شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۹
کد خبر: ۵۹۶۸۳
|
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۰
قائم مقام حزب موتلفه اسلامي مي گويد:برنامه اين حزب و خيلي از اصولگرايان اين است که در مرحله اول انتخابات رياست جمهوري به جاي معرفي «فرد» يک «تيم» معرفي کنند.

به گزارش شهر به نقل از خبرآنلاين، اسدالله بادامچيان قائم مقام حزب موتلفه با بيان اينکه معتقديم مشکلات کشور را يک نفر نمي تواند حل کند، افزود: ما امروز مشکلات اقتصادي، فرهنگي، سياسي، روابط خارجي و داخلي داريم؛ بنابراين ما مجموعه اي از افرادي که در قامت رياست جمهوري تک تک بتوانند رئيس جمهور شوند را به صورت تيم معرفي مي کنيم.

 

پيش از اين علي اکبر ولايتي از اعضاي ائتلاف2+1 اعلام کرده بود نامزد نهايي اين ائتلاف« تيم کاري خود را در انتخابات معرفي خواهد کرد.»

معرفي معاون اول رئيس جمهور اقدامي است که در انتخابات سال 88 کروبي به عنوان يکي از نامزدهاي رياست جمهوري با معرفي کرباسچي، آن را کليد زد ولي تاکنون در انتخابات ايران هيچ يک از نامزدها دست به معرفي کابينه يا چهره هاي مهم کابينه خود نزدند.

 

بادامچيان درپاسخ به اينکه بر اين اساس شما يک کابينه را معرفي مي کنيد، گفت: خير؛ تيم کابينه اي يعني اينکه ما يک نفر را معرفي کنيم و او کابينه اش را معرفي کند.ولي در شرايط فعلي اين امکان ندارد چون تا نامزدي رئيس جمهور نشود ،حق انتخاب کابينه اش را ندارد. ضمن اينکه بعد از انتخابات برخي وزاري کليدي دولت با مشورت مقام معظم رهبري انتخاب مي شوند و در درجه سوم ،مجلس بايد در خصوص وزرا اعلام نظر کند.

 

اين چهره سياسي اصولگرا که مي گويد:«ما به دنبال معرفي تيم براي انتخابات رياست جمهوري هستيم.»، درباره راهکار رسيدن به نامزد نهايي، گفت: اين افراد با هم تعهد مي سپارند هر کس در نهايت براي نامزد نهايي مطرح شد، همه از او حمايت کنند و او نيز با همه کار کند؛ به تعبيري يک نفر براي همه و همه براي يک نفر .

بادامچيان درباره راهکار رسيدن به اين فرمول، تصريح کرد: نامزد نهايي يا ازراه تفاهم بين خود اين افراد، يا نظر خواهي از مردم ودر نهايت حکميت روحانيت انتخاب خواهد شد.

وي درباره زمان معرفي اين تيم به مردم، اظهار داشت: از الان در حال کار کردن هستيم.

بادامچيان همچنين در پاسخ به اينکه اين گروه چند نفر خواهند بود، گفت: جلو برويم ببينيم چند نفر خواهد شد!

قائم مقام حزب موتلفه با ديگر با تاکيد بر اينکه معتقد است :«معرفي کابينه صحيح نيست»، گفت: قصد نداريم نظرات آقايان ائتلاف 2+1 را اجرا کنيم.

وي با طرح اين پرسش که آيا اعضاي ائتلاف2+1 بر اقتصاد مسلط هستند، گفت:مگر در حال حاضر حل مشکلات اقتصادي مردم در اولويت نيست؟بنابراين قصد ما اين است که افراد مختلف در حوزه هاي اقتصاد، روابط خارجي، فرهنگ و... را معرفي مي کنيم تا مردم به يک تيم کاري راي بدهند.

نظر شما