جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۹
کد خبر: ۵۹۸۶۶
|
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۹
پنج فيلم ديگر در هشتمين روز برگزاري سي و يکمين جشنواره فيلم فجر در برج ميلاد اکران مي شود که در يکي از آنها فرهاد اصلاني حضور دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگي شهر، به نظر مي رسد اکران فيلم هايي که سروصدا کرده بودند، خيلي هم نتوانست مخاطبان فجر امسال را راضي کند؛ مگر چند فيلم که آنها هم از کيفيت خيلي بالايي برخوردار نبودند و فقط در حد قابل قبول تلقي مي شوند.

 

فردا پنجشنبه هم پنج فيلم ديگر در سالن مرکز همايش هاي برج ميلاد به نمايش در مي آيد؛ از جمله آنها فيلم «کلاس هنرپيشگي» رضا داوودنژاد است که ساعت 10 صبح اکران خواهد شد.

 

«کلاس هنرپيشگي» از نظر عليررضا داوودنژاد با کارهاي قبلي اش متفاوت است و ژانر خاصي دارد. اين فيلم در يک «کلاس هنرپيشگي» مي‌گذرد که ضمن آموزش، داستاني با الهام از مسايل روز در آن روايت مي‌شود.

 

رضا داوودنژاد، محمدرضا داوودنژاد، زهرا داوودنژاد، علي داودنژاد، مهرداد کيش‌مهر، احترام‌السادات حبيبيان، عباس حبيبيان، مسعود ميري، کيارش داودنژاد، يلدا محمودي، انوش محمودي، کبري حسن‌زاده، اقدس سعادت رضايي، زهرا حبيبيان و مهرانگيز عدالت از بازيگران اين فيلم هستند.

 

تاج محل

 

«تاج محل» اولين ساخته دانش اقباشاوي در ساعت 13:30 نمايش داده مي شود. در اين اثر رضا ميرکريمي به عنوان تهيه کننده حضور داشته است.

  

«تاج محل» برشي از زندگي مردمي است که در آبادان پس از جنگ زندگي مي‌کنند. فيلمساز با توجه به تجربه شخصي خود کوشيده در فيلمش جهاني باور پذير طراحي کند. «تاج محل» اگرچه قصه امروز است؛ اما پيوندي عميق با قهرمانان و خاطرات دوران دفاع مقدس دارد.

کارگردان «تاج محل» درباره داستان آن گفته که فيلم روايتگر زندگي آدم‌هايي است که کاملا مصداق بيروني دارند و موقعيت فيلم کاملا واقعي و بدون هيچ‌گونه اغراق، به تصوير کشيده شده است.

  

بشارت به يک شهروند هزاره سوم

 

«بشارت به يک شهروند هزاره سوم» در ساعت 16:15 اکران مي شود. اين فيلم نوشته و ساخته محمدهادي کريمي و تهيه کنندگي علي لدني، به نقد عرفان هاي کاذب مي پردازد.

  

محمدهادي کريمي در غيبت محسوس و تاسف برانگيز مسئولان فرهنگي در عرصه آگاهي بخشي به جوانان در مورد معضلات و آسيب هاي اجتماعي به ويژه فرقه هاي انحرافي و عرفان هاي کاذب، دست به توليد فيلمي زده که شهروندان هزاره سوم را به ديدن آن دعوت مي کند. او فيلمش را بيشتر فلسفي عنوان مي کند تا اجتماعي.

 

از جمله بازيگران اين فيلم مي توان به هنگامه قاضياني، حميد فرخ نژاد، نيكي كريمي، مهدي احمدي، بيتا فرهي، فرخ نعمتي، امير حسين آرمان، خاطره اسدي، ساعد سهيلي، احمد ساعتچيان، شهرزاد كمال زاده، شيما نيك پور، فرهاد بشارتي، مليسا مهربان، الناز بهمن زاده، معصومه قاسمي و اميد عشيري اشاره کرد.

 

استرداد

  

فيلم «استرداد» ساخته علي غفاري ساعت 19:30 به نمايش در مي آيد.

 

اين فيلم به تهيه کنندگي محسن علي اکبري به موضوع غرامت جنگ مي‌پردازد که قرار بود توسط انگلستان، امريکا و شوروي براي جنگ جهاني دوم به ايران داده شود و مربوط به مقطع زماني 1332 است. اين فيلم يک درام تاريخي درباره وقايع جنگ جهاني دوم و مسائلي است که پاي نيروهاي متحدين و متفقين را به ايران باز کرد و در آن به ماجراي پرداخت غرامت به ايران اشاره مي شود.

 

حميد فرخ‌نژاد، فرهاد قائميان، اليسا کاچر، الکساندر ناوانف، سيامک چراغي پور، صالح ميرزا آقايي، علي رام نورايي، بهنام تشکر، شيرين يزدان بخش و منصور چراغي پور از بازيگران اين فيلم هستند.

  

علي غفاري بيش از 20 سال در عرصه سينما فعاليت داشته و تجربه کار در پروژهاي سنگين تاريخي از جمله «در چشم باد»، «يوسف پيامبر»، «نردبان آسمان» به کمک او آمده و کارگرداني دو فيلم «چراغ قرمز» و «شاهرگ» را هم برعهده داشته است. 

 

به خاطر پونه

  

فيلم «به خاطر پونه» ساخته هاتف عليمرداني در سانس آخر ساعت 22:00 در برج ميلاد به نمايش در مي آيد.

 

اين فيلم مضموني اجتماعي دارد و به معضل اعتياد مي‌پردازد که مدتي است در عرصه سينما کمتر به آن پرداخته شده است. اين فيلم زوجي به نام مجيد و پونه را روايت مي‌کند که زندگي‌شان به دليل اختلافات فرهنگي دستخوش اتفاقاتي مي‌شود.

 

اين فيلم را هاتف عليمرداني نوشته و اميرعباس گردان آن را تهيه کرده است.

 

از جمله بازيگران «به خاطر پونه» مي توان به فرهاد اصلاني، هانيه توسلي، ترلان پروانه، علي افشين‌راد، بهاره رياحي، پروين ملکي، حوري اميري، محمد ساربان، محمدکارت و نيره فراهاني اشاره کرد.

 

بر اساس اين گزارش، پس از نمايش فيلم ها نشست پرسش و پاسخ براي هر کدام از فيلم ها برگزار مي شود. البته فيلم خارج از مسابقه شامل برگزاري نشست مطبوعاتي نخواهد بود.


نظر شما