شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۴۵
کد خبر: ۶۰۰۸۴
|
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۴
معاون شهردار تهران گفت: باتوجه به فرمايين مقام معظم رهبري، موضوعاتي مانند عدم پرداخت اعتبارات حمل و نقل عمومي را در مذاکرات با دولت و مجلس دنبال کنيم تا به بي‌اعتمادي ها دامن زده نشود.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري شهر، سيدجعفر تشکري هاشمي امروز در نشست خبري دوازدهمين کنفرانس بين‌المللي مهندسي حمل‌ونقل و ترافيک اظهار داشت: اين کنفرانس به مدت 2 روز در اول و دوم اسفند در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد با حضور کارشناسان و مختصصان داخلي و بين المللي برگزار مي‌شود.

 

وي با اشاره به اينکه توسعه حمل‌ونقل به معناي عدالت در جامعه است، گفت: بدون يک حمل‌ونقل مؤثر، کارآمد و اثربخش قادر نخواهيم بود به پيشرفت و عدالت جامعه فکر کنيم و توجه به اين پديده از نيازهاي اضطراري کشور محسوب مي‌شود.

 

تشکري هاشمي افزود: با قوانيني که در مجلس مصوب شده است شاهد کاهش دغدغه‌هاي حمل‌ونقل در شهر تهران و کلان‌شهرهاي کشور هستيم.

 

وي خاطرنشان کرد: براي موضوع حمل‌ونقل تمام آحاد جمعيتي تحت تأثير قرار مي‌‌گيرند بنابراين بايد گامهايي را برداريم که اقدامات را با يک مبناي صحيح پيش ببريم.

 

معاون حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري تهران با بيان اينکه هيچگاه بدون اقدامات کارشناسي قادر نخواهيم بود که به يک حمل‌ونقل ايده‌آل برسيم گفت: به عنوان يک نياز اضطراري به توسعه حمل‌ونقل عمومي در شهر اعتقاد و باور دارم.

 

تشکري هاشمي ادامه داد: دوازدهمين کنفرانس بين‌المللي مهندسي حمل‌ونقل و ترافيک با توجه به نياز کشور به مهندسي ترافيک برگزار مي‌شود و بنابراين بايد از تمام ظرفيت‌ براي توسعه اين رشته استفاده کنيم.

 

کمبود دانش آموختگان رشته ترافيک

 

معاون حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري تهران خاطرنشان کرد: رشته ترافيک تنها در مقاطع کارشناسي ارشد و دکترا ارائه مي‌شود و دانش‌آموختگان اندکي در اين حوزه  داريمم.

  

وي افزود: اين دوره از کنفرانس با توجه به دريافت بيش از هزار مقاله با دوره‌هاي قبلي بسيار متفاوت‎تر خواهد بود.تمام اين مقالات از کيفيت مناسبي برخوردارند، هرچند فرصت ارائه  همه آنها نيست.

به گفته تشکري هاشمي در دوره يازدهم 649 مقاله به دبيرخانه کنفرانس ارسال شد اما امسال  1028 مقاله  از اقصي نقاط دنيا از جمله برزيل، ترکيه، کانادا، آمريکا، بلژيک، هندوستان، انگليس، نروژ ارسال شده است.در اين کنفرانس 160 مقاله به صورت سخنراني و 220 مقاله به صورت پوستر ارائه مي شود.

 

   

12کارگاه تخصصي با حضور اساتيد بين المللي

 

وي با بيان اين که 23 نهاد ملي و بين‌المللي حامي اين کنفرانس هستند و اين نشست با استقبال اين نهادها مواجه شده است، گفت: به منظور  بهره گيري بيشتر  از دانش و توانمندي هاي مختصصان داخلي و خارجي، 12کارگاه تخصصي با حضور 10 نفر از اساتيد برجسته بين المللي از 9 کشور  جهان برگزار مي‌شود.

 

وي درباره رويکرد برگزاري اين کنفرانس گفت: رويکردهاي اين کنفرانس به مسائل درون‌شهري از جمله حمل‌ونقل همگاني، سيستم‌هاي هوشمند حمل‌ونقل، ايمني ترافيک و ريسک، حمل‌ونقل و توسعه پايدار، مهندسي ترافيک، مديريت سيستم‌هاي آموزشي و فرهنگ‌سازي و قوانين و مقررات است.

