چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۳
کد خبر: ۶۱۰۶۸
|
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴
در پي حضور رنگارنگ کانديداهاي شوراي شهر صورت مي گيرد،
رييس کميته محيط زيست شوراي شهر گفت: اميدواريم از 31 کرسي شوراي شهر اين بار اصلاح‌طلبان از سهم بيشتري برخوردار باشند.

به گزارش شهر به نقل از روزنامه آرمان، پازل کانديداهاي خواهان عضويت در شوراي شهر تهران به تدريج کامل مي‌شود. بعد از حضور جمعي برخي از اعضاي اين دوره شوراي شهر تهران، معصومه ابتکار نيز از ميان اصلاح‌طلبان براي عضويت بار ديگر اعلام آمادگي کرد و ثبت‌نام کرد. در اين رهگذر قوي‌ترين مرد جهان نيز در پنجمين روز از ثبت‌نام پا به فرمانداري تهران گذاشت تا حرف و حديث‌ها براي افزايش اسامي ورزشکاران بنام در شورا کم کم رنگ واقعيت بگيرد. در همين حال علي لاريجاني رئيس مجلس نيز پس از تاييد شوراي نگهبان نسبت به اصلاح قانون انتخابات شورا اين قانون را به احمدي‌نژاد ابلاغ کرد. در اين نامه ابلاغي خطاب به احمدي‌نژاد آمده است: در اجراي اصل 123 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران قانون اصلاح موادي از قانون تشکيلات، وظايف و انتخاب شوراهاي اسلامي کشور و انتخاب شهرداران که با عنوان طرح اصلاح مواد 26 و 73 قانون تشکيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي کشور و انتخاب شهرداران به مجلس شوراي اسلامي تقديم گرديده بود، با تصويب در جلسه علني روز سه‌شنبه مورخ 27 فروردين 1392 و تاييد شوراي محترم نگهبان، به پيوست ابلاغ مي‌گردد.

اصلاح‌طلبان به فکر صندلي‌هاي بيشتر

صندلي‌هاي شوراي شهر 15 نفره در دوره سوم براي اصلاح‌طلبان کمتر از 4‌صندلي بود و تحرک بيشتر آنان براي اين دوره نشان مي‌دهد که به دنبال سهمي بيشتر هستند. معصومه ابتکار پس ازتکميل فرايند ثبت‌نام خود براي کانديداتوري در دور چهارم شوراي شهر تهران با بيان اينکه به‌زودي ليستي از کانديداهاي شوراي شهر تهران ارائه مي‌شود، افزود: از 31 کرسي شوراي شهر اميدواريم اين بار اصلاح‌طلبان از سهم بيشتري برخوردار باشند. به گزارش ايلنا، او با بيان اينکه براي اصلاح‌طلبان انتخابات شورا‌ها و رياست‌جمهوري از اهميت بالايي برخوردار است، گفت: شرايط کنوني مطلوب نيست و بايد براي رسيدن به شرايط مطلوب تلاش کنيم اصلاح‌طلبان حضور فعالي در انتخابات رياست‌جمهوري و شورا‌ها خواهند داشت البته اين فعاليت در مورد شورا‌ها در تمام کشور خواهد بود.

اين عضو شوراي شهر تهران با اشاره به اينکه اطلاحات جايگاه قوي دارند، تاکيد کرد: اميدوارم ملت ايران از گذشته درس بگيرند بايد از کاستي‌ها و مشکلات درس عبرت بگيريم چراکه شرايط مطلوب نيست اميدوارم انتخابات آينده سالم و با حضور طيف‌هاي مختلف باشد تا سلايق سياسي بتوانند عادلانه حضور داشته باشند.

وي با بيان اينکه مسئوليت اصلي در انتخابات براساس قانون مشخص شده است، تاکيد کرد: مجلس، دولت و شوراي نگهبان هر کدام براي برپايي انتخابات وظايفي دارند و از آنجا که دولت مجري انتخابات است اميدواريم دولت گرايش سياسي خود را به هيچ عنوان در انتخابات دخالت ندهند و امانتدار خوبي باشد.

 ابتکار راي مردم را سرمايه بسيار با ارزش توصيف کرد و افزود: راي مردم بسيار داراي ارزش است و بايد مسئولان نيز اين نگاه را داشته باشند. شرايط و فشارهاي داخلي در بخش‌هاي مختلف بسيار بالاست همچنين در بعد بين‌المللي نيز فشار‌ها زياد و ناجوانمردانه است چراکه عرصه بين‌المللي عليه ايران اسلامي است بايد با اتحاد و انسجام ملي باشيم اين فشار‌ها را بکاهيم.

