جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۸
کد خبر: ۶۱۳۵۸
|
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۸
گزارش شهر از برنامه نگارخانه‌ها/
گالري‌هاي تهران در نيمه ارديبهشت‌ماه ميزبان نمايشگاه‌هاي تازه‌ و متنوعي از آثار هنرمندان تجسمي خواهند بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگي هنري شهر، گالري‌‌هاي جرجاني، گلستان، دستان، شکوه،‌ ماه مهر، ساربان و موزه عکسخانه شهر از روز جمعه 13 ارديبهشت ميزبان نمايشگاه‌هاي تازه‌اي از آثار هنرمندان تجسمي هستند.



همچنين گالري‌هاي خاک، اثر، هما، لاله، سين، راه ابريشم، آران و الهه از روزهاي گذشته نمايشگاه‌هايي را ميزباني مي‌کنند که در هفته آينده نيز ادامه خواهد داشت.



آثار بيداريان در گالري جرجاني

نمايشگاه نقاشي بابک بيداريان روز جمعه 13 ارديبهشت در گالري جرجاني افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا 23 ارديبهشت ادامه خواهد داشت و علاقمندان براي بازديد از آن مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16:30 تا 20:30 به گالري جرجاني واقع در خيابان ولي‌عصر(عج)، بالاتر از پارک وي، کوچه خيام، پلاک 4، واحد يک مراجعه کنند.




نقاشي در گلستان

نمايشگاه نقاشي‌هاي علي ترقي‌جاه روز جمعه 13 ارديبهشت در گالري گلستان افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا 18 ارديبهشت ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 16 تا 20 به گالري گلستان واقع در دروس، خيابان شهيد کماسايي، پلاک 34 مراجعه کنند.



آب و باد و برگ در گالري دستان

نمايشگاهي از آثار پري‌يوش گنجي با عنوان «آب باد برگ» از روز جمعه ششم ارديبهشت در گالري دستان برپاست. اين نمايشگاه تا 22 ارديبهشت ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز يکشنبه‌‌ها از ساعت 16 تا 20 به نشاني تهران، خيابان فرشته، خيابان بيدار، پلاک 6 مراجعه کنند.



تاريکي ناديده در شکوه

نمايشگاهي از عکس‌هاي نغمه جهاني همراه با يک ويدئوآرت با عنوان «تاريکي ناديده»،‌ روز جمعه 13 ارديبهشت در گالري شکوه افتتاح مي‌شود.

جهاني در اين نمايشگاه 9 قطعه عکس رنگي به نمايش خواهد گذاشت. موضوع آثار جهاني برگرفته از خواب و روياست. او در اين آثار از کهن الگوهايي که يونگ روانپزشک و متفکر سوئيسي مطرح کرده، الهام گرفته است.

يک ويدئو آرت که بر اساس همين موضوع ساخته شده، از ديگر آثار جهاني است که در اين نمايشگاه ارائه خواهد داد. اين ويدئو حدود چهار دقيقه و شامل چهار پلان متفاوت از هم است.

«تاريکي ناديده» اولين نمايشگاه انفرادي جهاني محسوب مي‌شود. گالري شکوه واقع در خيابان فرمانيه، بلوار اندرزگو، خيابان امير نوري، پلاک 19، همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود.




نمايشگاه گروهي کتاب هنرمندان

گالري ماه مهر از روز جمعه 13 ارديبهشت ميزبان نمايشگاهي گروهي با عنوان «کتاب هنرمندان» خواهد بود. در اين نمايشگاه آثاري از مريــــم اسپندي، ناصر تيمورپور، همـــــا دلوراي، رامين رحيمي، زهـرا زواره، بکتاش سارنگ، سينا سيفي، رضا صديقيان کاشي، مونا صفاري‌نيا، فوآد فراهاني، حبيب فرج‌آبادي، مريـــم فرشاد، فريما فــولادي، شهـــره گل‌‌آزاد، بهــزاد متبحري و گـــــــروه 20 × 20 متشکل از پريســــا فروتن، سحـــر فرج‌زاده و مهــــرنوش اســـکندري به نمايش گذاشته خواهد شد. اين نمايشگاه تا 30 ارديبهشت ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 به گالري ماه مهر واقع در خيابان آفريقا، کوچه نيلوفر، پلاک 7 مراجعه کنند. همچنين نشست نقد و بررسي اين نمايشگاه روز پنجشنبه 19 ارديبهشت از ساعت 16 با حضور مهدي حسيني، حميد سوري و ساعد مشکي برگزار خواهد شد. اين نمايشگاه روزهاي جمعه و تعطيلات رسمي داير نخواهد بود.



