دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۴۶
کد خبر: ۶۰۱۶۴
|
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۲
رئيس ستاد انتخاباتي جبهه اصلاح‌‌طلبان مي‌گويد: محقق داماد در جلسات اصلاح‌طلبان به عنوان گزينه‌ اصلاح‌طلبان براي رياست جمهوري مطرح است.

به گزارش شهر به نقل از تسنيم، محمدجواد حق‌شناس رئيس ستاد انتخاباتي جبهه اصلاح‌‌طلبان درباره مطرح شدن نام محقق داماد در محافل اصلاح‌طلبي به عنوان کانديداي نهايي اصلاح‌طلبان در انتخابات رياست جمهوري يازدهم اظهار داشت: تمام ويژگي‌هايي که براي رئيس‌جمهور از جمله رجل مذهبي، سياسي، مدير، مدبر و ايراني الاصل بودن در قانون اساسي آمده است را آقاي محقق داماد داراست.

 

وي افزود: محقق داماد يکي از چهره‌هايي است که در چند ماه اخير در محافل و مجامع اصلاح‌طلبي به عنوان يکي از چهره‌هاي مقبول براي حضور در عرصه اجرايي کشور نام برده مي‌شود، اما همين اواخر خود ايشان حضورش در عرصه انتخابات را به شدت تکذيب کرد.


رئيس ستاد انتخاباتي جبهه اصلاح‌‌طلبان در مورد شخصيت محقق داماد خاطرنشان کرد: محقق داماد يکي از شخصيت‌هاي علمي و شناخته شده در حوزه و دانشگاه است و به لحاظ خانوادگي فرزند آيت‌الله محقق داماد از بزرگان حوزه علميه قم و از خانواده‌‌اي شناخته شده است که در دهه اول انقلاب از دوران شکل‌گيري قوه قضائيه در زمان آيت الله شهيد بهشتي و آيت الله موسوي اردبيلي، مسئوليت سازمان بازرسي کشور را بر عهده داشته و از چهره‌هاي فعال و خوش‌نام در فضاي کشور و استاد حقوق در دانشگاه شهيد بهشتي است.


حق شناس ادامه داد: به نظر بنده اگر نگاه جامع‌تري داشته باشيم، وي مي‌توانستند به عنوان رئيس قوه قضائيه قرار بگيرند و با توجه به مقام و شاني که در حقوق جديد و اسلامي و سابقه 10 ساله در سازمان بازرسي کل کشور، نبودنش در جايگاه رياست قوه قضائيه يکي از غبطه‌هاي جامعه است و اميدواريم روزي وي را در اين قامت ببينيم. رئيس ستاد انتخاباتي جبهه اصلاح‌‌طلبان در پاسخ به اين سوال که يعني شما آقاي محقق داماد را در کسوت رياست قوه قضائيه مناسب‌تر از رياست قوه مجريه مي‌دانيد، گفت: من فکر مي‌کنم قوه قضائيه مهمترين جايگاه براي اصلاح امور است و وي مي‌تواند با حضورش در قوه قضائيه زمينه اصلاح امور در حوزه اجرايي و ساير حوزه‌ها را دنبال کند؛ ضمن اينکه يکي از گزينه‌هاي اصلاح‌طلبان در ما‌ه‌هاي اخير براي رياست قوه مجريه مورد بحث بوده و مي‌تواند يکي از شانس‌هاي مورد توجه اصلاح‌طلبان باشد.


وي درباره احتمال اجماع اصلاح‌طلبان در انتخابات اظهار داشت: فکر مي‌کنم مهمترين بحث اصلاح‌طلبان در وضع موجود اين است که بتوانند جامعه را به اين باور نزديک کنند که حضور حداکثري در عرصه رقابت سياسي و مشارکت در تعيين سرنوشت خودشان جدي‌تر است و انتخاب نفر و معرفي آن در مرحله بعدي قرار دارد؛ فکر مي‌کنم هر چه به روز انتخابات نزديک مي‌شويم، شانس اصلاح‌طلبان براي اجماع بيشتر خواهد بود.

نظر شما