شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۱۱۳۳
|
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶
بازديد طلايي از مجموعه باغ پرندگان/
رييس کميسيون اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران جاذبه گردشگري باغ پرندگان تهران را بسيار بالا ارزيابي کرد و گفت: اين پروژه عظيم و ملي، علاوه بر بهره‌وري تفريحي، کارکرد آموزشي نيز براي گردشگران خواهد داشت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 4، مرتضي طلايي در بازديد از مجموعه تفريحي و گردشگري باغ پرندگان، گفت: يکي از نقاط قوت اين طرح اين است که اين محوطه را که روزگاري پاتوق خلافکاران و معتادان بود اکنون به يک منطقه امن تفريحي تبديل شده است.

 

وي افزود: باغ پرندگان جاذبه گردشگري بالايي دارد و اميدوارم که شهروندان ما بتوانند در فضاي وسيع و آرامش‌بخش اين مجموعه به آرامش روحي و رواني برسند. انس و همزيستي با طبيعت، گمشده انسان امروز است و حضور در چنين فضاهايي باعث رفع فشارها و تنش‌هاي روحي و رواني مي‌شود.

 

طلايي با اشاره به اينکه اين مجموعه 22 هکتاري يک مرکز تفريحي منحصر به فرد است که مي‌تواند علاوه بر بهره‌وري تفريحي، کارکرد آموزشي هم داشته باشد، گفت: اين مجموعه يک دانشگاه کاربردي است براي همه کساني که در رشته طبيعت و محيط زيست تحصيل مي‌کنند.

 

سردار طلايي با اشاره به تفاوت بين اين مجموعه و باغ پرندگان دنيا گفت:  باغ پرندگان منطقه 4 تهران از نظر وسعت، تنوع گياهي و جانوري و از همه مهم‌تر محيط جنگلي، بکر و غير همسطحي که اين باغ در آن احداث شده، منحصر به فرد است.

 

رييس کميسيون اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران افزود: «اين فضا را مي توان به يک مرکزي با کارکرد آموزشي و پژوهشي بالا تبديل کرد به طوري که شهروندان با گونه‌هاي گياهي و جانوري که در محيط زيست‌ مامي‌توانند رشد و نمو کنند، آشنا شوند و حتي طرز نگهداري از آنها را هم فرا بگيرند. در واقع در اين فضا مي‌توان انسان را با طبيعت و محيط زيست پيرامونش آشتي داد.


وي در پايان با بيان اينکه اميدوارم در آينده باز هم شاهد تحقق چنين طرح‌هايي در سطح تهران باشيم، از اقدامات مجموعه شهرداري منطقه 4 و ساير دست‌اندرکاران اين طرح، تشکر کرد.

نظر شما