شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۹۴۳۹
|
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۳
رييس کميسيون توسعه و عمران شوراي شهر در گفت و گو با شهر:
رييس کميسيون توسعه و عمران شوراي شهر گفت: تا 3 سال آينده اجبارهايي چون تصويب صدر- نيايش را نخواهيم داشت و تنها بر توسعه مترو فشار مي آوريم.

حمزه شکيب در گفت و گو با خبرنگار مديريت شهري شهر گفت: بودجه صدر – نيايش به اندازه بودجه چندين سال مترو است. بنابراين، مجبور به اجراي اين پروژه بوديم.

 

رييس کميسيون توسعه و عمران شوراي شهر افزود: تونل نيايش 20 سال پيش تصويب شد و چيزي نبود که تصويب کرده باشيم. اين پروژه قرار بود اجرا شود و هر مرتبه نيز به عقب مي افتاد. تا اين که تصميم گرفته شد اين کار صورت گيرد؛ به دليل اينکه بايد نيايش به بابايي وصل مي شد. بايد از تونل صدر استفاده مي کرديم و به علت اينکه صدر ظرفيت اين عمليات را نداشت، بايد ظرفيت آن را توسعه مي داديم.

 

وي تصريح کرد: با اين توضيحات مجبور به اجراي اين پروژه بوديم؛ وگرنه بايد در تخصيص بودجه هاي بالا شهر و پايين شهر عدالت باشد و اين پروژه رقم هنگفتي به خود اختصاص داد. بودجه صدر و نيايش به اندازه بودجه چند سال مترو است. با اين بودجه مي توانستيم توسعه قابل توجهي در مترو و در نتيجه کاهش آلودگي هوا داشته باشيم. ساخت اين پروژه بهينه و منطقي نبود؛ اما همانطور که گفتم ناگزير به ساخت آن شديم.

 

شکيب تاکيد کرد: در چند سال آينده تنها کاري که در مورد بزرگراه ها انجام مي دهيم، تنها نگهداري آنها است و پروژه جديدي را کليد نمي زنيم و پروژه هاي باقيمانده را به اتمام مي رسانيم. فشار ما در 3 سال بر مترو است تا تحولي را ايجاد کنيم.

 

مردم براي عوارض جانبي صدر-نيايش صبور باشند

رييس کميسيون توسعه و عمران شوراي شهر پيرامون شکايات مردمي در مورد مشکلات ايجاد شده با اجراي پروژه صدر - نيايش خاطر نشان کرد: هر طرحي که اجرا مي شود، نقاط قوت و ضعف خود را دارد. اين مشکلات عوارض جانبي پروژه صدر است. تکليف شهرداري اين است که بايد سعي کند هم آسيب هاي منظر شهري را به حداقل برساند و هم مشکلات صوتي آن را کاهش دهد.

نظر شما