شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۰
کد خبر: ۶۱۶۱۳
|
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱
مراسم بزرگداشت شاعر حماسه‌سراي ايران اسلامي، حکيم ابوالقاسم فردوسي با حضور جمعي از فرهيختگان و هنرمندان در فرهنگسراي رويش برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر، مهدي تقي‌نژاد مدير فرهنگي هنري منطقه 9 اظهار داشت: 25 ارديبهشت ماه، روز بزرگداشت شاعر گران‌مايه‌اي است که به لحاظ جامعيت کلامش به هيچ‌يک از خيل سخن‌سرايان قبل يا بعد خود نمي‌ماند.

وي افزود: فردوسي استاد بي‌همتاي شعر و خرد پارسي و بزرگ‌ترين حماسه‌سراي جهان است و شاهنامه شاهکار ادبي و گنجينه ادبيات ماست.

تقي‌نژاد خاطرنشان کرد: اهميت فردوسي در آن است که با آفريدن اثر ‏هميشه ‌جاويد خود، نه تنها زبان بلکه کل فرهنگ و تاريخ و در يک سخن، همه اسناد اصالت اقوام ايراني را جاودانگي بخشيد و خود نيز بر عظمت آن آگاه بود و مي‌دانست که با زنده نگه داشتن زبان ويژه يک ملت، در واقع آن ملت را زندگي و جاودانگي بخشيده است.

مدير فرهنگي هنري منطقه 9 در پايان با دعوت از علاقه‌مندان براي شرکت در يادنامه فردوسي افزود: فرهنگسراي رويش به‌منظور ترويج آموزه‌هاي اخلاقي و اجتماعي و اشاعه فرهنگ و ادب فارسي، در روز چهارشنبه 25 ارديبهشت‌ماه ويژه برنامه‌اي را با حضور چهره‌هاي فاخر فرهنگي و ادبي از جمله دکتر جابر عناصري برگزار مي‌کند.

نظر شما