شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۹
کد خبر: ۵۹۳۷۰
|
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶
گزارش شهر از فيلم‌هاي آخر هفته سيما/
فيلم‌هايي از جمله «تلسکوپ»، « خرگوش مخملي»، «بيگانگان» پنجشنبه و جمعه اين هفته روي آنتن سيما مي‌رود.

به گزارش خبرنگار فرهنگي شهر، فيلم هاي سينمايي، تلويزيوني و انيميشن شبکه هاي سيما با عناويني چون «عامر مرا كشت» ، «خدا تو را دوست دارد» ، « ايکچان توبوکو » ، « در کنارم بمان » ، «يه گوشه دنج» ، «خرگوش مخملي» ، «بيگانگان» ، «سنگ اول» ، «اخراجي ها 2»، «عهد شکني»، «گروه نجات»، «شائولين»، «پشت نيمه شب» ، «ياماکاسي» ، «اختلاف» ، «پادشاهي من» ، «روي يخ»، «فرودي و دوستان»، «موج و صخره»، «دادستان» ، «تلسکوپ» و «مرا بشناس» پنجشنبه و جمعه (28 و 29 دي ماه) از شبکه‌هاي سيما پخش مي‌شود.

    

بر اساس اين گزارش، فيلم سينمايي « عامر مرا كشت » به کارگرداني رشدي زم ، محصول سال2011 فرانسه و مراكش ، پنج شنبه 28 دي ماه ساعت 22 از شبکه يک سيما پخش مي شود.

   

داستان فيلم از اين قراراست که: عُمر مرد جوان مراكشي است كه به همراه خانواده خود در فرانسه زندگي مي‌كند . او توسط پليس فرانسه به اتهام قتل دستگير شده و به زندان مي افتد . علي رغم بيگناهي ، در دادگاه محكوم شده و دوباره به زندان باز مي گردد تا اينكه ... .

 

خدا تو را دوست دارد

 

فيلم تلويزيوني « خدا تو را دوست دارد » به کارگرداني سيد محسن مير حسيني و تهيه کنندگي مشترک سيد محسن مير حسيني ، فهيمه سليماني و رابعه اسکويي ، جمعه 29 دي ماه ساعت 16 از شبکه يک سيما روي آنتن مي رود.

 

در اين فيلم با بازي امير حسين صديق ، رابعه اسکويي و مهران رجبي از توليدات سال جاري، زندگي جواني به نام افشين راروايت مي کند که تازه از زندان آزاد شده و متوجه مي شود صاحبخانه آنها را جواب کرده و همسرش سودابه قصد ترک او را دارد . او تصميم مي گيرد به هر قيمتي سودابه را از اين کار منصرف کند از اين رو ... .

 

ايکچان توبوکو

فيلم سينمايي « ايکچان توبوکو » به کارگرداني توشي هيکو اوکا و تهيه کنندگي پائولو روسيتي ، پنجشنبه 28 دي ماه ساعت 7:30 در قالب برنامه « سينما صبحانه » از شبکه دو سيما پخش مي شود.

 

در خلاصه داستان فيلم محصول سال 2009 ژاپن آمده : پسر بچه اي به نام يوشيو تنها فرزند خانواده است. پدر و مادر اين پسر بچه رابطه اي آنچنان گرم ندارند و همين مسئله باعث شده است که يوشيو در تمام مدت موجودي که زاييده تخيل خود اوست را در کنار خود تصور کند. او اين موجود خيالي را که فقط خود او مي‌تواند ببيند ايکچان خطاب مي کند. روزي در مدرسه به يوشيو خبر مي دهند که پدرش تصادف کرده است. وقتي به خانه مي رسد مادرش خبر فوت پدر را به او مي دهد. در واقع پدر يوشيو مردي رفيق باز بوده و در راه بازگشت از منزل ... .

 

در کنارم بمان از راب رينر


فيلم سينمايي «در کنارم بمان» به کارگرداني راب رينر ، پنجشنبه 28 دي ماه ساعت 14:30 از شبکه دو سيما روي آنتن خواهد رفت.

