شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۱
کد خبر: ۵۸۹۱۷
|
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۸
مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران در دهه آخر ماه صفر، در تمام 2هزار مسجد شهر تهران مراسم سخنراني و عزاداري برگزار مي کند.

حجت الاسلام ناصحي در گفت‌وگو با خبرنگار مديريت شهري شهر با اشاره به برنامه هاي مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران در ايام دهه آخر صفر گفت: اين مرکز به مناسبت اربعين حسيني، رحلت پيامبر اکرم صلي‌اله عليه و آله و سلم و شهادت امام حسن مجتبي و امام رضا عليهما السلام، در تمام 2هزار مسجد شهر تهران، با مشارکت و همکاري ائمه جماعات و هيئت امناي مساجد، مراسم سخنراني و عزاداري برگزار مي کند.

 

رييس مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران تصريح کرد: مراسم سوگواري در بارگاه ملکوتي 72 تن از امامزادگان لازم التعظيم شهر تهران نيز با همکاري اداره اوقاف برگزار مي شود.

 

وي با اشاره به برگزاري مراسم عزاداري در ميدان امام حسين عليه السلام با حضور و تجمع هيئات مذهبي، اظهارداشت: هزاران جلد کتابچه ادعيه اربعه به مساجد، حوزه هاي علميه، آستان مقدس امامزادگان و اماکن مذهبي اهدا شده است.

 

ناصحي تهيه و توزيع 5 هزار جلد کتابچه با عنوان «گنجينه عفاف گوهر حجاب» با موضوع عفاف و حجاب و تهيه و توزيع 5 هزار عدد نرم افزار «ياقوت» با موضوع عفاف و حجاب اسلامي ويژه تمامي گروه هاي سني را از ديگر اقدامات مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران در ايام دهه آخر صفر عنوان کرد.

 

وي افزود: برگزاري مراسم سخنراني و عزاداري در نمازخانه‌ بوستانها و تمام ادارات و سازمانهاي شهرداري تهران،فضاسازي سيماي بصري شهر، با بهره گيري از ظرفيت هاي تبليغي از قبيل تلويزيون‌هاي شهري، بيلبورد، عرشه پل ها با محوريت آموزه‌هاي ديني مربوط به ايام عزاداري دهة آخر ماه صفر از ديگر برنامه ها در اين ايام است.

 

رئيس ستاد اقامه نماز شهرداري تهران در پايان ضمن تبيين لزوم اعتلاي شعائر اسلامي و اصول اعتقادي تصريح کرد: دهه آخر ماه صفر مصادف با اربعين حسيني و رحلت پيامبر اکرم صلي ا.. عليه و آله و سلم و شهادت امام حسن مجتبي و امام رضا عليهما السلام است و براستي مصيبت بزرگي در اين ايام واقع شده است چرا که از طرفي وحي از اهل زمين منقطع شد و مسلمانان به فراق نبي مکرم اسلام مبتلا شدند و از سوي ديگر سلاله هاي حضرت رسول از درخت تنومند نبوت که خرم و آراسته به زينت امامت است، به شهادت رسيدند.

نظر شما