شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۱۹۲۷
|
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹
اختلاف نظر شوراي رقابت با خودروسازان در زمينه تعيين قيمت خودروي تندر 90 احتمال توقف توليد اين خودرو را افزايش داده است.

به گزارش شهر، براساس جديدترين اخبار به دست آمده شوراي رقابت براساس نرخ تورم به دست آمده با احتساب ارز مبادله‌اي، قيمتي را براي خودروي تندر 90 مشخص کرده که مورد موافقت ايران خودرو و پارس خودرو به عنوان دو توليدکننده اين محصول قرار نگرفته است.

 

اين دو خودروساز عنوان کرده‌اند که قيمت به دست آمده براساس نرخ تورم اعلام شده از سوي شوراي رقابت حتي کمتر از قيمت تمام شده توليد اين خودرو است.

 

به گفته خودروسازان هم‌اکنون شرکت رنو‌پارس قطعات توليدي خودروي تندر 90 را به قيمت 28 ميليون تومان تحويل خودروسازان مي‌دهد که هزينه‌هاي باقي قطعات،‌ مونتاژ و رنگ نيز به اين قيمت اضافه خواهد شد. اين در حالي است که براساس نرخ تورم اعلامي شوراي رقابت قيمت فروش اين خودرو کمتر از 28 ميليون تومان تعيين شده است.

 

در اين شرايط خودروسازان از شوراي رقابت خواسته‌اند تا نرخ تورم بخشي خودروي تندر 90 را مجددا براساس نرخ دلار آزاد محاسبه و اعلام کند زيرا اين شرکتها موفق به دريافت ارز مبادله‌اي براي واردات قطعات توليد اين خودرو نشده‌اند.

 

خودروسازان همچنين به مسوولان شوراي رقابت اعلام کرده‌اند در صورت عدم انجام اين کار و پافشاري بر نرخ تورم و قيمت اعلامي، به دليل ضرر بالا از ادامه توليد اين خودرو خودداري خواهند کرد. در اين شرايط رايزني‌ خودروسازان و شوراي رقابت در اين زمينه همچنان ادامه دارد.

 

منبع: ايسنا

نظر شما