايي ورديج و واريش صورت گرفته است. » 

نظر شما