شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۵
کد خبر: ۶۱۷۳۲
|
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
عضو شوراي شهر تهران اظهار داشت: اين شرايط ناشي از شايع پذيري جامعه است، ما جامعه را به گونه اي مديريت کرديم که امروز کوچکترين شايعه مي تواند بزرگترين بازتاب را در جامعه ما داشته باشد.

مرتضي طلايي در گفت و گو با خبرنگار شهر درباره رد صلاحيت هاي نامزدهاي شوراي چهارم گفت: اکنون بسيار زود است که دراين باره صحبت شود؛ نبايد پيش داوري کرد. هيات اجرايي گام اول است و ممکن است به دلايلي ساده مانند نقص پرونده يا امثال اين ها نظر بدهد؛ نظر نهايي را هيات نظارت مي دهد و تا زماني که نظر هيات نظارت نيامده نبايد نسبت به اين رد صلاحيت ها اظهار نظر کرد.

 

از اخبار رد صلاحيت ها سوء استفاده مي شود

اين عضو شوراي شهر تهران افزود: متاسفانه در فضاي جامعه ما اين خبرها بلا فاصله انتشار پيدا مي کند و گاه از اين از اين اخبار سوء استفاده هم مي شود و ممکن است فردي مجبور به پرداخت هزينه شود. اين از آسيب هاي رويه هاي جاري است.

 

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا رد صلاحيت اعضاي کنوني شوراي شهر مبناي منطقي دارد يا خير بيان کرد: بايد ببينيم علت رد صلاحيت چيست، ممکن است رد صلاحيت ارتباطي با کار فرد در شورا نداشته باشد، لذا الزاما رد صلاحيت به معناي اينکه فرد اقدامي خلاف در شورا انجام داده نيست.

 

طلايي در ادامه افزود: ممکن است فردي اختلافي با کسي داشته و پرونده در دستگاه قضايي داشته باشد و بر همين اساس رد صلاحيت شود يا اينکه فردي به علت داشتن ويزا خارج از کشور، و اينکه اين گمان وجود داشته که وي دو تابعيتي است ثبت وي را رد صلاحيت کردند، اما وقتي استعلام کردند مشخص شده که اشتباه شده است و اين شکل مشکلات قابل رفع است.

 

بازي با آبروي افراد در شان نظام ديني نيست

وي با انتقاد از روند موجود گفت: من قائل به اين شيوه ها و روش ها نيستم. روش هايي که با آبروي و حيثيت افراد بازي بکند در شان يک نظام ديني، يک مديريت ديني و يک ملت فرهيخته و مديريت صحيح نيست. نبايد به اين سادگي با آبروي افراد بازي شود.

 

عضو شوراي شهر تهران اظهار داشت: اين شرايط ناشي از شايع پذيري جامعه است، ما جامعه را به گونه اي مديريت کرديم که امروز کوچکترين شايعه مي تواند بزرگترين بازتاب را در جامعه ما داشته باشد.

نظر شما