جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۴۷
کد خبر: ۶۰۶۶۷
|
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۹
10 منطقه تهران ميزبان تورهاي تهران‌گردي/
ستاد گردشگري نوروزي تهران 16 مسير گردشگري که با همکاري سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران و 10 آژانس معتبر مسافرتي در طول تعطيلات نوروز برگزار مي‌شوند را اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعي شهر، با توجه به تصميم شهرداري تهران مبني بر تجميع فعاليت‌هاي تهران‌گردي و گردشگري نوروز سال 1392 در سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران، براي خدمات‌رساني هر چه بهتر به مسافراني که نوروز 92 به تهران سفر مي‌کنند و همچنين شهرونداني که در طول تعطيلات امسال در اين شهر باقي مي‌مانند، ستاد جامعي را با عنوان ستاد گردشگري نوروزي در اين سازمان به نام ستاد گردشگري نوروزي تشکيل شده‌است. وظيفه هماهنگي، يکسان‌سازي، برنامه‌ريزي و بهبود برنامه‌هاي گردشگري نوروز 92 را بر عهده دارد.

 

از جمله برنامه‌هاي ستاد گردشگري نوروزي در کنار اطلاع‌رساني، توزيع تهران کارت براي استفاده از تخفيف‌هاي ويژه اماکن تفريحي و اقامتي و استفاده رايگان از خدمات حمل و نقل شهري در طول تعطيلات نوروز، برگزاري برنامه‌هاي متنوع فرهنگي، هنري، تفريحي و همچنين برنامه‌ريزي براي تورهاي گردشي تهران‌گردي در طول تعطيلات نوروز است. ستاد گردشگري نوروزي براي رفاه حال مسافران و تهران‌گردان نوروز 92 با تعدادي از آژانس‌هاي معتبر مسافرتي تهران توافق کرده‌است تا در طول تعطيلات نوروز خدمات متنوع گردشگري را براي علاقمندان به تهران‌گردي با قيمت‌هاي بسيار مناسب تهيه کنند.

 

اين برنامه‌ها شامل 16 رينگ گردشگري نيم‌روزه مي‌شود که در طول تعطيلات براي بازديد از نقاط ديدني تهران برنامه ريزي شده‌اند. اين رينگ‌هاي نيم روزه که شامل بازديد از اماکن فرهنگي، مذهبي و تفريحي شهر تهران مي‌شود در 10 منطقه شهري شهر تهران پراکنده شده‌اند. شهروندان و مسافران نوروزي شهر تهران مي‌توانند با استفاده از اين تورهاي برنامه‌ريزي شده که با استفاده از امکانات آژانس‌هاي گردشگري با سابقه و با تجربه در عرصه گردشگري برگزار مي‌شود از نقاط مختلف ديدني شهر تهران بازديد کنند. فهرست اين رينگ‌هاي گردشگري به شرح زير است:

 

مسير 1- منطقه 5=>باغ وحش – موزه پول

 

مسير 2- منطقه 4 => امام زاده پنج تن – باغ پرندگان

 

مسير 3- منطقه 5 => بند عيش (پاراگلايدر)- شهداي گمنام

 

مسير 4- منطقه 10 => هفت چنار – موزه هفت چنار – امامزاده معصوم

 

مسير 5- منطقه 12 و 15 => خانه شهيد چمران – امامزاده اسماعيل – کاروانسراي خانات

 

مسير 6- منطقه 3 => موزه دفاع مقدس – پارک آب و آتش

 

مسير 7- منطقه 3 => موزه رضا عباسي – حسينيه ارشاد – فرهنگ سراي رسانه ؛ «غني سازي مسير با ايجاد خيابان هنر»

 

مسير 8- منطقه 1 => رصد خانه زعفرانيه - موزه حيات وحش دار آباد

 

مسير 9-منطقه 2 => امام زاده عينعلي زينعلي – برج آزادي

 

مسير 10 – منطقه 12 => بهارستان – سپه سالار – مجلس – خانه شهيد رجايي

 

مسير 11 – منطقه 1 => موزه سينما – موزه زمان – قلمستان

مسير 12 – منطقه 1 و 7 => موزه قصر - موزه نجوم

 

مسير 13 – منطقه 5 و 22 => موزه گياه شناسي – موزه خودرو - موزه هوايي

 

مسير 14 – منطقه 11 و 12 => خانه مقدم – موزه صلح – پارک شهر – زور خانه شعبان خان، «غني سازي مسير با ايجاد خيابان هنر»

 

مسير 15 – منطقه 12 => امامزاده يحيي – حمام نواب – خانه کاظمي

 

مسير 16 – منطقه 2 => تهران پانوراميک برج ميلاد (امکان عکاسي و ديد با دوربين)

 

اطلاعات مربوط به آژانس‌هاي طرف توافق و هزينه‌هاي اين تورهاي ارزان قيمت از طريق غرفه‌هاي اطلاع‌رساني سطح شهر در اختيار گردشگران علاقمند به تهران‌گردي قرار مي‌گيرد.

نظر شما