شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۸
کد خبر: ۵۸۷۴۳
|
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
يك كارگردان معتقد است كه خلائي در فضاي فرهنگي وجود دارد و اين فضا شباهتي به آرمان‌هاي حضرت امام و انقلاب اسلامي ندارد و از مردم به شدت فاصله گرفته بوده است.

به گزارش شهر و به نقل از عمار فيلم، صالح كاهاني کارگردان مستند «و اما قسط» گفت: فضاي فرهنگي شباهتي به آرمان‌هاي انقلاب‌اسلامي و امام خميني ندارد و از مردم فاصله گرفته است. اين خلاء بزرگي است که جشنواره عمار مي‌خواهد آن را پر کند.

  

«صالح کاهاني» مستندساز شرکت‌کننده در جشنواره عمار، گفت: مستند «و اما قسط» مضموني درباره عدالت اجتماعي دارد و فضاي گفتماني حال حاضر کشور را نقد مي‌کند.

 

کاهاني معتقد است فضايي در کشور وجود دارد که مي‌خواهد به آرمان عدالت اجتماعي برسد و مستند «و اما قسط» نقد اين فضاست. کاهاني مي گويد سعي ما در اين مستند بر اين بوده است که دغدغه شخص اول کشور، مقام معظم رهبري را در زمينه عدالت اجتماعي نشان دهيم.

 

وي در خصوص شرايط ساخت اين مستند افزود: اين مستند 28 دقيقه است و کار بر روي آن با احتساب پيش توليد، حدود يک سال به طول انجاميد.

  

کاهاني در خصوص جشنواره عمار گفت: خلائي در فضاي فرهنگي وجود دارد و اين فضا شباهتي به آرمان‌هاي حضرت امام و انقلاب اسلامي ندارد و از مردم به شدت فاصله گرفته بوده است. جشنواره عمار توانست اين خلاء فضاي فرهنگي و همسو بودن با آرمان‌هاي انقلاب را پر کند.

 

اين مستند ساز جوان در خصوص سطح کيفي آثار جشنواره مردمي فيلم عمار گفت: عمار هنوز در ابتداي راه است و نبايد توقع کارهاي خارق‌العاده از آن داشت، ضمن اينکه به طور کلي کاربرد عمار با جشنواره‌هاي فيلم ديگر متفاوت است.

 

وي مي‌گويد البته آموزش‌هايي هم در اين ميان وجود دارد تا بچه‌ها بتوانند از نظر کيفي نيز خودشان را بالا بکشند.

 

کاهاني معتقد است اگر به اين جشنواره با ديد خوبي نگاه شود، مطمئن‌ باشيد جريان سينمايي را تغيير و سينما را مردمي خواهد کرد. عمار مردمي است و زماني اين جشنواره‌ها جايگاه خود را در ميان مردم پيدا مي‌کند که مردمي باشد.

نظر شما