شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۷
کد خبر: ۶۰۵۹۵
|
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۳
در جلسه ديروز دوشنبه شوراي عالي کار، نمايندگان کارگران، کارفرمايان و دولت حداقل دستمزد سال آينده کارگران و مشمولان قانون کار با 25 درصد افزايش نسبت به سال 91 معادل 487 هزار و 125 تومان شد.

به گزارش شهر به نقل از مهر، با برگزاري نشست ديروز دوشنبه شوراي عالي کار که با حضور نمايندگان کارگران، کارفرمايان و دولت در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي برگزار شد، حداقل دستمزد سال آينده 11.5 ميليون کارگر و مشمول قانون کار 487 هزار و 125 تومان شد که نسبت به دستمزد سال 91 معادل 97 هزار و 425 تومان افزايش يافته است.

 

براي تعيين و تصويب حداقل دستمزد سال آينده، در هفته هاي اخير نشستها و مذاکرات فراواني بين گروه هاي کارگري، کارفرمايي و دولت برگزار شد اما در نهايت 3 گروه بر سر رقم 487 هزار و 125 تومان هزارتوماني مزد که از ابتداي سال 92 بايد از سوي بنگاه‌ها و واحدهاي توليدي مشمول قانون کار اجرا شود، به توافق رسيدند.

 

آخرين جلسه اي که پيش از اين توسط شوراي عالي کار براي تعيين حداقل دستمزد ساليانه برگزار شده است، در پايان اسفندماه سال 90 بود که در آن زمان حداقل دستمزد سال جاري به ميزان 389 هزار و 700 تومان تعيين شد.

نظر شما