يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۴۹
کد خبر: ۵۹۴۲۲
|
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۱
افتتاح تصفيه خانه شيرابه آرادکوه هفته آينده/
معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت: تصفيه خانه شيرابه زباله در مجموعه آرادکوه هفته آينده به صورت آزمايشي افتتاح خواهد شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران،مجتبي عبداللهي با بيان اين مطلب اظهارداشت: اين تصفيه خانه روزانه 1400 متر مکعب تصفيه شيرابه انجام خواهد داد و آب تصفيه شده در اين فرايند در مجموعه فضاي سبز کار شده در آرادکوه مورد استفاده قرار خواهد گرفت و ته مانده آن نيز به صورت کود کمپوست به کار گرفته خواهد شد.

 

وي با بيان اينکه اين اقدام با همکاري مشترک ميان شهرداري و دانشگاه تهران به انجام رسيده است،افزود: شيرابه‌هاي زباله سال‌ها در اين منطقه جمع شده و آب برف و باران نيز به آن افزوده شده بود و سال ها به يکي از دغدغه هاي مهم تبديل شده بود که طي سالهاي اخير اقدامات خوبي دراين حوزه توسط سازمان مديريت پسماند شهرداري براي رفع اين معضل به انجام رسيد.

 

معاون خدمات شهري شهرداري با اشاره به وجود کارخانه هاي موجود در محدوده کهريزک و پساب اين کارخانه‌ها تصريح کرد: اين امکان و توانايي را داريم که در آينده نزديک از طريق لوله گذاري ، پساب اين کارخانه ها را به تصفيه خانه منتقل کرده و آنها را نيز تصفيه کنيم و به آبي قابل استفاده براي به کار گيري در آبياري فضاي سبز تبديل کنيم.

 

عبداللهي خاطرنشان ساخت: با افتتاح تصفيه خانه شيرابه ، مشکل چندين ساله در حوزه شيرابه تعيين تکليف خواهد شد.

 

نظر شما