پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۲
کد خبر: ۵۹۸۶۴
|
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۸
کارگردان خسته نباشيد معتقد است فيلمي که قصه گو باشد مي تواند همانند فيلم طلا و مس مخاطبان خود را در اکران پيدا کند.


به گزارش خبرنگار فرهنگي شهر، نشست پرسش و پاسخ فيلم «خسته نباشيد» با حضور محسن قرايي، سپيده عبدالوهاب (تدوينگر)، اشکان اشکاني (فيلمبردار)، جلال فاطمي، فرزاد باقري، حسام محمودي (بازيگران) و رضا مرتضوي (آهنگساز) با اجراي محمدرضا شهيدي فر در سالن مرکز همايش هاي برج ميلاد برگزار شد.

 

محسن قرايي درباره تغييرات ايجاد شده در نام کارگردان اين اثر سينمايي خاطر نشان کرد: کنار رفتن افشين هاشمي از کارگرداني فيلم خسته نباشيد کام همه عوامل اين اثر سينمايي را تلخ کرد و عاجزانه از مسوولان مي خواهم که نام وي را به عنوان کارگردان خسته نباشيد به تيتراژ اضافه کنند.

 

قرايي درباره ارتباط خود با رضاميرکريمي تهيه کننده اين اثر سينمايي، گفت: با ميرکريمي که خود از کارگردانان سينماي ايران است در فيلم سينمايي يه حبه قند همکاري داشتم و در نهايت با پيشنهاد کارگرداني فيلم خسته نباشيد از سوي اين کارگردان سينما، در نهايت مراحل توليد خسته نباشيد شکل گرفت.

 

اين کارگردان با بيان اينکه فيلم «خسته نباشيد» با هزينه و امکانات محدود توليد شد، اظهار داشت: تلاش ما بر اين بود با هزينه اندک، اثري با کيفيت را خلق کنيم و تهيه کننده فيلم نيز به رغم کاهش هزينه ها، بر اين مهم تاکيد داشته و با جديت در کنار گروه حضور داشت.

 

وي درباره نزديکي فضاي فيلم «خسته نباشيد» با آثار رضا ميرکريمي با تاکيد براينکه هر فيلمنامه اي نوع کارگرداني خود را تعيين مي کند، گفت: طبيعي است که اين فيلم که طرحي از ميرکريمي است به نوع کارگرداني هاي او نزديک شده باشد.

  

قرايي در رابطه با جدايي باران کوثري از بازيگران سينما از اين اثر، گفت: کوثري با دستمزدي بسيار پايين همکاري با ما را پذيرفت اما در نهايت به دليل برخي اتفاقات وي از اين پروژه کنار گذاشته شد.

 

کارگردان «خسته نباشيد!» مراحل پيش توليد و انتخاب بازيگر براي اين اثر سينمايي را مهم ارزيابي کرد و افزود: مقرر بود از بازيگران خارجي براي ايفاي نقش زوج خارجي در اين اثر سينمايي استفاده شود اما درنهايت اين اتفاق رخ نداد و از جلال فاطمي و غوغا بيات براي ايفاي اين نقش دعوت به همکاري کرديم.

 

قرايي با يادآور اينکه استفاده از بازيگران چهره دليل دوم براي فروش يک اثر سينمايي در اکران است افزود: داستان يک اثر سينمايي دليل اصلي جذب مخاطب است و معتقدم فيلمي که قصه گو باشد مي تواند همانند فيلم طلا و مس مخاطبان خود را در اکران پيدا کند. 

  

وي پيام فيلمش را صلح، محبت و دوستي عنوان کرد و افزود: سعي کرديم در تمام فيلم اين پيام نمايان باشد.

 

جلال فاطمي که در نقش رومن در فيلم خسته نباشيد بازي مي کرد، گفت: من از سال 54 در آمريکا بودم و بعد از 20 سال به ايران بازگشتم و فيلمنامه اي را به حوزه هنري دادم و آنها استقبال کردند و به همين دليل تصميم گرفتم که براي ساخت آن به ايران بيايم ولي همه آن وعده ها سراب بود و در ايران يک شرکت تبليغاتي تاسيس کردم.

 

اين بازيگر که اولين تجربه بازيگري اش در همين فيلم بود، گفت: در مقام کارگرداني فيلم هاي نخودي و بچگي ات را فراموش نکن را ساختم و اين براي نخستين بار است که در عرصه بازيگري فعاليت مي کنم.

 

وي تجربه حضور در اين اثر سينمايي را متفاوت و سخت ارزيابي کرد.

 

فرزاد باقري که در نقش حسين در فيلم بازي مي کرد با اشاره به تجربه فعاليت در زمينه تئاتر در استان کرمان يادآور شد که تجربه بازي در فيلمي که تهيه کنندگي آنراميرکريمي برعهده دارد افتخار آميز است.

 

حسام محمودي ديگر بازيگر فيلم «خسته نباشيد» نيز سابقه آشنايي اش با افشين هاشمي را دليل اصلي حضور در فيلم خسته نباشيد دانست و يادآور شد که بازيگران پيش از آغاز فيلمبرداري اين اثر سينمايي دو ماه به روخواني فيلمنامه پرداخته اند.

 

رضا مرتضوي اين فيلم هم سابقه آشنايي با اين گروه را به يک تئاتر عنوان کرد و گفت: ملودي اين فيلم کاملا شرقي و ايراني است ولي از سازهاي غربي استفاده کرده است.

   

سپيده عبدالوهاب علت اصلي همکاري اش با گروه را جداي از نام ميرکريمي، حضور افشين هاشمي و محسن قرايي دانست که قبلا هم با آنها سابقه همکاري داشته است.

 

وي با اشاره به حضور خود در بخش هايي از صحنه فيلمبرداري گفت: اين فيلم يکي از آسانترين کارهايي بود که تدوين کردم ولي امروز که براي دومين بار آن را ديدم احساس کردم مي شود بخش هايي از آن را حذف کرد.

 

مجلسي ها در برج ميلاد

 

بر اساس اين گزارش، اعضاي کميسيون فرهنگي از جمله بيژن نوباوه وطن و لاله افتخاري برا ديدن اين فيلم در سالن نمايش حاضر شدند.

 

همچنين اين فيلم با حمايت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و حوزه هنري توليد شده است، نگاه ويژه اي به فرهنگ و قوميت هاي ايراني دارد و داراي زبان جهاني است.

 

نظر شما