دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۵
کد خبر: ۶۰۵۸۹
|
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۷
معاون خدمات شهري شهرداري تهران امسال بيش از 5 هزار نفر آتش نشان داوطلب در سازمان آتش نشاني شهرداري تهران حضور دارند، گفت: با حضور پر رنگ اين افراد در سازمان شاهد افزايش ايمني در پايتخت هستيم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، مجتبي عبدالهي امروز در همايش آتش نشانان داوطلب که در برج ميلاد برگزار شد، اظهارداشت: مشارکتي که شما آتش‌نشانان داوطلب به انجام مي‌رسانيد، مشارکتي فرهنگي اجتماعي است که دستاورد آن ايمني و امدادرساني در حوادث است.

 

وي با اشاره به اينکه با مشارکت آتش نشانان داوطلب موجب ارتقا سطح فرهنگ جامعه، آشنايي آحاد مردم با مسئوليت ها و وظيفه آتش نشانان، آشنايي آتش نشانان با مباحث مختلف و عکس العمل هاي به جا و تصميم گيري درست آنها از طريق آموزش هاي مناسبي که فرا گرفتند، عنوان کرد: خوشبختانه ما امسال شاهد حضور فعال بيش از 5 هزار آتش نشان داوطلب در سازمان آتش نشاني هستيم.

 

معاون خدمات شهري شهرداري تهران ادامه داد: حداقل رساندن خسارت هاي جاني و مالي شهروندان از ديگر مزاياي اين مشارکت اجتماعي فرهنگي آتش نشانان داوطلب بوده و علاوه بر اين حضور با انگيزه اين افراد داراي اثرات مثبت در شهرداري و سازمان آتش نشاني بوده که موجب کاهش هزينه هاي سربار شده است.

 

عبدالهي با بيان اينکه با اجراي آموزش هاي لازم ما شاهد پيشرفت اقدامات آتش نشانان داوطلب در سطح شهر هستيم، گفت: اميدواريم با فرهنگ سازي و اطلاع رساني درست شاهد کاهش آمار آتش سوزي و تلفات جاني در پايتخت باشيم.

 

وي در بخش ديگري از سخنانش اظهارداشت: من وظيفه خود مي دانم که در سال آينده از طريق پيگيري هاي لازم از شوراي شهر بتوانيم اين امکان را به وجود آوريم که تعدادي از آتش نشان داوطلب را در حوزه فعاليت هاي اجتماعي فرهنگي به کار گيريم چرا که حضور پر شور آنها در سراي محلات براي ارتقا فرهنگ ايمني در جامعه مطلوب است.

 

معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به اينکه در سراي محلات هيات امناي محلات تشکيل شده که مديريت آن توسط خود مردم به انجام مي رسد و مطلوب است يکي از اعضاء هيات امنا آتش نشان داوطلب باشد تا مباحث مد نظر را در سطح محلات پيگيري کند، افزود: موضوع آموزش در سراي محلات به طور گسترده بايد ديده شود تا بحث ايمني در سطوح مختلف شهر نيز تنيده شود.

 

نظر شما