داستان فيلم در واقع خاطرات يک نويسنده به نام گوردي است از دوران نوجواني خود و اتفاق جالبي که براي او و سه تن از دوستانش به نام هايکريستوفر، تِدي و وِرنو اتفاق مي افتد. ماجرا از اين قرار است که روزي ورنو به طور اتفاقي از گفتگوي برادر بزرگ تر و دوستش درمي يابد پسر نوجواني به نام رِي براور با قطار تصادف کرده و کشته شده است. تلاش پليس براي پيدا کردن جسد براور به نتيجه نرسيده و جستجوها به پايان رسيده است. با مطلع شدن از اين ماجرا، گوردي و دوستانش تصميم مي گيرند در ... .

 

چونگ اوک بائه، جين هو چوي و ئي دا جئون در اين فيلم محصول سال1986 آمريکا به تهيه کنندگي بروس‌اي اوانس بازي کرده اند.

 

يه گوشه دنج كاري از افشين صادقي

فيلم تلويزيوني « يه گوشه دنج » ‌به تهيه كنندگي و كارگرداني افشين صادقي ، پنجشنبه 28 دي ماه ساعت 21 در قالب « سينما جام جم » روي آنتن شبكه دو سيما مي‌رود.

 

عباس غزالي، حديث ميراميني، خسرو احمدي، هما خاکپاش، اسماعيل سلطانيان و بهرام ابراهيمي به عنوان بازيگران اصلي در اين فيلم از توليدات شبكه دو سيما ايفاي نقش کرده اند.

 

در خلاصه داستان فيلم آمده : زوجي جوان و نقاش که هيچ سازگاري با هم ندارند تصميم مي گيرند از هم جدا شوند . در اين بين تنها نقط? مشترکي که اين دو را رو در روي هم قرار مي دهد، ويلايي است که هر کدام از آنها به نوبت چند روزي را به آنجا مي روند. در واقع مکاني آرام براي آنهاست که آرامش را در آنجا مي يابند. روزي عليرضا، در اين خانه تابلويي مي کشد که به قيمتِ بالايي به فروش مي رسد و حال سعي دارد خود براي هميشه در اين خانه و از طبيعت آنجا براي کشيدنِ نقاشي بهره ببرد. از طرفي، همسرش نفيسه هم که متوجه شده، حاضر به فروشِ آنجا نمي شود ( نصفِ خانه متعلق به نفيسه است ) دعواي آنها بر سر اين خانه آنقدر زياد مي شود تا تصميم مي گيرند ... .

 

خرگوش مخملي

فيلم سينمايي « خرگوش مخملي » با بازي جين سيمور، تام اِسکريت و اِلِن برستين، جمعه 29 دي ماه ساعت 7:30 در قالب برنامه « سينما صبحانه » از شبکه دو سيما روي آنتن مي رود.

 

در اين فيلم خواهيد ديد: توبي پسر بچه اي است 7-8 ساله که مادر خود را چند سال پيش از دست داده است. پدر او قرار است به مدت يک ماه به مأموريت برود. از اين رو مجبور است توبي را به منزل مادربزرگش ببرد. توبي در منزل مادر بزرگش با اتاق زير شيرواني آشنا مي شود. اتاقي که اسباب بازي هاي گوناگوني در آن وجود دارد. او در مدت کوتاهي با اين اسباب بازي ها مأنوس شده و در خيال پردازي هاي خود با آنها بازي مي کند. او در دنياي خيالي خود با اين حيوانات عروسکي در جنگلي زندگي پر شور و نشاطي دارد تا اينکه ... .

 

فيلم سينمايي « خرگوش مخملي » محصول سال 2007 کانادا ، به کارگرداني و تهيه کنندگي دنيز کواِسنل ساخته شده است.

