جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۱۸
کد خبر: ۵۹۸۲۹
|
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۳
بعد از «حوض نقاشي» مازيار ميري، اهالي هنر و رسانه چشم به «رسوايي» مسعود ده نمکي دوخته اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگي شهر، در ششمين روز برگزاري سي و يکمين جشنواره فيلم فجر پنج فيلم ديگر روي پرده برج ميلاد مي رود. در اين روز فيلمي که مي تواند براي اهالي هنر و رسانه جالب توجه باشد و مدت هاست که منتظر ديدن آن هستند؛ فيلم «رسوايي» ساخته مسعود ده نمکي است.

 

فيلم «رسوايي» ساعت 10 صبح فردا در سالن مرکز همايش هاي ميلاد نمايش داده مي شود و به نظر مي رسد علاوه بر مخاطبان زياد نشست پر حاشيه ا ي هم داشته باشد.

   

«رسوايي» بر خلاف چند فيلم قبلي ده نمکي اين بار مضموني جدي و اجتماعي دارد. موضوع اين فيلم الهام گرفته از زندگي يکي از عرفاي معاصر است. همچنين فيلمنامه «رسوايي» با مشاوره علماي حوزه علميه نوشته شده است.

 

بر اساس گزارش هاي رسيده از سينماهايي که اين فيلم را اکران کرده اند استقبال مردمي از آن بسيار بالا بوده است. حال بايد ديد در برج ميلاد واکنش رسانه اي ها نسبت به اين فيلم چگونه خواهد بود؟!

 

اکبر عبدي در نقش يک روحاني ايفاي نقش کرده است و الناز شاکر دوست از نقش هاي اصلي اين فيلم است.

 

اين فيلم درباره افسانه دختر بدنام محل است که مورد توجه همسايه‌اي از اهالي است که به سبب بدهي‌هاي خود و پدرش تحت فشار و در آستانه فروپاشي کامل اخلاقي است. او پس از ربودن سفته‌هاي پدرش به هنگام فرار با حاج يوسف، روحاني زاهد محل برخورد مي‌کند. حاج يوسف، در مسير کمک به افسانه دچار مصائبي مي‌شود.

   

من عاشق سپيده صبحم

 

«من عاشق سپيده صبحم» به كارگرداني علي کريم در ساعت 13:30 به روي پرده مي رود.

 

بابک کريمي، امير عزيزي، محمد احمدي، سيدعليرضا علويان، مسعود ظريف و مهسا ظريف از جمله بازيگران هستند. همچنين اين فيلم به تهيه‌کنندگي علي آشتياني پور و علي کريمي است.

 

در خلاصه داستان «من عاشق سپيده صبحم» آمده است که امير دستيار کارگردان به همراه کارگردان به لوکيشن فيلمبرداري مي‌روند. در مسير رسيدن به لوکيشن فيلمبرداري کارگردان متوجه مي‌شود که دستيارش ظاهرا حال مساعدي ندارد. امير سبب اين احوالش را نخوابيدن و کار کردن بر روي يک طرح عنوان مي‌کند ولي کارگردان با سماجت به عمق ماجرا پي مي‌برد.

 

علي کريم «من عاشق سپيده صبحم» پيش از اين فيلم‌هاي ويدئويي «چاله»، «کوتاه زرد آبي قرمز» و «آسانسور» را ساخته و در دو مجموعه تلويزيوني «مختارنامه» و «معصوميت از دست رفته» و فيلم سينمايي «ملک سليمان» به عنوان دستيار کارگردان حضور داشته است.

خسته نباشيد

 

خسته نباشيد

 

در سومين سانس برج ميلاد – ساعت 16:15 - «خسته نباشيد» اولين فيلم بلند سينمايي محسن قرايي، به تهيه‌کنندگي سيدرضا ميرکريمي و حوزه هنري روي پرده مي‌رود.

 

فيلمنامه «خسته نباشيد» را محمد رضايي‌راد نوشته و داستان آن درباره يک زوج جهانگرد است که درگير اختلافي با يکديگرند و در ميانه سفر خود در ايران با موسسه جهانگردي طرف قراردادشان به مشکل برمي‌خورند. در اين ميان مستخدم اخراجي هتل محل سکونت اين زوج به کمک پسرعمويش نقشه‌اي برائ آنها مي‌کشد.

 

از جمله بازيگران اين فيلم مي توان به غوغا بيات، جلال فاطمي، حسام محمودي‌فريد، فرزاد باقري، رويا افشار، نگار حسن‌زاده، يداله شادماني، بونا الخاص، علي نفيسي،‌ دانيال محمودي‌آبادي، مصطفي پورشيري، ‌روژان گلستاني و نيايش جعفري اشاره کرد.

  

اين فيلم يکي از سه فيلمي است که با حمايت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و حوزه هنري توليد شده است.

 

گام هاي شيدايي

 

فيلم سينمايي «گام‌هاي شيدايي» ساخته حميد بهمني که موسسه فرهنگي هنري شهيد آويني و محمد قهرماني آن را تهيه کرده است و در سانس 19:30 به روي پرده مي رود.

 

فيلمنامه «گام‌هاي شيدايي» را مرضيه خديوي، مهدي سجاده‌چي و حميد بهمني به صورت مشترک نوشته اند. داستان آن درباره جوليا، سرباز هنگ چهارم ارتش آمريکا است که به عراق اعزام مي‌شود تا گزارش‌هاي ويژه‌اي برائ فرماندهي مستقر در آنجا تهيه کند. ورود او مصادف است با اربعين امام حسين(ع) و راهپيمايي مردم به سوي کربلا که در اين ميان اتفاقي مي افتد.

 

محمدرضا شريفي‌نيا، لوره هنيز، جمشيد هاشم‌پور، بهنوش طباطبايي، فخرالدين صديق‌شريف، مريم کاوياني، کورش تهامي و محمدجواد جعفرپور از جمله بازيگران اني فيلم هستند.

 

عمليات مهد کودک

 

فيلمي که در آخرين سانس (ساعت 22:00) روي مي رود؛ فيلم «عمليات مهد کودک» ساخته فرزاد اژدري است.

 

در «عمليات مهدکودک» عليرضا خمسه، اکبر عبدي، شمسي فضل‌اللهي، حسام نواب‌صفوي، سروش صحت، مريم سعادت، فرزاد حسني، بهنوش بختياري، ليلا بلوکات، نرگس محمدي، شبنم فرشادجو، آفاق بهشتي، ژاکلين آواره، اصغر کردبچه، علي اسکندري، مرضيه اکبرنژاد، مجيد مختارپور، طوفان مهرداديان، نفيسه قدرتي و اميرحسين رستمي به همراه بازيگران خردسال کيميا حسيني، مبينا سادات آتشي، ساينا اژدري، ايليا مجيدي، دانيال ابوطالب، ياس نوروزي و اميرمحمد ولي‌پور به ايفاي نقش‌ پرداخته اند.

 

اين فيلم در ژانر کودک تهيه شده است و داستان آن روايتگر چند کودک است که براي جلب توجه والدينشان دست به کار بزرگي مي‌زنند.

 

بر اساس اين گزارش، پس از نمايش فيلم ها نشست پرسش و پاسخ براي هر کدام از فيلم ها با اجراي محمدرضا شهيدي فر برگزار مي شود البته براي فيلم هاي خارج از مسابقه از جمله «عمليات مهد کودک» نشست برگزار نخواهد شد.






























نظر شما