 

تشکري هاشمي در پاسخ به پرسش خبرنگاري در خصوص آرم‌هاي طرح ترافيک براي خبرنگاران اظهار داشت: تمامي خبرنگاران تا پايان سال 1392 مهلت دارند تا نسبت به دريافت آرم طرح ترافيک خود پس از طي کردن تشريفات قانوني و محرز شدن شغل خبرنگاري آنها اقدام کنند.

 

معاون حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري تهران درباره حل معضلات ترافيک گفت: معضل ترافيک يک مسئله بين‌المللي است و بايد در سطح بين‌المللي نسبت به اين معضل اقدام شود.

 

در اطاعت از فرامين رهبري،اختلافات با دولت را به گونه‌اي ديگر حل مي‌کنيم 

 

معاون شهردار تهران در پاسخ به سوالي مبني بر ميزان پرداخت بودجه هاي حمل و نقل عمومي توسط دولت بر توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري در روز گذشته تاکيد کرد و گفت: رهنمودهاي ايشان الهام بخش روح وحدت و يکپارچگي، کاهش بدگماني هاي بي مورد و ايجاد آرامش در جامعه بود.  
وي افزود: برهمين اساس باتوجه به اين فرمايين، بهتر مي دانيم موضوعاتي مانند عدم پرداخت اعتبارات حمل و نقل عمومي را در ارتباطات و مذاکرات با دولت و مجلس دنبال کنيم تا به اختلافات و بي اعتمادي ها دامن زده نشود و بتوانيم در چهارچوب فرمايشات معظم له عمل کنيم.

 

 

شهر را همه جانبه مي سازيم نه يک جانبه

 

وي در پاسخ به نقدهايي درباره افتتاح تونل نيايش و  صرف هزينه‌هاي ساخت آن در توسعه مترو، گفت: مشکلات شهر را نمي‌شود با يک نسخه حل کرد و شهرداري تهران با طيفي از مسائل و مشکلات مواجه است و نمي‌توانيم براي حل تمام آنها از يک راه‌حل استفاده کنيم.

 

تشکري هاشمي ادامه داد: ساخت پروژه تونل نيايش و دوطبقه کردن بزگراه صدر و يا ساخت بزرگراه امام علي(ع) و... به موازات توسعه خطوط 3،6، 7 مترو و ساخت واگن هاي جديد، همچنين توسعه خطوط اتوبوس هاي تندرو و افزايش ناوگان اتوبوسراني و توسعه مديريت هوشمند ترافيک و غيره صورت مي گيرد. يعني ما کارهاي ديگر را متوقف نکرده ايم و تمام نيازهاي شهر با اولويت بندي مورد توجه قرار دارد.

 

 

وي تأکيد کرد: حمل‌ونقل عمومي مسئله درجه يک ماست و براي سال 92 از بودجه 12 هزار ميليارد توماني شهرداري بيش از 5 هزار ميليارد تومان به اين موضوع اختصاص يافته است و حمل‌ونقل و ترافيک بزرگترين سهم بودجه‌اي را در شهرداري تهران دارد.

 

 

 

وي درباره اجراي طرح جامع حمل‌ونقل و ترافيک اظهار داشت: تا قبل از پايان سال 91 اين طرح به شوراي اسلامي شهر تهران ارائه مي‌شود و مبناي طرح‌هاي ترافيکي دولت و شهرداري تهران مصوبات مجلس است.

 

 

راه اندازي brt صدر همزمان با افتتاح پل دوطبقاتي بزرگراه

 

تشکري هاشمي درباره بهره‌برداري از خط 6 اتوبوس‌هاي تندرو تهران اظهار داشت: هيچ معبر بزرگراهي و سطح حمل‌ونقلي تا قبل از ايجاد خطوط حمل‌ونقل مورد بهره‌برداري قرار نخواهد گرفت.خط 6 اتوبوس‌هاي تندرو در مسير بزرگراه صدر همزمان با راه اندازي پل طبقاتي صدر به بهره‌برداري مي رسد.

 

معاون شهردار تهران در پاسخ به سوالي مبني بر ميزان پرداخت بودجه هاي حمل و نقل عمومي توسط  دولت بر توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري در روز گذشته تاکيد کرد و گفت:  رهنمودهاي ايشان الهام بخش روح وحدت و يکپارچگي، کاهش بدگماني هاي بي مورد و ايجاد آرامش در جامعه بود. 

نظر شما