جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۲۲
کد خبر: ۶۲۱۱۱
|
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۰
معاون خدمات شهري شهرداري تهران از افزايش 40 درصدي فضاي پارکينگ حرم امام خميني (ره) نسبت به سال گذشته خبرداد و افزود: امسال در سالگرد ارتحال امام (ره) علاوه بر خدمات رساني در بخش هاي مختلف خدمات شهري و حمل و نقل عمومي، 6 ايستگاه فرهنگي با نام هاي، روح ا...،خورشيد ولايت، شهدا، بانوي انقلاب اسلامي، يادگار امام و اميد امام (ره) برپا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري شهر، مجتبي عبداللهي امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه با تاکيد بر آماده‌باش کامل شهرداري تهران براي برپايي مراسم بيست و چهارمين سالگرد ارتحال امام خميني (ره)، گفت: محوطه اطراف حرم به 21 پهنه تقسيم شده و در هر پهنه يکي از مناطق شهرداري براي ارائه خدمت به زائران مستقر است. ضمن اينکه شهرداري منطقه يک نيز مامور ارائه خدمات به بازديد کنندگان منزل مسکوني امام و محله جماران است.

 

عبداللهي در ادامه با اشاره به پيش‌بيني بسته‌هاي پذيرايي براي ميزباني از زائراني که از شهرستان‌ها به تهران خواهند آمد، افزود: 10 پهنه ويژه پارکينگ اتوبوس‌هايي است که از شهرستان عازم تهران هستند، پيش‌بيني شده و به طور کلي ظرفيت پارکينگ در محوطه اطراف حرم نسبت به سال گذشته حدود 40 درصد افزايش يافته است.

 

وي از استقرار 284 اکيپ آتش‌نشاني در محوطه اطراف حرم امام (ره) خبر داد و گفت: خودروهاي سنگين و نيمه‌سنگين آتش‌نشاني آماده ارائه خدمت در صورت بروز حوادث احتمالي هستند.

 

وي با اعلام آماده باش کامل متروي تهران براي انتقال زائران خاطرنشان کرد: سرفاصله حرکت قطارها به چهار دقيقه کاهش يافته تا مردم بتوانند با استفاده از اين ناوگان خود را به حرم برسانند.

 

به گفته عبداللهي خدمات متروي تهران از ساعت شش صبح روز سه شنبه 14 خرداد به صورت رايگان به شهروندان ارائه خواهد شد.

 

معاون شهردار تهران با اشاره به عملياتي شدن خدمات 5500 دستگاه اتوبوس در تهران خاطرنشان کرد: 3500 دستگاه اتوبوس براي حمل زائران تهراني مورد استفاده قرار مي‌گيرد و 2000 اتوبوس نيز براي انتقال نيروي انساني در اختيار ساير نهادهايي که متقاضي قرار خواهد گرفت.

 

به گفته عبداللهي 400 دستگاه ون و تاکسي زائران را از محوطه اطراف حرم به حلقه اول مراسم ارتحال منتقل مي‌کنند.

 

وي با بيان اينکه بيش از 1000 مخزن زباله در اطراف حرم جانمايي و مستقر شده است، گفت: سال گذشته اين اقدام موجب شد که نظافت حرم بسيار بيش از پيش حفظ شود و امسال هم به همين خاطر مخازن بيشتري در محوطه اطراف پيش بيني شده است.

 

وي با اشاره به ساخت سه دستگاه آبنما در سه ضلع حرم امام خميني (ره) گفت: اين آبنماها با وسعت 1600 تا سه هزار متر مربع، نقش مهمي در تلطيف هوا دارند.

 

معاون خدمات شهري شهرداري تهران اظهارکرد: امسال در سالگرد ارتحال امام (ره) علاوه بر خدمات رساني در بخش هاي مختلف خدمات شهري و حمل و نقل عمومي، 6 ايستگاه فرهنگي با نام هاي، روح ا... ، خورشيد ولايت،شهدا،بانوي انقلاب اسلامي، يادگار امام و اميد امام (ره) برپا خواهد شد.

 

وي با بيان اينکه در ضلع غربي حرم امام خميني (ره) نمايشگاه بين المللي شهر آفتاب در دست ساخت است، افزود: شهرداري تهران براي برپايي هرچه باشکوهتر مراسم ارتحال، شرايطي فراهم کرده است تا انجام عمليات عمراني در اين بخش مشکلي در طول ايام برگزاري مراسم ايجاد نکند.

 

به گفته وي 2هزار چشمه سرويس بهداشتي در محوطه حرم امام پيش بيني شده که سال گذشته به صورت ناقص از اين امکان استفاده شد اما امسال تمام سرويس‌هاي بهداشتي ثابت و سيار براي زائران قابل استفاده است. 

  

عبداللهي با اشاره به تعطيلات چند روزه ايام ارتحال امام خميني(ره) گفت: از آنجا که ممکن است بازديد کنندگان بخواهند چند روز بيشتر در تهران بمانند، بوستان‌هاي مختلفي از جمله بوستان ولايت براي اسکان آنها آماده سازي شده و همچون ايام نوروز در محوطه اطراف حرم حضرت عبدالعظيم (ع) در منطقه 20 نيز محل اسکان زائران پيش بيني شده است.

 

معاون خدمات شهري شهرداري تهران به افتتاح بزرگراه امام علي (ع) نيز اشاره و به مردم تهران توصيه کرد که براي عزيمت به حرم، از اين بزرگراه استفاده کنند و افزود: پيش بيني مي‌شود که حجم ترافيک بزرگراه‌هاي صالح آباد و آزادگان با وجود تکميل مسير بزرگراه امام علي (ع) امسال کاهش چشمگيري داشته باشد.

 

وي با اشاره به فعاليت‌ اکيپ‌هاي سد معبر شهرداري تهران براي ساماندهي دستفروشان محوطه اطراف حرم گفت: بيش از 700 نفر در قالب اکيپ‌هاي سد معبر آمادگي دارند تا دستفروشان را پس از برگزاري مراسم ارتحال ساماندهي کنند.

 

عبداللهي به تکميل نشدن پل‌هاي ورودي جنوبي بهشت زهرا واقع در بزرگراه صالح آباد هم اشاره کرد و افزود: به دليل معارضان تاسيساتي در جريان اجراي اين پروژه و همينطور تداخل با کار عمراني مترو، پل‌هاي ورودي جنوبي بهشت زهرا (س) براي ايام ارتحال بهره برداري نشد اما ظرف يک ماه تا حداکثر 45 روز آينده به بهره برداري خواهد رسيد.

نظر شما