شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۴۰
کد خبر: ۵۹۵۷۲
|
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۷
گرمخانه ها فرصتي براي بازگشت به دين/
قائم مقام معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران گفت: گرمخانه ها بايد از محل نگهداري صرف به محل اقامتي و آموزشي تبديل شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومي سازمان رفاه، خدمات و مشارکت هاي شهرداري تهران، حجت الاسلام امرودي در همايش توسعه و ترويج فرهنگ قرآني، نماز و مساجد با حضور مديران، معاونان و کارشناسان سازمان رفاه، خدمات ومشارکت هاي شهرداري تهران و مناطق 22گانه در سالن آفتاب ايوان شمس برگزار شد، با بيان اين که شهر تهران الگوي شهرهاي اسلامي است، گفت: ارتباط سيستميک مخاطبان با مراکز مشاوره موجود در شهرداري، ازدواج جامعه هدف و بازگشت به خانواده، آموزش تحصيلي به جامعه هدف و ايجاد شرايط بازديد مسئولان از فعاليت هاي شهرداري در سامانسراها و گرمخانه ها از زمره فعاليت هايي است که بايد مد نظر قرار گيرد.

 

قائم مقام معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران افزود: تفکيک مراکز بايد بر اساس وضعيت افراد (معتاد، در راه مانده، متکدي، فراري و ...) انجام و در فضاهاي محيطي (ديوارها) از نوشته هاي تاثيرگذار استفاده شود.



در ادامه اين مراسم حجت الاسلام محسن قرائتي هم که به عنوان سخنران در اين همايش حضور داشت با اشاره به اينکه ريشه همه مفاسد در غفلت است، اظهار داشت: اين غفلت مي تواند از خدا، از خود، از مسئوليت و وظيفه، از معاد و حتي از توطئه دشمن باشد.

 

وي افزود: انسان غافل دچار نقصان مي شود، به دام اعتياد گرفتار مي شود و هزاران اتفاق پيش رو دارد. خوشبختانه فعاليت هاي خوبي در راستاي کمک به همين انسان هاي غافل در شهرداري تهران انجام شده است. ساخت گرمخانه ها، غربال معتادان و بيماران، اسکان بي خانمان ها و کارتن خواب ها در کنار کمک به در راه ماندگان فعاليت هاي موثري است که مديريت شهري تهران در حال انجام آن است.

 

حجت الاسلام قرائتي بيان داشت: بايد به اين نکته توجه کرد که در اين فضاهاي متعلق به شهرداري براي اين انسان هاي غافل مي توان برنامه هاي ويژه اي اجرا کرد. استفاده از طلبه ها، اساتيد يا کارشناسان ديني، مذهبي و اجتماعي در محيط هاي گرمخانه ها  يا سامانسراها مي تواند گره گشاي خيلي از مسائل باشد.

 

وي با بيان يک مثال ادامه داد : يک خاطره و يا يک داستان مي تواند باعث تحول در افراد شده و آنها را از خواب غفلت بيدار کند. همچنين  استفاده از بروشورها وکتابچه ها را در راستاي کمک به اين آسيب ديدگان موثر است.

 

اين مدرس علوم ديني همچنين اظهار داشت : بايد طراحي و برنامه ريزي خاصي کرد تا از اين گرمخانه ها بهترين استفاده را براي بازگشت به دين داشت.

 

در ادامه مدير عامل سازمان رفاه ،خدمات ومشارکت هاي شهرداري تهران افزود: وظايفي که ما در سازمان رفاه و در بخش هاي مختلف انجام مي دهيم، در راستاي رويکرد شهرداري تهران براي پرداختن به موضوعاتي است که به عنوان يک نياز براي توسعه همه جانبه در اداره کردن بهتر امور پايتخت و زندگي بهتر براي شهروندان اين کلانشهر برنامه ريزي شده است.

 

وي ادامه داد: بايد به اين نکته اشاره کرد که ماموريتي که مديريت شهري در راستاي کاهش آسيب هاي اجتماعي در حال انجام آن است الزاما در زمره وظايف آن تعريف نشده اما به جهت رويکرد مد نظر مديران شهري اين مهم در حال انجام است.

 

مدير عامل سازمان رفاه ،خدمات ومشارکت هاي شهرداري تهران با اشاره به همايش توسعه و ترويج فرهنگ قرآني،نماز و مساجد هم بيان داشت:محور اين همايش استفاده از فرهنگ قرآني در زندگي شخصي و اجتماعي است تا با استفاده از اين مائده الهي نتايج بهتري را در فعاليتهاي اجتماعي بدست آوريم.

نظر شما