 

بيگانگان از عباس رافعي

فيلم تلويزيوني « بيگانگان » به کارگرداني عباس رافعي و تهيه کنندگي منصور سهراب پور ، جمعه 29 دي ماه ساعت 17:30 بمناسبت روز غزه از شبکه دو سيما روي آنتن خواهد رفت.

  

داستان فيلم با بازي قصي خولي، مکسيم خليل، محمد حداقي و ليليا الاطرش درباره خاطرات يک فلسطيني مبارز از زمان اشغال کشورش توسط يهوديان صهيونيست است. احمد دانشجوي دانشگاهي است که ليلا نيز در آن مشغول به تحصيل است. احمد به ليلا علاقه مند است، اما نمي تواند علاقه خود را بيان کند. فاروق دوست احمد، به او پيشنهاد مي دهد براي پرستاري از پيرمردي به نام حُسام به خانه او برود. احمد به خانه حُسام مي‌رود و با قبول شرايط فرزندان حسام، مشغول به کار مي شود. حُسام که حال مناسبي ندارد، روي صندلي چرخدار مي نشيند و مدت هاست که از خانه بيرون نرفته، احمد سعي مي کند روحيه او را تغيير دهد و ...

  

سنگ اول با حضور محسن تنابنده

فيلم تلويزيوني « سنگ اول » با بازي انديشه فولادوند و محسن تنابنده ، جمعه 29 دي ماه ساعت 21 در قالب « سينما جام جم » روي آنتن شبكه دو سيما مي‌رود.

 

اين فيلم به كارگرداني عليرضا سبط احمدي و تهيه كنندگي ابراهيم فروزش در مورد حسنعلي مردي روستايي است که با ديدن خواب‌هاي متوالي مبني بر اينکه در حال مرگ است، آشفته مي‌شود و به گمان اينکه به زودي مي‌ميرد براي خود ... .

 

اخراجي ها 2 روي آنتن

فيلم سينمايي « اخراجي ها 2» جمعه 29 دي ماه ساعت 23 از شبکه دو سيما پخش خواهد شد.

  

در خلاصه داستان فيلم با بازي اکبر عبدي، جواد هاشمي، حسام نواب صفوي، محمدرضا شريفي‌نيا، شيلا خداداد و به کارگرداني مسعود ده‌نمکي و تهيه کنندگي حبيب الله کاسه‌ساز آمده : گروه معروف اخراجي ها که به سرکردگي مجيد سوزوکي به جبهه آمده بودند به دست سربازان عراقي اسير شده به اردوگاه منتقل مي شوند، اين در حالي است که مجيد و آقامصي پيش از دستگيري گروه به شهادت رسيده اند. با انتقال به اردوگاه با جمع زيادي از رزمندگان اسير مواجه مي شوند که هر کدام مرام و مسلک خاص خود را دارند و همين اختلافات بين آنها فضاي کميک و در عين حال تاثير گذاري را پديد مي آورد. ماجرا به همين منوال ادامه دارد تا اينکه هواپيمايي که از تهران به سمت مشهد حرکت مي کند ، توسط اعضاي گروهک منافقين ربوده شده به عراق برده مي شود، خانواده مجيد و برخي ديگر از اخراجي ها در آن پرواز هستند.

 

عهد شکني

فيلم تلويزيوني « عهد شکني » با بازي پرويز فلاحي‌پور ، اصغر همت و رامتين خداپناهي، پنجشنبه 28 دي ماه ساعت 10:10 از شبکه سه سيما باز پخش مي شود.

 

در اين فيلم به کارگرداني محسن توکلي و تهيه کنندگي حميد محمدي و مرتضي اسماعيلي خواهيد ديد: امير که به علت حمل مواد مخدر زنداني بود به تازگي آزاد شد. او به علت ترس از پليس مواد ها را نابود کرده و مي‌بايست قرض خود را به رئيسش نادر که سال ها پيش رفيق پدرش بوده بپردازد. پدر امير سال ها پيش صاحب زورخانه اي بوده که سالهاست درش بسته مانده و حالا به همت يکي از دوستان صميمي و قديمي پدرش پرويز گشوده شده است. امير که سند آنجا را پيش نادر در ازاي مواد مخدر گرو گذاشته است احتياج دارد و بسيار عصباني مي شود اما ... .