نقاشي در ساربان

نمايشگاه نقاشي‌هاي زنده‌ياد ابراهيم صاحب اختياري با عنوان «ديار آرزوها» روز جمعه 13 ارديبهشت در گالري ساربان افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا 23 ارديبهشت ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز سه‌شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 به گالري ساربان واقع در خيابان شهيد بهشتي، خيابان صابونچي(مهناز)، کوچه مهماندوست، پلاک 8 مراجعه کنند.



عکس‌ و داگرئوتيپ در موزه عکسخانه شهر

يکصدو‌هشتاد وچهارمين نمايشگاه موزه عکسخانه‌شهر روز يکشنبه 15 ارديبهشت با نمايش عکس‌ها و داگرئوتيپ‌هاي محمد محمدزاده افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا 12 خرداد ادامه دارد و در آخرين روز نمايشگاه از ساعت 15 تا 17 کارگاه آموزشي داگرئوتيپ در موزه عکسخانه شهر برگزار مي‌شود.

علاقمندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند از شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 تا 17 و پنجشنبه‌ها از ساعت 9 تا 13 به موزه عکسخانه شهر واقع در ميدان هفت‌تير، خيابان بهار ‌شيراز، بوستان بهار ‌شيراز مراجعه کنند.




نگاه نخست به الهه

«نگاه نخست» عنوان نمايشگاهي گروهي از آثار نقاشي باسم الرسام، پگاه جعفري، حامد آقايي، عليرضا پوستين دوز، فرزانه خادميان، منصوره رضايي و مينا پورکرمي است که روز جمعه ششم ارديبهشت‌ماه در گالري الهه افتتاح شد.

اين نمايشگاه تا 16 ارديبهشت‌ماه برپاست و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز جمعه‌ها، از ساعت 16 تا 20 از آن ديدن کنند. گالري الهه در بلوار آفريقا (جردن)، بالاتر از تقاطع اسفنديار، کوچه گلفام، انتهاي کوچه سمت راست، بن‌بست اميني، پلاک 3 واقع است.




ديدار خورشيد در آران

گالري آران از روز جمعه ششم ارديبهشت ميزبان نمايشگاهي از آثار هادي عليجاني با عنوان «امروز خورشيد را ديدم» است. اين نمايشگاه تا 16 ارديبهشت ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از آن، همه‌روزه به‌جز جمعه‌ها از ساعت 11 تا 19 به گالري آران واقع در خردمند شمالي، کوچه دي، پلاک 12 مراجعه کنند.



دومينوي راه ابريشم

نمايشگاهي از عکس‌هاي راميار منوچهرزاده و علي ناجيان با عنوان «دومينو»، روز جمعه ششم ارديبهشت‌ماه در گالري راه ابريشم افتتاح شد. بازديد از اين نمايشگاه تا 23 ارديبهشت از شنبه تا چهارشنبه ساعت 15 تا 19 و پنجشنبه‌ها از ساعت 15 تا 20 در گالري راه ابريشم واقع در خيابان شهيد لواساني (فرمانيه)، شماره 103 براي علاقمندان ميسر است.



پنجره‌هاي آرام سين

عکس‌هاي اميرحسين حشمتي از روز جمعه ششم ارديبهشت در قالب مجموعه‌اي با عنوان «پنجره‌هاي آرام» در گالري سين به نمايش گذاشته شده است.

اين نمايشگاه تا 17 ارديبهشت ماه ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از آن، همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 15 تا 19 به نشاني شهرک غرب، خيابان هرمزان، خيابان پيروزان جنوبي، خيابان دوازدهم، پلاک 16 مراجعه کنند.




