شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۳۴
کد خبر: ۶۱۹۷۸
|
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۸
با حضور اکرمي ، دوستدارو هيئت اصفهاني
جشنواره « کودک خلاق ، آرمانشهرفردا » با حضور هاتف دوستدار، جمال الدين اکرمي و نجمه هيئت اصفهاني کليد خورد.

به گزارش  شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي تهران و مديريت فرهنگي هنري منطقه 22 ، با هدف ارايه تازه ترين الگوهاي پرورش خلاقيت در کودکان ، نخستين جشنواره " کودک خلاق ، آرمانشهرفردا" براي کودکان مقطع آمادگي و اول تا پنجم دبستان برگزار مي شود.

در اين جشنواره نويسندگان ، شاعران و هنرمندان حوزه کودک و نوجوان حضوري جدي و صميمي در جمع کودکان دارند و در قالب کارگاه هاي زنده ، در فضاهاي کلاسي و غير کلاسي ساعت هاي متمادي با آنان سپري خواهند کرد.

در دوره نخست اين جشنواره که از هشتم خرداد آغاز مي شود کودکان گروه سني 6 تا 12 سال با والدين و مربيان خود هر چهارشنبه از ساعت 9 تا 12 در کارگاه هاي خلاقيت شرکت مي کنند و از تجارب هاتف دوستدار استاد موسيقي کودک ، جمال الدين اکرمي نويسنده و شاعر کودک و نوجوان و نجمه هيئت اصفهاني تصويرگر کتاب کودک و نوجوان بهره مند مي شوند.

به گفته رييس فرهنگسراي تهران کارگاه هاي خلاقيت اين جشنواره شامل نقاشي ، نمايش ، موسيقي و ادبيات داستاني همراه با راهکارهاي برانگيختن خلاقيت در کودکان است.

اکبر بختياري با اشاره به کاستي ها و روش هاي غلط حاکم در برخي مراکز آموزشي در حوزه آموزش هنر و ادبيات به کودکان افزود : در اين جشنواره قصد داريم با بهره مندي از تجارب پيش کسوتان و اساتيد حوزه هنر و ادبيات کودکان به الگوهايي علمي و کم نقص در آموزش خلاقانه کودکان دست يابيم.

به گفته بختياري دربخش هنري جشنواره " کودک خلاق ، آرمانشهرفردا" هاتف دوستدار پژوهشگر و کارشناس موسيقي درماني و موسيقي کودک ، نجمه هيئت اصفهاني استاد خلاقيت کودک و نوجوان و در بخش ادبي جشنواره نيز جمال الدين اکرمي نويسنده، تصويرگر و شاعر ادبيات کودک و نوجوان حضوري فعال خواهند داشت.

هاتف دوستدار نيز فارغ التحصيل موسيقي درماني ، عضو انجمن موسيقي درماني انگلستان ، عضو شوراي موسيقي کودک و نوجوان وزارت ارشاد و پژوهشگر و مولف شيوه هاي آموزش موسيقي کودک در ايران است.

مرحله اول جشنواره " کودک خلاق ، آرمانشهرفردا " چهارشنبه هشتم خرداد آغاز مي شود و در ادامه در تاريخ هاي 22 خرداد ، 29 خرداد ، پنجم تير و 12 تير مصادف با چهارشنبه هاي هر هفته از ساعت 9 تا 12 در فرهنگسراي تهران ، به نشاني انتهاي بزرگراه حکيم غرب ، سه راه دهکده المپيک ، پشت دبيرستان انديشه ، خيابان ساحل ، بوستان باغ نو، ميزبان کودکان و اوليا و مربيان خواهد بود و علاقمندان براي کسب اطلاعات بيشتر مي توانند با شماره 44143780 تماس بگيرند.

نظر شما