 

گروه نجات به کارگرداني اوسامو کاتاياما

فيلم سينمايي « گروه نجات » به کارگرداني اوسامو کاتاياما ، پنجشنبه 28 دي ماه ساعت 19 از شبکه سه سيما پخش خواهد شد.

 

داستان فيلم « گروه نجات » درباره دختري به نام "كومي شينا" است كه پدرش در گذشته از افراد گروه نجات كوهستان بوده است و جانش را نيز در همانجا از دست داده ، مي خواهد مانند پدرش امدادگر كوهستان شود. او با وجودي كه يك دختر است و از توانايي فيزيكي زيادي برخوردار نيست اما تمام تلاش خود را به كار مي گيرد تا ... .

 

شون اوگاري و اتسورو و اتابه در فيلم سينمايي « گروه نجات » محصول سال 2011 ژاپن به عنوان بازيگران اصلي بازي کرده اند.

   

شائولين

فيلم سينمايي « شائولين» به کارگرداني بني چان، پنجشنبه 28 دي ماه ساعت 23:30 از شبکه سه سيما پخش خواهد شد.

قصه « شائولين » با بازي نيکلاس تس و جکي چان از اين قرار است : ژنرال فرمانده هوجين با شکست حاکم شهر دنگ فنگ صاحب ثروت زيادي مي شود. هوجين به برادرش سونگ فو مشکوک مي شود و به برادر کوچک ترش کائومن دستور مي دهد تا سونگ فو را به قتل برساند. در مسير داستان ، افسر انگليسي به نام پيتر تلاش مي کند با ايجاد خط راه آهن به شهر دنگ فنگ آنجا را تسخير کند. پس از توطئه هوجين و کائومن توسط افرادش کودتا مي کند و هوجين دخترش به مدرسه شائولين فرار مي کنند. اما ... .

 

فيلم سينمايي « شائولين » محصول سال 2011 هنگ کنگ و چين است.

 

پشت نيمه شب ساخته سعيد اسدي

فيلم تلويزيوني « پشت نيمه شب » به کارگرداني سعيد اسدي و تهيه کنندگي حميد جمدر، جمعه 29 دي ماه ساعت 10:30 از شبکه سه سيما بازپخش خواهد شد.

 

داستان فيلم « پشت نيمه شب » درباره زني به نام شراره کياني است که با کودک سه ساله‌اش نيوشا تنها زندگي مي‌کند . او آرزوي پولدار شدن و داشتن يک زندگي مرفه را دارد و به همين دليل از همسرش بهروز که يک کارمند ساده است جدا شده و در يک شرکت پخش مواد آرايشي با مديريت آقاي متين کار مي کند، اما شراره که روياي تاسيس شرکت پخش مواد آرايشي را از همان بدو ورود در سر مي پروراند با اتفاقي عجيب ... .

 

ياماکاسي

فيلم سينمايي « ياماکاسي » با بازي ويليام بلز وشوبل دين ، جمعه 29 دي ماه ساعت 19 از شبکه سه سيما پخش مي شود.

در اين فيلم به کارگرداني آريل زي تون وژولين سري خواهيد ديد: گروهي از جوانان که مهارت آکروباتيک دارند براي نجات جان دوستشان که نياز به پيوند قلب دارد، دست به سرقت از خانه شهردار منطقه مي زنند، ولي در حين سرقت به اسراري از فساد او پي مي برند و .... .

فيلم سينمايي « ياماکاسي » محصول سال 2001 فرانسه در ژانر حادثه اي و پليسي ساخته شده است.

  

اختلاف درشـبـکـه چـهـار

فيلم سينمايي « اختلاف » با بازي لويي دو فونس ، پنجشنبه 28 دي ماه ساعت 16 از شبکه چهار سيما بازپخش مي شود.

