پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۷
کد خبر: ۵۹۷۷۹
|
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۵
دبير جشنواره فيلم فجر از عوامل فيلم «برلين منفي هفت» تقدير كرد و همچنين بيژن نوباوه وطن هم براي ديدن اين فيلم به برج ميلاد آمد.

به گزارش شهر و به نقل از مهر، در سومين روز از برگزاري جشنواره فجر، فيلمسازان و هنرمندان کمتري در سالن برج ميلاد حضور داشتند. به همين دليل دو فيلم با استقبال کمتري نيز در زمان نمايش خود روبرو شدند.

 

نمايش «گهواره‌اي براي مادر» با حضور روحانيون

 

در سانس اول که فيلم «گهواره‌اي براي مادر» پناه برخدا رضايي به نمايش در آمد، تقريبا در سالن جمعيت کمي حضور داشتند. البته عمدتا سانس صبح خلوت‌تر از سانس‌هاي ديگر جشنواره فجر است و اين در طي سال‌ها تجربه شده است.

 

نمايش اين فيلم که به زندگي يک طلبه زن مي‌پردازد، با حضور روحانيون همراه بود. داوران حوزه علميه به دليل حساسيت موضوع «گهواره‌اي براي مادر» در جلسه نمايش و پرسش و پاسخ حضور داشتند.

 

يک انيميشن و سالن خالي


انيميشن بلند سينمايي «افسانه سرزمين گوهران» در سانس دوم روي پرده رفت. اما اين فيلم که در ژانر کودک و نوجوان است و مي تواند در جشنواره فيلم کودک و نوجوان اصفهان با استقبال بيشتري روبرو شود، در فجر نتوانست مورد توجه مخاطبان قرار بگيرد.

 

به طوريکه سالن نمايش اين فيلم تقريبا خالي از جمعيت بود و کساني هم که در سالن حضور داشتند، بيشتر در حال استراحت کردن و يا چک کردن گوشي‌ها و تب‌لبت‌هايشان بودند.

 

«روز روشن» با استقبال و رضايت مخاطبان و اهالي رسانه به پايان رسيد


اولين ساخته حسين شهابي با بازي خوب مهران احمدي و پانته آ بهرام با استقبال و رضايت مخاطبان همراه بود. به طوريکه سالن برج ميلاد پر شده بود. در نشست پرسش و پاسخ نيز بيشتر اهالي رسانه و منتقدان طي يادداشت هايي از اين فيلم تمجيد کردند.

 

همچنين رضا ناجي نيز در نشست اين فيلم حضور پيدا کرد و بازي بازيگران آن را ستود. البته مهران احمدي در محوطه بيروني برج ميلاد با استقبال ميهمان خارجي هم روبرو شد و حتي آنها با وي عکس مي گرفتند.

 

نشست پرسش و پاسخ اين فيلم نيز يکي از شلوغ ترين جلسات بود.

 

محمدرضا سکوت مدير فيلمبرداري «روز روشن» در اين نشست از ايرج کريمي کارگردان، نويسنده و منتقد قديمي سينماي ايران ياد کرد و ابراز اميدواري کرد دوباره فيلمي از وي در جشنواره ببينيم.

 

تقدير ويژه از عوامل فيلم «برلين منفي هفت»


محمدرضا عباسيان دبير جشنواره در حرکتي که براي اولين بار در تاريخ جشنواره رخ مي داد، از عوامل «برلين منفي هفت» تقدير کرد. قبل از آغاز نمايش اين فيلم در سالن برج ميلاد به دعوت دبير جشنواره، عوامل روي سکويي که در محوطه سالن وجود داشت، قرار گرفتند و پس از خوشامدگويي و گرفتن عکس وارد سالن نمايش شدند! اين براي اولين بار بود که چنين مراسمي براي فيلمي برگزار مي شد.

 

البته سالن نمايش اين فيلم پر از جمعيت بود و حتي صندلي‌هاي بالکن نيز پر شده بود اما در اواسط نمايش فيلم برخي سالن را ترک کردند و جلسه مطبوعاتي شلوغي نيز نداشت.

 

در همين جلسه مصطفي زماني يکي از بازيگران فيلم در واکنش به حرف سيامک پورشريف تهيه کننده فيلم درباره بالا بودن دستمزد بازيگران ايراني به نسبت بازيگران ايراني عنوان کرد، در صورتي که صحت اين موضوع ثابت شود من سينما را ترک مي کنم.

 

حضور رييس سازمان سينمايي و عضو کميسيون فرهنگي


جواد شمقدري رئيس سازمان سينمايي قبل از نمايش «برلين منفي هفت» به برج ميلاد آمد. همچنين بيژن نوباوه يکي از اعضاي کميسيون فرهنگي مجلس نيز به ديدن اين فيلم نشست.

 

مکان غرفه‌ها براي اهالي رسانه دردسرساز شد


شب گذشته يکي از مديران سايت هاي سينمايي به دليل مکان غرفه‌شان و اينکه فضاي آنها به دليل اضافه شدن ميزي براي يک روزنامه سينمايي، کوچک شده است ميز آنها را واژگون کرد.

 

اين برخورد به دست‌اندرکاران جشنواره گزارش شد ولي مشخص نشد چه برخوردي با اين اتفاق شد.

 

جمع آوري امضا براي نمايش «زندگي مشترک آقاي محمودي و بانو»


اين فيلم که آخرين ساخته روح الله حجازي است، به دليل مشکلات مميزي وارد بخش مسابقه جشنواره فجر نشد و حتي مسئولان ارشاد اجازه نمايش آن را در بخش غير رقابتي اين دوره از جشنواره صادر نکردند.

 

با توجه به اين موضوع ديروز تعدادي از نمايندگان اهالي رسانه و منتقدان با امضاي نامه اي از دبير جشنواره درخواست کردند که يک سانس را به نمايش اين فيلم اختصاص دهند. بايد ديد اين حرکت چقدر از طرف دبير جشنواره مورد توجه قرار مي گيرد.


نظر شما