شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۲
کد خبر: ۵۹۱۹۵
|
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۷
معاون توسعه خدمات اجتماعي سازمان رفاه با تاکيد بر اثر بخشي گرمخانه ها در ساماندهي بي خانمان ها گفت: متاسفانه ستاد مبارزه با مواد مخدر توفيق چشمگيري در ساماندهي و مبارزه با آسيب هاي ناشي از مواد مخدر نداشته است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي سازمان رفاه، خدمات و مشارکت هاي اجتماعي شهرداري تهران، رضا جاگيري م در آيين گشايش گرمخانه ي اضطراري و موقت منطقه ي 19 با بيان ويژگي هاي شهرتهران و علل آسيب هاي اجتماعي وارده بر اين کلانشهر اظهار داشت : بيش از نيمي از افراد آسيب ديده ي اجتماعي شهر تهران را مددجويان و آسيب ديدگان شهرستاني تشکيل مي دهند که به دليل گستره ي وسيع تهران و وجود تعداد زياد فضاهاي بي دفاع شهري ، پراکندگي آسيب ديدگان اجتماعي در نقاط مختلف طبعا روبه افزايش خواهد بود.

 

جاگيري با بيان اين که متأسفانه ستاد مبارزه با مواد مخدر توفيق چشمگيري در امر ساماندهي و مبارزه با آسيب هاي ناشي از مواد مخدر نداشته است ، افزود: با هيچ دليلي و توجيهي نبايد در امر ساماندهي بي خانمان ها کوتاهي شود و ايجاد گرمخانه هايي با ظرفيت محدود در مناطق، از تصميمات در دستور کار سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت هاي اجتماعي و شهرداري هاي مناطق است تا از تجمع و پراکندگي هاي آسيب زاي آسيب ديدگان در سطح شهر جلوگيري شود.

 

در اين مراسم ، حجت الاسلام رسول جوادي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه19نيز، رسيدگي به امور آسيب ديدگان اجتماعي را موضوعي حساس و با اهميت توصيف کرد و اظهارداشت: مديريت شهري توانسته با اتخاذ تدابير و تمهيدات لازم جان بسياري از افراد بي سرپناه و بي خانمان را نجات دهد و به ياري آن ها بشتابد.

 

همچنين قائم مقام شهرداري منطقه19 در سخناني با بيان اين که ساماندهي افراد بي خانمان از وظايف ذاتي شهرداري نيست، اهتمام به اين امر و نظاير آن را در راستاي رويکرد اجتماعي مديريت شهري عنوان کرد.

 

وي اقداماتي از جنس راه اندازي گرمخانه ها ي موقت و اظطراري را براي مددجويان و آسيب ديدگان اجتماعي را مسکن خواند و بر استمرار کارهاي حمايتي و مديريت کنترل آسيب هاي اجتماعي از سوي همه ي نهادها و سازمان هاي مسئول ازجمله بهزيستي ، نيروي انتظامي و ... تأکيد کرد.

 

گفتني است گرمخانه ي گشايش يافته در منطقه ي 19، در حال حاضر با ظرفيت پذيرش 30 نفر مددجوي بي خانمان آغاز به کار نموده که در آينده ي نزديک احتمال توسعه و افزايش ظرفيت آن مي رود.

نظر شما