وي با بيان اينکه نگذاريم حس همدلي در ميان مردم ايران کمرنگ شود، گفت: بايد با همدلي و اتحاد شرايط را براي حضور افرادي که پيش از اين فعاليت کردند و خود را براي ملت نشان داده‌اند فراهم کنيم.اين عضو اصلاح‌طلب شوراي شهر با اشاره به اينکه ‌اي کاش احزاب قوي در کشور داشتيم که مي‌توانستند عملکرد تمامي احزاب و مسئولان در تمامي رده‌هاي مختلف را نقد کنند، اعلام کرد: احزاب بايد از اين عملکرد، کارنامه‌اي ارائه دهند. ابتکار با بيان اينکه بايد مهم‌ترين مولفه سياست‌ورزي، سياست‌ورزي اخلاق مدارانه باشد، تصريح کرد: اگر از اخلاق به دور باشيم هيچ تفاوتي با سکولارم نخواهيم داشت. ابتکار با بيان اينکه اصلاح‌طلبان براي کانديداتوري رئيس دولت اصلاحات به اجماع رسيدند، تاکيد کرد: اصلاح طلبان همچنان از خاتمي براي حضور در دور بعد رياست‌جمهوري دعوت کرده‌اند و همه براي معرفي وي به‌عنوان کانديداتوري تاکيد دارند. اين عضو شوراي شهر، خاتمي را چهره ملي و فراجناحي دانست و افزود: عملکرد 8 ساله وي در رياست‌جمهوري و استفاده وي از اصولگراهاي موفق، در دور هفتم رياست جمهوري بيانگر آن است که در اين شرايط وي مي‌تواند مشکلات کشور را در تمامي ابعاد حل و فصل کند. وي با بيان اينکه تجربه نشان داده است که کانديداي بعدي نبايد به دنبال نفي کردن دولت‌هاي پيشين باشند، تاکيد کرد: بسياري از جناح‌هاي سياسي معتقدند نکاه معتدل و قانونمدارانه آقاي خاتمي براي برون‌رفت کشور از اين وضعيت موثر است اصلاح‌طلبان نيز اميدوارند که با حضور آقاي خاتمي اتفاق خوبي براي کشور رخ دهد.

همه علاقه‌مندان به شوراي شهر

حاشيه‌هاي ثبت‌نام‌کنندگان حضور حسين رضازاده، يک مجري اخبار و يک داور فوتبال بود. به گزارش ايلنا يكي از گويندگان اخبار شبكه اول به همراه همسرش براي ثبت‌نام به فرمانداري تهران آمد و از رسانه‌ها خواست تا از انتشار نامش در رسانه‌ها به دليل ممنوع‌التصوير شدن خودداري كنند. سپس حسين رضازاده قهرمان سابق وزنه‌برداري جهان، ثبت‌نام کرد. حسين رضازاده در مراحل ثبت‌نام خود از مصاحبه با خبرنگاران و پاسخ به پرسش‌هاي آنان خودداري و براي اينكه مصاحبه نكند به داخل ساختمان فرمانداري رفت. سپس محمد فنايي داور با سابقه فوتبال به فرمانداري آمد. سعيد غفوريان رئيس نظام مهندسي ساختمان تهران رسما کانديداتوري خود را اعلام کرد. از ديگر زنان داوطلب براي عضويت در شورا الهه راستگو بود. اوعضو شوراي مركزي حزب اسلامي كار است و درباره اهدافش گفت: ايجاد اشتغال براي همه به‌ويژه كارگران و حل مشكلات جوانان و زنان از جمله اهدافي است كه به دنبال آن هستيم.

براي بازگردان آرامش به خانواده‌هاي تهراني آمدم

زهره حقيقي، همسر عبدالحسين روح‌الاميني هدف اصلي خود براي حضور در شوراي شهر را تلاش براي بازگرداندن آرامش به خانواده‌هاي تهراني عنوان کرد. او اعلام کرد که قصد دارد در ائتلاف با جبهه ايستادگي در مبارزات انتخاباتي شرکت کند و اظهار کرد: تمرکز اصلي فعاليت‌هاي من در شوراي شهر مسائل مربوط به خانواده و زنان است. از ديگر زنان عشرت شايق بود که براي ثبت‌نام در فرمانداري حضور يافت. عشرت شايق نماينده سابق مردم در مجلس و عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي است که پيش از اين در ليست خدمتگزاران آباداني و پيشرفت نام عشرت شايق در کنار افرادي همچون اسکندري و دستجردي وزير سابق و وحيد نوروزي مشاور معاون شهردار اعلام شده بود. او درباره اينکه پيش‌بيني مي‌کنيد در دور بعد شوراها چند صندلي از مجموع 31 صندلي در شوراهاي شهر تهران به زنان اختصاص مي‌يابند ابراز اميدواري کرد که تعداد زنان در دور بعد شوراها افزايش يابد چرا که زنان مسئول و کارآمد در امور اجرايي و نظارتي به وفور داريم البته اين تعداد بستگي به استقبال مردم از کانديداهاي زن دارد. وي با بيان اينکه شهر در کنار توسعه و آباداني به مسائلي همچون زيست‌محيطي نيز نياز دارد گفت: براي داشتن شهري زيبا بايد افراد با تخصص‌هاي مختلف حضور داشته باشند. همچنين جانباز بالاي 70‌درصدي به نام مجتبي شاکري براي عضويت در شورا اعلام آمادگي کرد.


نظر شما