جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۱
کد خبر: ۶۱۰۱۳
|
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
گزارش شهر از برنامه نگارخانه‌ها/
رونق ارديبهشتي در نخستين روزهاي اين ماه به گالري‌هاي تهران بازمي‌گردد.

به گزارش خبرنگار فرهنگي هنري شهر، گالري‌‌هاي جرجاني، اثر، گلستان و شکوه از روز جمعه 30 فروردين ميزبان نمايشگاه‌هاي تازه‌اي از آثار هنرمندان تجسمي خواهند بود. گالري‌هاي خاک،‌ شيرين، هما و لاله نيز از روزهاي گذشته نمايشگاه‌هايي را ميزباني مي‌کنند که در هفته آينده نيز ادامه خواهد داشت.



گروه نقاشان در گالري جرجاني

گالري جرجاني از روز جمعه 30 فروردين ميزبان نمايشگاهي گروهي از آثار سيمين جليليان، مرجان رضوي، سهيل مختاري و امين شجاعي خواهد بود. اين نمايشگاه تا 9 ارديبهشت ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16:30 تا 20:30 از اين آثار ديدن کنند.
گالري جرجاني در خيابان ولي‌عصر(عج)، بالاتر از پارک وي، کوچه خيام، پلاک 4، واحد 1 واقع است.



عکس‌هاي ساعتي در گلستان

نمايشگاه عکس‌هاي عزيز ساعتي از روز جمعه 30 فروردين در گالري گلستان افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا چهارم ارديبهشت ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند از روز شنبه تا چهارشنبه از ساعت 16 تا 20 از اين آثار ديدن کنند. گالري گلستان در دروس، خيابان شهيد کماسايي، پلاک 34 واقع است.



جعبه پاندورا در گالري اثر

گالري اثر از روز جمعه 30 فروردين‌ماه ميزبان نمايشگاه نقاشي‌هاي گلنار طبيب‌زاده با عنوان «جعبه پاندورا» خواهد بود. اين نمايشگاه تا 18 ارديبهشت ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند از يکشنبه تا پنجشنبه، ساعت 11 تا 20 و جمعه‌هاي غير افتتاحيه از ساعت 16 تا 20 از اين آثار ديدن کنند.
گالري اثر واقع در خيابان کريم‌خان زند، خيابان ايرانشهر، کوي برفروشان، شماره‌ 16، شنبه‌ها تعطيل است.




نگهبان چشمه در شکوه

نمايشگاهي از آثار نقاشي، حجم و ويدئو آرت نوشين زرناني با عنوان «نگهبان چشمه» از روز جمعه 30 فروردين در گالري شکوه به نمايش گذاشته مي‌شود.

زرناني در اين نمايشگاه 12 نقاشي با تکنيک ميکس مديا را در اندازه‌هاي متنوع به نمايش خواهد گذاشت. اين هنرمند از کلاه آهني و لباس رزم به‌عنوان نمادي از قدرت استفاده کرده و اين نشانه‌ها را در تقابلي دوسويه با سلف‌پرتره‌هايش قرار داده است. وي در کنار تابلوهاي نقاشي از هشت اثر حجمي با فرم کلاه‌هاي آهني نيز براي القاي بهتر سوژه به مخاطب بهره گرفته است.
دو ويدئوآرت که بر اساس همين موضوع ساخته شده‌اند، از ديگر آثار زرناني در اين نمايشگاه است.
نمايشگاه «نگهبان چشمه» تا 11 ارديبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از آن، همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 به گالري شکوه واقع در خيابان فرمانيه، بلوار اندرزگو، خيابان امير نوري، پلاک 19 مراجعه کنند.




بهار ايراني در خاک

گالري خاک از روز جمعه 23 فروردين ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي فريدون آو با عنوان «بهار ايراني» است. علاقمندان مي‌توانند تا 17 ارديبهشت همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 از آثار به نمايش درآمده بازديد کنند. گالري خاک واقع در خيابان شريعتي، دوراهي قلهک، خيابان بصيري، کوچه ژيلا، شماره يک، روزهاي شنبه تعطيل است.



نقاشي و نقاشي‌خط در گالري شيرين

نمايشگاه نقاشي خط ابراهيم الفت روز جمعه 23 فروردين در گالري شماره يک گالري شيرين افتتاح شد. همچنين گالري شماره دو اين مجموعه از جمعه 23 فروردين ميزبان نمايشگاهي از آثار نقاشي نسيم ميرزايي است.
اين دو نمايشگاه تا چهارم ارديبهشت ادامه خواهند داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 11 تا 20 و جمعه‌ها از ساعت 6 تا 20 براي بازديد از اين آثار به گالري شيرين واقع در ولنجک، خيابان هجدهم، پلاک 9 مراجعه کنند.




عمو سليم در گالري هما

گالري هما از روز جمعه 23 فروردين ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي عمو سليم است. اين نمايشگاه تا سوم ارديبهشت‌ماه برپاست و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 20 و جمعه‌ها و روزهاي تعطيل از ساعت 16 تا 20 از اين آثار بازديد کنند.
گالري هما در خيابان کريمخان، خيابان سنايي، کوچه چهارم غربي، پلاک 8، واحد يک واقع است.




گروه نقاشان در گالري لاله

نمايشگاه گروهي نقاشي با عنوان «بعد از 13 صفحه 31» از روز پنجشنبه 22 فروردين در گالري لاله برپاست. در اين نمايشگاه آثاري از تارا آذرم، بهناز آگاهي، لاله اسلامي، مريم رحماني، سحر سيدنژاد، مرضيه ملکي، رويا موحد، نگين محمودي، الهام فرهادي‌پور و مهسا مرسي به نمايش گذاشته شده و علاقمندان مي‌توانند تا سوم ارديبهشت همه‌روزه از ساعت 9 تا 19 از اين نمايشگاه ديدن کنند.

گالري لاله در خيابان دکتر فاطمي، ضلع شمالي پارک لاله، جنب هتل لاله واقع است.


نظر شما