شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۲
کد خبر: ۶۱۸۴۲
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳
صبح جمعه و با بهره برداري از بزرگراه امام علي (ع)/
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در آستانه افتتاح بزرگراه امام علي (ع) گفت: پروژه عظيم بزرگراه امام علي (ع) به عنوان بزرگ ترين پروژه شهري کشور، صبح روز جمعه سوم خرداد در پايتخت کشورمان افتتاح مي شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران،  سيد جعفر تشکري هاشمي افزود: اين بزرگراه مهم ترين و موثرترين پروژه ترافيکي شهر تهران است که در سالروز ولادت با سعادت امام علي (ع) مورد بهره‌‌برداري قرار مي‌گيرد.

وي با تأکيد بر اين که بزرگراه امام علي (ع) گذرگاهي سراسري است که شمال شرق و جنوب غرب تهران را به هم متصل مي کند، اظهار کرد: اين بزرگراه به دليل اهميت و تأثير فراواني که بر ترافيک بر جاي مي گذارد، به مثابه يک حلقه ارتباطي در بين بسياري از شريان هاي اصلي شهر تهران ايفاي نقش مي نمايد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اظهارات اخير يکي از نمايندگان مجلس مبني بر اين که پلي که ساخت آن در کشور 6 سال طول مي کشد، در تهران 6 ماهه ساخته مي شود، تصريح کرد: سرعت بالاي اجرا، مهم ترين ويژگي پروژه هاي شهري پايتخت است.

وي با بيان اين که بزرگراه امام علي (ع) پس از 20 ماه کار جهادي و با پشت سر گذاشتن بسياري از موانع اجرايي به مرحله بهره برداري رسيده، اضافه کرد: اين بزرگراه به عنوان گذرگاهي مطمئن، علاوه بر داشتن عرض مناسب و برخورداري از باندهاي تندرو و کندرو، از مدرن ترين تجهيزات ترافيکي برخوردار بوده و به تازه ترين ويژگي هاي فني مجهز است.

تشکري هاشمي با تأکيد بر اين که بهره برداري از اين بزرگراه، هم زمان با ولادت با سعادت حضرت علي (ع) و نامگذاري آن به نام آن حضرت خبر خوشي براي مردم تهران است، گفت: اين معبر شرياني به واسطه دسترسي هايش عملکرد رينگ داخلي کمربندي شهر تهران را بهبود بخشيده و امکان طي کردن شمال تا جنوب پايتخت و بالعکس را در نيم ساعت فراهم مي کند.

معاون شهردار تهران در پايان با اعلام اين که بيش از 40 سال از طرح ايده اوليه احداث اين بزرگراه مي گذرد، خاطرنشان کرد: تهران در حال حاضر با 20 ماه فعاليت شبانه روزي مهندسان و کارگران ايراني، يک بزرگراه شمالي – جنوبي به طول 37 کيلومتر دارد که تا پيش از اين داشتن چنين بزرگراهي براي شهروندان تهراني بيشتر شبيه يک رويا بود.

گفتني است طي نظرسنجي هاي به عمل آمده از شهروندان تهراني، اغلب آن ها بزرگراه امام علي (ع) را نقطه عطفي در فعاليت هاي مديريت شهري تلقي کرده و از آن به عنوان برترين پروژه شهري که تاکنون در پايتخت اجرا شده، ياد کرده اند.

نظر شما