در خلاصه داستان فيلم آمده : لويي يک کارخانه دار است و به تازگي با ژاپني ها يک قرار داد بزرگ بسته است و قرار است براي آنها سه هزار دستگاه از اختراعات خود را توليد کند. اما کارگاه کوچک او جوابگوي اين حجم از توليدات نيست. لذا چاره اي ندارد و زمين هاي همسايه را اجاره کند اما... .

 

فيلم سينمايي « اختلاف » محصول سال 1978فرانسه ، توسط کلود زيدي کارگرداني شده است.

 

پادشاهي من به کارگرداني زياسوآنگ آگو

فيلم سينمايي « پادشاهي من » به کارگرداني زياسوآنگ آگو و با بازي جان وو و سنگ هان ، محصول سال 2011 چين و هنگ کنگ ، جمعه 29 دي ماه ساعت 12 از شبکه چهار سيما پخش مي شود.

 

در خلاصه داستان فيلم آمده : لانگ و کويي برادر خوانده و هر دو يتيم هستند. آنها نزد استاد هنرهاي نمايشي به نام "يو " آموزش مي بينند و براي مردم شهرهاي مختلف تئاترهاي سنتي و نمايش هاي رزمي اجرا مي کنند. آنها حق ندارند از توانايي هاي خود در راه جنگ و رقابت استفاده کنند .تا اينکه استاد يو براي نجات جان يکي از شاگردهايش مجبور به رقابت مي شود و توسط رقيب قديمي اش استاد يوئه شکست مي خورد و ناخواسته مجبور به بازنشستگي مي شود. لانگ و کويي قصد انتقام دارند اما ... .

 

روي يخ كاري از اندرو اکپيها

فيلم سينمايي « روي يخ » به کارگرداني اندرو اکپيها و با بازي جاشيو پت کتک، فرانک کونک و جان ميلر ، جمعه 29 دي ماه ساعت 20:30 در قالب برنامه « سينما4 » از شبکه چهار سيما پخش مي شود.

 

در خلاصه داستان محصول سال 2011 آمريکا فيلم آمده : در پي درگيري دو جوان ، واسطه اي که مي خواهد آنها را از يکديگر جدا کند ، منجر به قتل يکي از دو جوان مي شود. در پي آن ، آنها تصميم به مخفي کردن جسد در برف کوهستان مي گيرند و ... .

  

فرودي و دوستان از تماشاخانه

فيلم سينمايي « فرودي و دوستان » به کارگرداني اوله لوند کيرکيگارد ، پنجشنبه 28 دي ماه ساعت 13:30 در قالب برنامه « تماشاخانه » از شبکه تهران پخش مي شود.

 

داستان فيلم محصول سال 2008 دانمارك از اين قرار است که : فرودي و دوستانش قصد برگزاري جشني دارند، ولي صاحب خانه براي استفاده از حياط اجاره تعيين مي‌كند. فرودي همراه دوستانش براي تهيه پول دست به كار مي‌شوند و معلمشان هم ... .

 

موج و صخره بازهم يه تهران مي‌آيد

فيلم تلويزيوني « موج و صخره » به کارگرداني مجيد صالحي ، جمعه 29 دي ماه ساعت 13:30 از شبکه تهران پخش مي شود.

داستان فيلم با بازي مجيد صالحي، زيبا بروفه و علي صادقي از اين قرار است که : صدف و چاوش زوج جواني هستند که پس از مشکلات عديده با يکديگر ازدواج مي‌کنند، آنها تصميم مي‌گيرند براي گذراندن ماه عسل به کيش سفر کنند، در اين ميان به علت دير رسيدن از هواپيما جا مي‌مانند، صدف تصميم مي‌گيرد که با قطار بروند. در ايستگاه قطار ساک چاوش را مي‌زنند و... .

 

دادستان از شما

فيلم تلويزيوني « دادستان » به کارگرداني صادق پروين آشتياني و تهيه کنندگي حامد خيري مطلق ، پنجشنبه 28 دي ماه ساعت 23 از شبکه شما روي آنتن مي رود.

