شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۲۵
کد خبر: ۵۹۰۵۵
|
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۸
مديرعامل سازمان تاکسيراني تهران گفت: نرخ کرايه تاکسي به هيچ عنوان پاسخگوي تاکسيرانان نيست و افزايش نرخ تورم با نرخ افزايش کرايه هيچ گونه همخواني با هم ندارد.

به گزارش روابط عمومي سازمان نظارت و مديريت بر تاکسيراني شهر تهران ميثم مظفر مديرعامل سازمان در نشست ترويج فرهنگ قرآن، نماز و مساجد که با حضور 400 تاکسيران در سالن ايوان شمس برگزار شد، سهم تاکسيرانان از حمل و نقل عمومي شهر تهران را 22 درصد دانست.

 

مظفر در ادامه افزود: با توجه به جابه جايي روزانه چهار و نيم ميليون مسافر توسط تاکسي ها ، مخاطبان تاکسي فراوان و با توجه به پراکندگي آنها در سطح شهر گستردگي فراواني نيز دارند و اثرگذاري آنها به واسطه همين تاثيرات است.

 

به گفته ي مظفر با احتساب خانواده تاکسيرانان نزديک به نيم ميليون نفر از جمعيت شهر تهران مربوط به خانواده تاکسيراني است که جمعيت قابل توجهي را شامل مي شود.

 

وي با اشاره به سختي هاي کار تاکسيرانان در شهري مانند تهران گفت: آلودگي هوا و ترافيک در تهران از عواملي ست که بر سختي هاي کار تاکسيرانان مي افزايد. علاوه بر اين ارتباط با فرهنگ ها و افکار مختلف کار را براي اين صنف سخت تر مي کند.

 

وي تصريح کرد: در ميان مخاطبان روزانه تاکسيرانان، از پزشک و استاد دانشگاه تا بزهکار اجتماعي وجود دارد که در مواجه با اين طيف وسيع مخاطب صبر تاکسيرانان ستودني است.

 

مديرعامل سازمان نظارت و مديريت تاکسيراني شهر تهران با بيان اينکه تاکسيراني يک صنف نافع براي تمامي شهر و شهروندان تهراني است، اظهارداشت: نرخ کرايه تاکسي به هيچ عنوان پاسخگوي تاکسيرانان نيست و افزايش نرخ تورم و نرخ افزايش کرايه تاکسي هيچ گونه همخواني با هم ندارد.

 

وي در ادامه از ساماندهي پايانه هاي تاکسيراني در تهران خبر داد و گفت: در تهران 48 پايانه وجود دارد که با راه اندازي کيوسک هاي فرهنگي در اين پايانه ها محصولات فرهنگي و مواد خوراکي عرضه مي شود. علاوه بر اين کانکس هاي نمازخانه در تمامي پايانه ها راه اندازي مي شود که ماذنه پايانه ها نيز خواهد بود.

 

 

اجازه ندهيد در تاکسي به مظلوم حمله شود

 

در ادامه اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي بر ضرورت تشکيل اتاق فکر براي تاکسيرانان در اين سازمان تاکيد کرد و گفت: اگر در اين اتاق فکر براي هر راننده يک جمله آموزنده گفته شود که ايشان در تاکسي آن را ترويج کند اين استفاده درست از اين رسانه سيار در شهر است.

 

وي همچنين پيشنهاد راه اندازي راديو تاکسي را ارائه داد و افزود: هم اکنون اغلب رانندگان از راديوهاي پيام و جوان استفاده مي کنند در حالي که يک راديو با کارکردهاي ويژه براي رانندگان مي تواند علاوه بر سرگرمي هاي حلال براي رانندگان نکات آموزشي را نيز در بر بگيرد. خنده هاي حلال، خاطرات مفيد و طنزهاي شيرين از جمله مواردي ست که در اين راديو مي تواند اشاعه شود.

 

حجت الاسلام والمسلمين قرائتي خطاب به رانندگان تاکسي گفت: به قصد رضاي خدا و خدمت به مردم صبح از خانه خارج شويد و نيت کنيد که مردم را جابه جا کنم و نه اينکه تنها پول دربيارم. نيتتان رضايت خدا و خلق خدا باشد. توجه داشته باشيد که مسافران و اموالشان امانت اند بنابراين در حفظ آنها کوشا باشيد.اجازه ندهيد در تاکسي به مظلوم حمله شود از مظلوم دفاع کنيد و اگر کم و کسري بود از مسافران عذرخواهي کنيد.

 

حجت الاسلام قرائتي در ادامه تصريح کرد: رانندگان تاکسي بايد کرايه مصوب را از شهروندان دريافت کنند و مسافر را مجبور به پرداخت کرايه بيشتر نکنند. برخي از رانندگان به بهانه پول خرد کرايه بيشتر اخذ مي کنند که بايد دقت کنند اين مال حرام است و نبايد لقمه حرام را به منزل برد.

نظر شما