جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۴
کد خبر: ۵۸۵۶۵
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۱
پدر نجوم آماتوري ايران گفت: تاريخ 21 دسامبر که بر اساس آن و به اشتباه تاريخ پايان جهان شايع شده است فقط تاريخ پايان تقويم قوم ماياها در مکزيک است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه يک احمد دالکي پدر نجوم آماتوري ايران در نشست خبري که در مرکز علوم و ستاره شناسي تهران با حضور کارشناس مرکز مطالعات و پژوهش هاي فلکي- نجومي دفتر آيت اللّه العظمي سيستاني برگزار شد در مورد بررسي علمي شايعه3 روز تاريکي در گفتگو با خبرنگاران گفت: گفته ها درباره به پايان رسيدن دنيا در 21دسامبر صحيح نيست و نظم حاکم بر جهان و آفرينش بر اساس چنين پيش بيني هايي تغيير نيافتني است.

 

وي با اشاره به سفري که براي تحقيق به مکزيک و محل اصلي زندگي ماياها داشته است، گفت: تقويم ماياها در 21 دسامبر صفر مي شود و دوباره از ابتدا آغاز به شمارش مي کند، پس اين صفر شدن تقويم به معني پايان جهان نخواهد بود.

 

وي يکي از دلايل اين پيش بيني ها را علاقه مندي انسان ها به تخيلات دانست و گفت: پيش بيني هايي که مبناي علمي و استدلالي ندارد، دلالت بر تخيل انسان دارد و همواره عده اي هستند که با کنجکاوي در پي حدس زدن زمان و مکان وقايعي هستند که براي همه سوال انگيز بوده و هست.

 

پدر نجوم آماتوري ايران درباره برخي گفته ها به نقل از ناسا گفت: ناسا مرکز علمي پيشرفته اي است که اينگونه پيش بيني هاي غير علمي را نمي توان به اين مرکز نسبت داد.

 

حجت الاسلام والمسلمين رحماني کارشناس مرکز مطالعات و پژوهش هاي فلکي- نجومي دفتر آيت اللّه العظمي سيستاني نيز اين موضوع را از نظر فقهي بررسي کرد و در گفتگو با خبرنگاران گفت: ما از آغاز واز پايان جهان بي خبريم، اينکه شواهد و قراين نشان دهنده اين است که جهان ما رو به نابودي مي رود شکي در آن نيست، و در همه اديان الهي يا غير الهي و حتي مکاتب فلسفي مباحثي در اين زمينه مطرح شده است.

 

وي افزود: در قرآن کريم و روايات به اين موضوع به طور مشروح پرداخته شده است و آن زمان را هولناک و عظيم شمرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمين رحماني همچنين در مورد علائم پايان جهان و ظهور امام زمان (عج) اظهار داشت: بررسي روايات نشان مي دهد كه ظهور ستاره سرخ رنگ كه نشانه اي براي آغاز جنگ و خونريزي هاي بسيار است، سقوط شهاب سنگ يا ستاره دنباله دار كه موجب خسوف در زمين نيز مي شود، طلوع خورشيد از مغرب آن، ظهور دنباله داري كه مدار آن بطور متناوب تكرار مي شود و موجب تغييرات شديد جوي در زمين مي شود و... از علائمي است كه به نزديكي ظهور دلالت دارد اما زمان قيامت و ظهور هنوز مشخص نشده است و خداوند متعال وقت آن را بنا بر مصالحي بيان نداشته است و تأکيد دارد که علم به آن هم نزد خداست و بس.

نظر شما