جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۹
کد خبر: ۶۰۸۸۲
|
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
اداره سلامت حوزه معاونت اجتماعي و فرهنگي منطقه 22، همزمان با هفته سلامت، برنامه هاي متنوعي را در پهنه ي شمال غرب پايتخت برگزار مي کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 22، حسين مرادي شهردار منطقه در اين باره گفت : « اين برنامه ها با توجه به شعار امسال سازمان جهاني بهداشت با عنوان"فشار خون را جدي بگيريم"، به منظور ارتقاي سطح آگاهي شهروندان و افزايش مهارت هاي آنان در زمينه خود مراقبتي در بحث كنترل فشارخون تدارک ديده شده است. »

وي افزود: « برگزاري سومين دوره مسابقات واليبال ساحلي در بوستان جنگلي چيتگر، نواختن زنگ سلامت در مدارس منطقه ، برپايي دهكده سلامت در بوستان سرو آزادشهر، بازديد از مراكز بهداشتي و درماني موجود در محدوده شمال غرب پايتخت با حضور مديران شهرداري، اجراي نمايشهاي آموزشي ميداني در مدرسه ها و بوستانها همچنين برگزاري همايش هاي علمي براي شهروندان، برپايي ايستگاه سلامت در ميادين ميوه و تره بار و برگزاري كارگاههاي آموزشي در سطح خانه هاي سلامت با توجه به روز شمار هفته سلامت از جمله برنامه هاي تدارک ديده شده است. »

گفتني است برنامه هاي نامبرده با موضوعاتي چون فشار خون و آموزش و سبك زندگي سالم، فشار خون، تغذيه سالم و امنيت غذايي، فشار خون، پزشك خانواده و نظام سلامت، فشار خون ، همكاري بين بخشي و همبستگي اجتماعي ، فشار خون ، اجتناب از دخانيات و مصرف مواد مخدر، فشار خون، فعاليت بدني و نشاط اجتماعي و فشار خون، بيمار يابي و پيشگيري از عوارض برگزار خواهند شد.

شهردار منطقه 22 در ادامه افزود: « عيادت از مدد جويان و بيماران، برپايي پايگاه غربالگري رايگان قند و فشار خون، انجام ويزيت رايگان پزشكي، برگزاري جشنواره غذاي سالم، برگزاري مسابقات ورزشي، پياده روي اعضاي كانونهاي 10 گانه سلامت محله ها و نقاشي، تقديراز فعالان عرصه سلامت، برگزاري همايش سلامت با موضوع فشار خون را جدي بگيريم و تقدير از فعالان عرصه سلامت همچنين برگزاري تور گردشگري، برگزاري جشنواره نقاشي، برگزاري جشنواره بادبادكها، ارائه مشاوره هاي فردي، برگزاري همايش مراقبتهاي سالمندي در خصوص اجتناب از فشار خون بالا، برپايي سامانه نشاط (جنگ شادي) ، ارائه مشاوره تغذيه، تهيه، چاپ و توزيع بروشور، اختتاميه جشنواره سلامت و ... از جمله بيش از 200 برنامه اي است که در هفته سلامت از تاريخ 18 تا 24 فروردين ماه در منطقه 22 به اجرا در مي آيد. »

 

نظر شما