 

در خلاصه داستان فيلم با بازي حسن عباسي ، سعيدداخ ، خسرو دستگير و فاطمه شکري آمده : حاجي قلي‌زاده درگير پرونده اي با موضوع تجاوز وآدم ربايي است که اين پرونده جنبه فرا استاني پيدا کرده و راي نهايي اش با اشد مجازات صادر شده است. وکيل پرونده که آدمي درستکار نيست ، سعي مي کند حکم اعدام را به تاخير بيندازد اما دادستان ... .

اين فيلم از توليدات سال 1390 مرکز اردبيل در ژانر اجتماعي و سياسي است.

 

تلسکوپ كاري از محمد مهدي عسگرپور

فيلم تلويزيوني « تلسکوپ » با بازي رامين راستاد ، مختار سائقي، افشين سنگ چاپ ، حشمت آرميده ، شهرام خزرائي ، رضا ناجي و ابراهيم آبادي ، جمعه 29 دي ماه ساعت 13:30 از شبکه شما پخش مي شود.

 

در خلاصه داستان فيلم آمده : سهراب مردي معتاد است که درآشپزخانه يک اداره کار مي کند. همسرش فريده به دليل اعتياد همسر از او جدا و خود سرپرستي دختر کوچکشان هستي را به عهده گرفته است. روزي هستي به محل کار پدر آمده و از او مي خواهد تا تلسکوپي براي او بخرد ، چرا که قرار است در نيمه شب رويدادي فضايي رخ دهد که هرچند يک بار صورت مي گيرد. از اين پس سهراب براي اثبات پدري خود به دخترش تلاشش را براي تامين هزينه تلسکوپ آغازمي کند، سرانجام او....

 

فيلم تلويزيوني « تلسکوپ » به کارگرداني محمد مهدي عسگرپور و تهيه کنندگي يحيي منصور مويد از توليدات سال جاري صدا و سيماي مرکزآذربا يجان شرقي است.

 

مرا بشناس از هفت

فيلم تلويزيوني « مرا بشناس » به کارگرداني عبدالرضا گنجي ، جمعه 29 دي ماه ساعت 10:15 از شبکـه آموزش پخش مي شود .

در اين فيلم با بازي فاطمه گودرزي ، محمد عمراني و پويان گنجي خواهيد ديد: ابراهيم در حال گذراندن کلاس کنکور است، اما به دليل مهرباني و تعصب مادرش ، کلاس داستان نويسي که يکي از علايق اوست را بي‌اطلاع مادرش شرکت مي کند. در اين ماجرا پدر و دوستش مطلع هستند در سر کلاس خانمي که در داستان نويسي همکلاس اوست وارد داستان مي شود . شغل مادر در شيرخوارگاه مي باشد. سر انجام کار آنها به پرونده هاي بهزيستي مي کشد و يک قصه سر به مهر باز مي شود و آن اينکه زمان جنگ عده اي کودک را پس از بمباران به تهران و به بهزيستي تحويل مي دهند . نام يکي از آنها سياوش بهنژاد است که ... .

   

فيلم‌هايي كه به شـبـکـه نمـايـش مي‌رود

فيلم هاي سينمايي ، تلويزيوني و انيميشن « تشخيص هويت » ، « ماجراي پيگلت » ، « راز چشم هايش » ، «سوغات فرنگ » ، « ساکت شو » و « پسرآتش » پنجشنبه 28 دي ماه ساعت 13، 15 ، 17 ، 19، 21 و 23 از شبکه نمايش روي آنتن مي رود.


فيلم هاي سينمايي ، تلويزيوني و انيميشن « انتخاب سياوش » ، « خرس برادر » ،« ايستگاه مرکزي برزيل » ، « بدون يک پارو »، « ژرمينال » و « مسابقه بزرگ » ساعت 13، 15، 17، 19، 21 و 23 روز جمعه 29 دي ماه از شبکه نمايش پخش مي شود.



نظر شما