احجام شش‌گانه‌ي لاله

گالري لاله از روز جمعه ششم ارديبهشت‌ماه ميزبان نمايشگاهي از آثار مجسمه سازان، با عنوان «حجم به روايت 6» است. اين نمايشگاه تا 16 ارديبهشت ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 9 تا 19 براي بزديد از اين آثار به گالري لاله واقع در خيابان دکتر فاطمي، ضلع شمالي پارک لاله، جنب هتل لاله مراجعه کنند.



ترشي چندساله در گالري هما

نمايشگاه چيدمان-عکس بابک کاظمي با عنوان «ترشي‌ها» از روز جمعه ششم ارديبهشت‌ماه در گالري هما برپاست. اين نمايشگاه تا 17 ارديبهشت ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 20 و جمعه‌ها و روزهاي تعطيل از ساعت 16 تا 20 از اين آثار بازديد کنند. گالري هما در خيابان کريمخان، خيابان سنايي، کوچه چهارم غربي، پلاک 8، واحد يک واقع است. مدير گالري هما در يادداشتي درباره اين نمايشگاه نوشته است: «بابک کاظمي عکس هضم مي‌کند، شايد با آنزيم عکس، واقعيت را هضم مي‌کند. از عکس فراتر از مديوم به عنوان سکان مکاني- زماني زيستن خودش بهره مي‌گيرد. در عکس‌هاي او فانتزي برآمده از واقعيت حرف اول و آخر را مي‌زند، ابرهاي سري گذشته استمراري، ميکي موس در مجموعه‌ي فرد پيشنهادي يا آليس در پروازهايش بر فراز تهران همگي نشانه‌اي از اين جهان کريستين اندرسوني هستند. گالري هما ارديبهشت 92، ميزبان چيدمان- عکس ترشي‌هاست. در سري ترشي ايراني، کاظمي از شيشه‌هاي ترشي و ارتباطشان با جا افتادن و مضحکه‌ي اجتماعي انسان‌هاي مغروق، يک نمايش مفهومي مي‌سازد. هر کدام از قرابه‌هاي اين نمايش، قاب ماجراجويانه‌اي هستند براي عرضه ذهن مفيستويي بابک کاظمي. کاظمي اين بار هم از مسيري که در عکس رايج نيست، فانتزي دوباره‌اي ساخته است. خودش در مقدمه‌اي بر اين مجموعه مي‌نويسد: اين شيشه‌ها همان انزواخانه‌هاي ناخواسته‌اي هستند برآمده از فعل و انفعالات پيرامونمان. من و شما نيز در يکي از همين شيشه‌ها قرار داريم، شيشه‌هايي که سرکه‌اش، غوره‌اش و اسيدي بودنش و خيلي چيزهايش به ما ربطي ندارد. ما همچون سير، موسير و فلفل در بستري غوطه‌وريم که چيزي شبيه تقدير بر ما رقم زده است. قرار است 27 ارديبهشت در ادامه اين چيدمان اسلايد شو، گزارشي براي دارسي از بابک کاظمي به مدت يک ماه در گالري راه ابريشم به نمايش درآيد.



جعبه پاندورا در گالري اثر

گالري اثر از روز جمعه 30 فروردين‌ماه ميزبان نمايشگاه نقاشي‌هاي گلنار طبيب‌زاده با عنوان «جعبه پاندورا» است. اين نمايشگاه تا 18 ارديبهشت ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند از يکشنبه تا پنجشنبه، ساعت 11 تا 20 و جمعه‌هاي غير افتتاحيه از ساعت 16 تا 20 از اين آثار ديدن کنند. گالري اثر واقع در خيابان کريم‌خان زند، خيابان ايرانشهر، کوي برفروشان، شماره‌ 16، شنبه‌ها تعطيل است.



بهار ايراني در خاک

گالري خاک از روز جمعه 23 فروردين ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي فريدون آو با عنوان «بهار ايراني» است. علاقمندان مي‌توانند تا 17 ارديبهشت همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 از آثار به نمايش درآمده بازديد کنند. گالري خاک واقع در خيابان شريعتي، دوراهي قلهک، خيابان بصيري، کوچه ژيلا، شماره يک، روزهاي شنبه تعطيل است.


نظر شما