شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۷
کد خبر: ۵۹۵۶۶
|
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۸
1514 روز پيش، مقام معظم رهبري با نگارش دستوري واضح، رئيس جمهور را مامور كرد تا موضوع زمينهاي حريم شهر تهران را بررسي و مشكلات مالكين را حل نمايد. در اول بهمن امسال، 1514 روز از اين دستور مي گذرد.

به گزارش شهر وبه نقل از الف، 1514 روز پيش، مقام معظم رهبري با نگارش دستوري واضح، رئيس جمهور را مامور كرد تا موضوع زمينهاي حريم شهر تهران را بررسي و مشكلات مالكين را حل نمايد. در ? بهمن امسال، 1514 روز از اين دستور مي گذرد.

وقتي صحبت از زمينهاي حريم شهر تهران مي­شود، ناخوداگاه آدم به ياد آقايان و آقاراده­هايي مي­افتد که هم مي­دانند زمينهاي بي­صاحب کجاست و هم بلدند خودشان را صاحب آن کنند. اما اين بار مسأله اندکي فرق مي­کند.

چند سال قبل، وزارت جهاد زمينهايي که در شمال تهران در اختيار داشت را به جهادگران فروخته و در مقابل نيز به آنها سند مي­دهد. اما آن موقع به اين نکته توجه نمي­کند که زمينها در ارتفاع بالايي واقع شده و بر طبق قانون و عرف، هر کسي حق ساخت و ساز در آن ارتفاع را ندارد. بر اين اساس، در اين ميان، نه وزارتخانه پاسخگو بوده نه شهرداري و نه هيچيک از مقامات ذيربط.

چهار سال و اندي قبل، موضوع به سمع مقام معظم رهبري مي­رسد و ايشان صراحتاً به رئيس جمهور وقت (و فعلي) دستور پيگيري مي­دهند.

امروز 1514 روز از آن دستور مي­گذرد و نه تنها مشکل حل نشده بلکه پيچيده­تر نيز شده است. در طي اين سالها جلسات و رايزني­هاي متعددي با مسئولين نظام انجام مي­شود اما متأسفانه هيچکس پاسخ درستي دريافت نمي­شود و همينطور موضوع پيچيده­تر مي­شود.

اکنون بعد از سالها که کارمندان آن زمان وزارتخانه بازنشسته شده­اند و به مستأجري رسيده­اند. بعد از تجمعات متعدد و بي­فايده، قرار است بهمن در پارک پاستور تجمع کنند بلکه دولت در آخرين روزها، گرهي از مشکلاتشان باز کند.

نظر شما